Temperatuur meters

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
Haai,

Ik heb in mijn kast nu een goede airflow gemaakt door voorin 2 60mm koelers te plaatsen die zuigen, en achterin een 120mm koeler die blaast. Nu heb ik een klein maar heel dom probleempje. Ik kan in mijn bios niet zien hoe hoog de temperatuur is. Mijn sensoren op mijn mobo werken niet, of zijn er gewoon niet. Wat voor ding of led kan ik hiervoor bestellen zodat ik dit kan zien?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Ik weet niet wat voor een systeem dat dan is. Normaal zit het al in de BIOS, daar hoor je het te kunnen zien ja...

Maar ik heb ook een digitaal temp metertje met een extra sensor op batterijtjes bij Blokker gehaald laatst voor Hfl 9,50
:) Batteries included.

• Wouter185
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

Op dinsdag 31 juli 2001 22:54 schreef dodemaa het volgende:
[...]
Wat voor ding of led kan ik hiervoor bestellen zodat ik dit kan zien?
Je zou ff kunnen kijken bij Okaphone, in groningen, www.okaphone.nl. Moet je vragen naar dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.h.scholtens/Misc/pmtemp.jpg
Ik heb em ook, ingebouwd in onder me FD, werkt perfect. Die sensor moet je op je heatsink bevestigen, zo dicht mogelijk bij je processor :)

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55
Conrad heeft ook leuke met achtergrnd verlichting en alarm uitgang bij te hoge temp

ze zijn wel niet goedkoop

Repareren doe je zo.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:42
Of je knutselt zelf iets in elkaar met LM35 temp sensoren en een digitaal voltmetertje.

Lees dit eens :
http://www.tweakers.net/reviews/139

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

ik heb gewoon een auto temp. metertje gehald bij de halfords. De sensor heb ik ontdaan van het plastic-en kapje (voorzichtig!). Daarna heb ik hem vlak naast de core onder mn heatsink geplaatst. (ja, dat kan bij een slot1 proc)

Nu heb ook ook geen last meer van koelere airflows die eventueel een vertekend beeld geven.

Tip: haal het kaste van de bijbehorende LCD nooit zomaar open. Weet waar je mee bezig bent, ik heb er zelf zo al eentje verkloot.. :(

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

zo eentje dus, maar dan zonder tijd

Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/privatedata/images/Artikel/ar_848_PIC.jpg

en dan gewoon een gat gemaakt in een 5,25" bay en hem daar achter geplakt, c'est sim-pel.

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• MacDokie
Thanx allemaal, ga toch maar eens wat standaard foldertjes in de brievenbus rondbladeren!

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

grappiG

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gewoon naar de doehetzelfzaak en zo'n 'binne/buiten' temp meter halen (25 piek ofzo). Zit ook vaak al een lange draad aan en als je em open haald en de interne temp sensor los soldeerd en daar 2 draadjes aan doet hem je maar zo 2 temp meters :)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Flexx
  • Laatst online: 19:56

Flexx

This side up

Dil in R'Dam heeft die kleine. fl 25,- incl. batterij

Verwijderd

He zijn die dingen er ook met 2 of 3 sensoren met een knopje om te wisselen?
En dan bedoel ik niet een digidoc :)

• dizzytal
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 17:20 schreef Ik_wil_een_blaaspc het volgende:
He zijn die dingen er ook met 2 of 3 sensoren met een knopje om te wisselen?
Dat is dus zo'n binnen/buiten ding waar ik het over had...

Een aflees dingetje met temp sensor aan een lange draad die je uit het raam kunt hangen ofzo en een interne, (daar moet je dus een draadje aansolderen)

Kun je met knopje binne/buiten wisselen.

edit:

kosten bij Conrad enzo veel geld, heb ik 2 jaar terug gekocht bij de dhzz voor een paar tientjes (neem 25piek)

Verwijderd

Bedankt Dizzytal maar weet je ook hoe zo'n binnen - buitending precies heet?
Dan ga ik binnenkort eens kijken.

Verwijderd

Nou dan zal ik ook nog een plaatje doen.
Het is de buitentemp meter van Blokker voor Hfl. 9,50 :+

Op het scherm is de kamertemp 26,1 graden en de temp van de GF2MX kaart 29,3 graden te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/blokkertermo.jpg

• dizzytal
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 17:58 schreef Ik_wil_een_blaaspc het volgende:
zo'n binnen - buitending precies heet?
Nope sorry. Volgens mij zette ze dr in krantjes gewoon neer: thermometer, binnen/buiten oid.

De mijne lijk niet op die van Hooi. Dies ik heb is wit, met dus een schakelaarje in-out. Staat verder oko nix op alleen 'digital in/outdoor thermodinges'.

Geen merkje oid

edit:

Zoiets ist alleen dan met 1 displayje en een knopje in-out

http://image01.conrad.nl/pix/128/MX/128228M2.JPG

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 17:25 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

Dat is dus zo'n binnen/buiten ding waar ik het over had...

Een aflees dingetje met temp sensor aan een lange draad die je uit het raam kunt hangen ofzo en een interne, (daar moet je dus een draadje aansolderen)

Kun je met knopje binne/buiten wisselen.

edit:

kosten bij Conrad enzo veel geld, heb ik 2 jaar terug gekocht bij de dhzz voor een paar tientjes (neem 25piek)
en als je dan de temp van je CPU wil meten.. waar moet je dan die diode plaatsen (temp sensor)?? die kun je dan nie tussen de cpu en de koelert plaatsen of wel?? heb er namelijk ook 1 liggen en wil daar de temp van de CPU meej meten.. iemand ideeen?

Mzzls }:O

• dizzytal
  • Niet online
Dr zijn mensen die dremelen 2 rijen pinnen uit de socket, die kan omdat het contact gedeelde lager zit. Dan plakken ze de sensor onder de CPU.

Afhankelijk van de dikte kun je ook best pal naast de core plakkn (heb ik gedaan) Maar das dus maar net hoe ding je sensortje is..

Beetje Arctic plakspul, past precies. De temp daar is 3C hoger dan de sensor aan geeft (best redelijk dus)

edit:

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/articles/assets/images/joe-probe-socket.jpg

Verwijderd

hmmm... als ik em er vlak naats plaats dan heb ik geen beeld meer... kan ik die sensor gewoon met plakband vast plakken trouwens??

Mzzls }:O

• dizzytal
  • Niet online
Wel ff zorgen dat ie geen contact maakt met de Lx bruggen enzo...

Plakband... hmm weet ik niet, ik weet niet of dat ook gaat smelten ofzo. Als je warmtegeleidende tape hebt kant natuurlijk wel (te koop bij de elektroboer)

• MacDokie
????????????? ik heb gisteren mijn cpu en mobo vernaggeld met het bij de core plakken van de sensor. Kortsluiting---> kebeng alles weg. Cpu doorgefikt,mobo kapot.
Maar goed kheb nu al weer wat nieuws, maar toch goed klote. Dus ik zou het niet zomaar met elke temp meter doen

Verwijderd

Als het allemaal zwart is geworden; zichtbaar kapot, zou je er dan een pic van kunnen maken en die posten?

Sorry voor het leed vermaak... Ik bedoel het neit zo, maar ik ben erg benieuwd
Pagina: 1