Goede handschoenen voor op de fiets

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 09:23
Ik ben op zoek naar goede handschoenen voor op de fiets (woon/werk). Ik heb al verschillende handschoenen gehad, maar op den duur krijg ik toch nog koude handen, zelfs in mijn skihandschoenen.

Ik kwam in mijn zoektocht uit op http://www.thermohand.nl maar heb hier mijn twijfels bij. Recensies zijn ok, maar recensies bij gelijksoortige handschoenen op bijvoorbeeld bol.com zijn slecht.

Wie heeft tips over goede winddichte handschoenen? Bij voorkeur ook waterdicht. Touchscreen is niet nodig. Ik fiets altijd naar mijn werk, ook bij -10 graden.

Alle reacties

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11 13:02
Ik weet niet wat je budget is maar dit zijn hele goede handschoenen: https://www.futurumshop.n...-handschoenen-zwart.phtml

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-11 17:59

J8S

Wanten zijn een stuk warmer en voor alleen fietsen meer dan prima. Door je vingers bij elkaar te houden blijft alles veel warmer.

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-11 22:50
Die je nu post gaan op aliexpress voor 3,50. In Nederland 20euro. 8)7

https://nl.aliexpress.com...1602_2,searchweb201603_52

Moet ook maar een aliexpress doorverkoop winkeltje beginnen. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Minaaj op 10-11-2019 21:33 ]

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:29
zou je ski handschoenen gewoon gebruiken.

bij hele koude periodes is het zaak de rest van het lichaam warmer te houden, zodat het lichaam minder warmte onttrekt aan de handen

dat wil zeggen, warme muts, en sjaal, dikke sokken, dikke trui, en niet te vergeten lang thermoondergoed onder je broek. Dan blijven je handen, oren en tenen allemaal warmer

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:33

ericplan

5180 Wp PV

Ik heb een paar waterdichte Black Diamond handschoenen waar ik wel tevreden over ben. Combi tussen handschoen en want. De wijsvinger zit apart. Koop ze niet te klein, zodat je nog een zijden of merinowollen binnenhandschoen aan kan doen. Overigens heb ik ook met die handschoenen na een uur fietsen bij 0 graden niet heel veel gevoel in m’n handen. Ik heb serieus de verwarmde versie overwogen.
https://www.blackdiamondequipment.com/en/gloves
Mijn miskoop was een warme handschoen die niet waterdicht was. Na een uur fietsen in ijsregen waren ze een kilo zwaarder en ik had toch bevroren handen.

[ Voor 65% gewijzigd door ericplan op 11-11-2019 08:49 ]

A'dam PVOutput

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb een paar icepeak (thinsulate) handschoenen voor de winter fietstochten, en heb werkelijk nog nooit last gehad van koude handen/vingers. Ze zijn wind en water dicht. En zijn niet eens (onhandig) dik.

Ik vind het heerlijk om met vorst te fietsen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:12

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

@Jabbah Ik gebruikte motorhandschoenen zodra het kwik richting 0 ging. In principe de ongevoerde zomervariant, ik heb het snel warm op de fiets. Maar heb ook een paar keer met wintermotorhandschoenen van de Lidl gefietst, voor mij eigenlijk te warm, maar wie weet precies wat je zoekt. Voordeel is ook dat ze prima tegen een stootje kunnen, dus mocht je een keer gaan liggen door de gladheid zijn je handen ook goed beschermd.

Kalm aan! En rap een beetje!

Verwijderd

Toen ik nog dagelijks 2x 12 km fietste had ik verwarmde handschoenen. 1x per 2 dagen opladen via USB. Die van mij kwamen gewoon van de ANWB.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:10

Bob Popcorn

Plop!

Wat ook een truc is, je handvatten niet te stevig beet houden.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:41
Misschien is een windkap iets? Zie ze wel regelmatig op scooters, vast ook wel te vinden voor fietsen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-11 16:42
roeckl is wat mij betreft wel een van de betere handschoenmerken die ik heb gehad.

mijn <0 handschoenen doe ik al flink aantal jaren mee, gaan in het winterseizoen elke 2 weken in de was en zijn zelfs nu nog nagenoeg net zo warm en confortabel als toen ik ze kocht.

Hun winterhandschoenen vind ik persoonlijk zelfs erg warm als het kwik niet onder 0 gaat.
daarom heb ik ook 4 paar handschoenen voor elk seizoen 1

tijd voor wat klusjes!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-11 11:27

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Probeer eens een setje winter motorfiets handschoenen.

Ik gebruik die dingen nooit op de motor, maar op de fiets zijn ze op een of andere manier perfect.

Asus Zenbook i7 256gb

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 09:58
Jabbah schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:21:
Ik ben op zoek naar goede handschoenen voor op de fiets (woon/werk). Ik heb al verschillende handschoenen gehad, maar op den duur krijg ik toch nog koude handen, zelfs in mijn skihandschoenen.

Ik kwam in mijn zoektocht uit op http://www.thermohand.nl maar heb hier mijn twijfels bij. Recensies zijn ok, maar recensies bij gelijksoortige handschoenen op bijvoorbeeld bol.com zijn slecht.

Wie heeft tips over goede winddichte handschoenen? Bij voorkeur ook waterdicht. Touchscreen is niet nodig. Ik fiets altijd naar mijn werk, ook bij -10 graden.
Deze heb ik toevallig vrijdag bij Ali besteld voor 3,50.
Kun je niet voor tobben, en voor de wat koudere periode en een tripje Lapland heb ik er een ski versie bij genomen.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1bYbMPXXXXXaZXXXXq6xXFXXXp/2017-Nieuwe-mannen-Ski-Handschoenen-Snowboard-Handschoenen-Sneeuwscooter-Motorrijden-Winter-Handschoenen-Winddicht-Waterdicht-Unisex-Sneeuw-Handschoenen.jpg

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 15:51
Dit heeft echt niets te zoeken in TL. Tikje naar VV.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:45
Zoals al vaker aangegeven:
wanten zijn ALTIJD beter in warmte dan handschoenen, maar geven wel wat minder vrijheid.
Wat betreft handschoenen: heb je al eens aan warmhoudertjes gedacht? als je handpalmen warm bblijven, blijven de vaten naar je vingers verder open staan, dus blijven je vingers ook warmer.

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11 14:14
Hoe lang fiets je ongeveer? En hoeveel beweegelijkheid wil je in je vingers houden?

Ik heb afgelopen weekend deze handschonenen gekocht: https://ziener.com/produk...F-glove-ski-alpine_801053

Vanmorgen voor het eerst mee gefietst. Het was rond de 2 graden, windje en waterkoud. Ik merkte aan m'n handen iig helemaal niets van het weer, ze zijn helemaal winddicht en waterafstotend (of waterdicht…) De handschoenen ademen prima, waardoor ik geen warme of zweethanden kreeg. Ik kan alles op m'n fiets nog prima bedienen, al gaat het natuurlijk wat minder makkelijk als met dunne handschoenen.

Ik moet ze uiteraard nog testen als het nog kouder wordt, maar afgaande op vandaag zal dat ook wel goed gaan. #fingerscrossed

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Jabbah: wat voor skihandschoenen heb je nu, dat je daar nog steeds koude handen in krijgt?

Verder geloof ik er weinig van dat die cheap-ass handschoentjes uit China daadwerkelijk wind en waterdicht zijn. Waterafstotend misschien, maar voor dat geld en met alleen polyester en nylon aan genoemde materialen acht ik de kans dat er daadwerkelijk een water/winddichte laag in zit nihil.

Wat anderen al aangeven: wanten zijn misschien een goed alternatief, dat is inderdaad warmer.

Verder: blijft je lijf wel warm? Want als je overige kleding te dun is en je lichaam afkoelt, dan gaat je lijf automatisch de doorstroming naar je ledematen afknijpen.

En heb je ook nog iets van een budget in gedachten? Want ik kan wel melden dat ik met deze handschoenen nog nooit koude handen heb gehad, ook niet bij -20 in een open stoeltjeslift, maar wellicht heb je daar niets aan, omdat je zoveel geld niet uit wilt geven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 18:38
Nog een kleine tip, verse gember raspen (of dun snijden met een dunschiller) en in een kopje water doen dat net van de kook af is, beetje honing (suiker om je motor extra te doen branden) erin en je hebt een thee die de lichaamstemperatuur lichtjes omhoog gooit.

Verwijderd

Dostar schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:43:
Nog een kleine tip, verse gember raspen (of dun snijden met een dunschiller) en in een kopje water doen dat net van de kook af is, beetje honing (suiker om je motor extra te doen branden) erin en je hebt een thee die de lichaamstemperatuur lichtjes omhoog gooit.
Dat wordt i.c.m. de windkap van @Ramon vast een hele comfortabele fietstocht! d:)b

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-09 15:46
Ghostrider schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:04:
Probeer eens een setje winter motorfiets handschoenen.

Ik gebruik die dingen nooit op de motor, maar op de fiets zijn ze op een of andere manier perfect.
Dit is het beste advies. Een goede set motorhandschoenen zou tegen alle weersomstandigheden op de fiets moeten kunnen. Is uiteraard wel een redelijke prijzige optie..

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-11 16:53

Heb deze ooit gehad (vanuit China). De maat was te klein (grootste besteld) en je polsen zijn niet bedekt wat ik belangrijk vindt om goede aansluiting op je jas te hebben.

Bovendien waren ze gewoon niet warm genoeg. Voor mij was het een miskoop. Ik koop ieder jaar een goedkoop paar skihandschoenen bij de Action/lidl/ vul maar in. Gaan een jaar mee en dan weer nieuwe/

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-11 21:24
Afbeeldingslocatie: https://catalog.koolesport.nl/koolesport/images/CraftHybridWeatherGlove1901622-.pngdeze gebruik ik al jaren, gek genoeg altijd warme handen en aan te passen aan koud en heel koud weer. Zoeken op hybrid handschoenen

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• euchromatic
  • Laatst online: 10-11 16:39
ik heb deze in fluor-geel. Het zijn fijne handschoenen en waterdicht genoeg voor <20min ritjes. Boven de 10 graden vind ik ze te warm.

Overigens zijn wanten warmer dan handschoenen.

[ Voor 19% gewijzigd door euchromatic op 11-11-2019 12:04 ]

Verwijderd

Ramon schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:43:
Misschien is een windkap iets? Zie ze wel regelmatig op scooters, vast ook wel te vinden voor fietsen.
Stuurmoffen. Heeft mijn vrouw een paar jaar mee rondgereden in de winter. Soms wat onhandig, maar het werkt wel

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2019 12:38 ]

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 10:29
euchromatic schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:02:
ik heb deze in fluor-geel. Het zijn fijne handschoenen en waterdicht genoeg voor <20min ritjes. Boven de 10 graden vind ik ze te warm.
Boven de 10 graden hoef je toch geen handschoenen aan? :?

• euchromatic
  • Laatst online: 10-11 16:39
zeeg schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:13:
[...]

Boven de 10 graden hoef je toch geen handschoenen aan? :?
Mja, in de regen kan het wel fijn zijn. Maar dan krijg ik zweethanden :-)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik gebruik gewoon lederen handschoenen die gevoerd zijn. Anders handschoenen die de politie gebruikt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-11 15:13
Neopreen van progrip, kosten 3-4 tientjes ( de zwarte met oranje streep )
Draag ik in de winter op de crossmotor voor lange enduro ritten.. nooit koud

• Jabbah
Dank voor de (out-of-the-box) reacties dusver. Even wat reacties:

- De rest van m'n lichaam blijft wel warm. Als het echt koud wordt heb ik nog een superfijn ski-jack dat me warm houdt. Het gaat echt alleen om m'n handen/vingers.
- Ali-express spul lijkt me ook zooi. Ik zocht meer een bevestiging eigenlijk.
- Wanten had ik nog niet bij nagedacht.. klinkt logisch dat deze warmer zijn dan handschoenen.
- Bewegingsvrijheid is niet echt een issue. Ze zijn echt alleen voor het fietsen naar het werk en terug. Als ik de handrem maar fatsoenlijk kan gebruiken :-)
- Reistijd in max. 15 minuten enkele reis, niet het einde van de wereld, dus ik hoop voor onder de 50 euro goede handschoenen te kunnen vinden.

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:53
Wellicht is de blaklader Gevoerd Ambacht 100g Thinsulate 2249 wat voor je. Deze heb ik altijd gebruikt tijdens mijn bijbaan in een vleesfabriek waar ik in -20 graden orders moest picken. Met deze handschoenen heb ik nooit koude handen gehad. Handschoenen gebruik ik nu nog steeds in de winter :)

Te koop via bijv. https://www.bedrijfs-kled...insulate-2249-p-6120.html

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:41
Ik had altijd koude handen op de fiets, alle soorten handschoenen en wanten geprobeerd. Uiteindelijk bij deze uitgekomen: https://www.texelana.nl/accessoires/wanten-van-schapenvacht

Nooit meer koude handen gehad

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11 14:14
Jabbah schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:52:
Dank voor de (out-of-the-box) reacties dusver. Even wat reacties:

- De rest van m'n lichaam blijft wel warm. Als het echt koud wordt heb ik nog een superfijn ski-jack dat me warm houdt. Het gaat echt alleen om m'n handen/vingers.
- Ali-express spul lijkt me ook zooi. Ik zocht meer een bevestiging eigenlijk.
- Wanten had ik nog niet bij nagedacht.. klinkt logisch dat deze warmer zijn dan handschoenen.
- Bewegingsvrijheid is niet echt een issue. Ze zijn echt alleen voor het fietsen naar het werk en terug. Als ik de handrem maar fatsoenlijk kan gebruiken :-)
- Reistijd in max. 15 minuten enkele reis, niet het einde van de wereld, dus ik hoop voor onder de 50 euro goede handschoenen te kunnen vinden.
Ik heb ongeveer hetzelfde (25min fietsen) en de handschoenen die ik dus nu heb (zie eerdere post) kan ik echt aanbevelen. Heb het nagekeken, ze kunnen tegen flinke regenbuien. Je hebt daarvoor iig Gortex nodig.

Ze hadden ook een goedkopere versie (50 euro), maar die was dus alleen water afstotend (water resistant) en niet waterproof. Dat vond ik die 10 euro extra wel waard. Ik weet alleen niet of je deze in NL kan kopen…. Woon zelf in Duitsland en heb ze daar in een winkel gekocht.

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-11 15:24
https://www.viking.nl/nl/...res/schaats-handschoenen/

de basics vind ik al fijn.. vaak al voor 15,- te vinden.. ook nog warm als ze wel nat worden... Ik gebruik ze op de boot.. hele jaar door.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:07
Alles hier boven: meerdere laagjes en dat op je hele lijf én hoofd, is inderdaad heel belangrijk.

Heb 2 jaar terug geinvesteerd in heel goede wintersporthandschoenen, maar bij vorst die samengaat met (zeer) lage gevoelstemperaturen, alsnog koude vingers.

Ben vorig jaar op het idee gekomen er van die wollen halve (vingerloze) handschoentjes bij onder te doen. Perfect! Doordat mijn handen zelf nu veel warmer blijven, worden mijn vingers ook veel minder koud. Bijkomend voordeel, het ijzingwekkende moment bij de fietsenstalling (met verkleumde handen mijn fiets op slot moeten doen) is minder erg, want de vingerloze handschoenen hou ik lekker aan tot ik binnen zit.

Heel lang geleden (opa vertelt...) als kind door elfstedenwinter dagelijks gefietst, 12 km enkele reis. Mijn moeder had afgedankte zeer dunne dameshandschoentjes, die deed ik aan onder mijn gewone dikke handschoenen. Daaroverheen dan weer door mijn moeder gebreide schapenwollen wanten! Perfect warm. Wel een gedoe om alles aan en uit te doen.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Ik heb zelf leren gevoerde handschoenen. Die zijn op zich warm genoeg, maar voor de koudere dagen heb ik van die dunne thermohandschoenen die ik onder de leren handschoenen kan dragen. Voor de prijzen van de thermohandschoenen moet je even kijken bij je lokale outdoorwinkel, maar vanaf EUR 10 of 20 moet dat te doen zijn. Dan kan je eerst testen of dat werkt in combinatie me je huidige handschoenen.

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-11 02:13
Ik heb een tijdje in Zweden gewoond- daar is het heel normaal om twee paar handschoenen te gebruiken. één paar Merino wollen liners, een paar waterdichte (ski) handschoenen er over aan. Ik ben op de manier op z'n ergst tot -27 naar m'n werk gefietst (ja, toen had ik het alsnog wel koud).

Wanten zijn eventueel warmer dan handschoenen als dubbele handschoenen nog steeds koud zijn.

Als zelfs dat nog te koud is zul je naar afscherming van de wind moeten kijken op de fiets ipv meer stof om je handen.

Als zelfs dat nog te koud is - dan zijn ze waarschijnlijk al afgestorven :-)

Edit: PS. budget ski-handschoenen voelen warm aan aan de winkel, maar dat is vooral omdat ze totaal niet ventileren. Goede handschoenen houden je handen beter warm, zelfs al voelen ze minder warm aan als je ze aantrekt. Lekker paradoxaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Dynion op 11-11-2019 17:07 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verona27 schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:25:
Ik weet niet wat je budget is maar dit zijn hele goede handschoenen: https://www.futurumshop.n...-handschoenen-zwart.phtml
Nergens voor nodig om zulke dure handschoenen te kopen. Ik heb echt de meest goedkope wanten en op 3/4 van de reis naar school moet ik ze uitdoen, zo warm zijn ze.

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-11 20:49
Wat voor fiets rij je en wat draag je verder? Koude handen is niet altijd met handschoenen te verhelpen.

Ik fiets soms zeer lange randonneurs tochten ook door de winter en moet uiteindelijk concluderen dat wollige handschoenen toch het beste werken. Kosten bij de zeeman 2 euro, en als dat niet genoeg is kun je de gevoerde variant nemen van Thinsulate.

Zoals gezegd, is dat een deel van het hele plaatje. Als je verder niet warm genoeg blijft zullen je ledematen nooit warm worden.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 14:31

Toevallig al een keuze kunnen maken / het een en ander kunnen vergelijken? :P

Ik ben ook naar degelijke handschoenen op zoek en gezien Black Friday, is het misschien een goed idee om vandaag wat te halen. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Jabbah
SmiGueL schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:48:
[...]

Toevallig al een keuze kunnen maken / het een en ander kunnen vergelijken? :P

Ik ben ook naar degelijke handschoenen op zoek en gezien Black Friday, is het misschien een goed idee om vandaag wat te halen. :)
Nog niet, maar net weer met halfbevroren handen op m'n werk aangekomen. Afgaande op de reacties hier ga ik in eerste instantie voor wanten. Geen peperdure, maar een fatsoenlijke 'middenklasser'.
Pagina: 1