Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dimensies RAM en koeler

Pagina: 1
Acties:

• Mark Ronde
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo,

Ik wil een pc bouwen, en ik vroeg mij af of mijn ram sticks goed onder de cpu koeler passen. Ik kan hier zelf niks over vinden zonder dat ik de onderdelen bestel om het op die manier te bekijken. De onderdelen die ik wil bestellen zijn:

Asrock z390 Phantom gaming 4 moederbord
Corsair vengeance RGB 16gb 3200mhz ram
Cooler master hyper tx3 evo cpu cooler

Ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Is geen issue want die koeler valt helemaal niet over de geheugenmodules. Vraag mij ook af waarom je dat koelertje wil gebruiken icm een moederbord waarmee je kan overklokken. Daar is die koeler helemaal niet geschikt voor. Welke cpu heb je in gedachten?

• Mark Ronde
Ik ben voorlopig niet van plan te gaan overclocken, vandaar deze koeler. De cpu die erin komt is een i7 9700k

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom koop je dan een overklokbare CPU met dito bord? Pak dan een B450 met non-K processor. Of, momenteel nog beter, zonder te weten wat je ermee wilt gaan doen, een AMD cpu.

• Mark Ronde
Ik heb dit moederbord goedkoop kunnen krijgen tijdens een aanbieding/prijsfout, daarna heb ik de computer eromheen gebouwd. Ik ga voor de i7 omdat ik hem ga gebruiken voor gamen, maar ook voor tekenprogramma's. En ik wil futureproof zijn

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Mark Ronde schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:04:
Ik heb dit moederbord goedkoop kunnen krijgen tijdens een aanbieding/prijsfout, daarna heb ik de computer eromheen gebouwd. Ik ga voor de i7 omdat ik hem ga gebruiken voor gamen, maar ook voor tekenprogramma's. En ik wil futureproof zijn
Dan nog ga voor een i7 zonder de k erachter.
Dan betaal je alleen een boel geld voor features die je dus blijkbaar niet gaat gebruiken. ;)

Computer says no

• Mark Ronde
Oke, ook als je kijkt naar het prijsverschil tussen de 9700k en de 9700, dit is namelijk maar 15 euro?

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Als dat het verschil is zou ik gewoon voor de 9700K gaan. die heeft ook uit zichzelf al iets hogere clocks, en lijkt me ook iets meer waardevast, als je m ooit zou willen doorverkopen.

• Mark Ronde
Ja, is ook 1 van de redenen, als t verschil nou 50+ euro was geweest. En ik ga volgend jaar voor een andere gpu, dan is het ook wel fijn als de cpu dan geen bottleneck word

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Maar pak dan meteen een koeler waar je mee kunt overklokken als dat een mogelijkheid is in de toekomst. Beetje knullig als je dat wilt gaan doen en je je koeler moet vervangen ;).

• Mark Ronde
Ja dat is wel waar, wat voor koeler zou je dan adviseren?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
wat @br00ky zegt, want die +- 200mhz extra ga je niet echt heel erg merken.

Computer says no

• Mark Ronde
Is de hyper tx3 evo wel gewoon goed genoeg om de cpu zonder overclock te koelen?

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Op papier zou de koeler voldoende moeten zijn, 95 Watt hitteafvoer voor een 95 Watt CPU. Maar volgens de reviewers gebruikt Intel een andere interpretatie van TDP, en kan het stroomgebruik en dus ook de vereiste hitteafvoer flink hoger uitvallen.
https://www.anandtech.com...-9700k-i5-9600k-review/21

Waar het op neer komt, is dat als je in CPU intensieve games en andere taken het maximale uit de CPU wilt halen, en dus niet continu downclocken door oververhitting, een stevigere koeler de veilige keus is.

• Mark Ronde
Uszka schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:07:
Is geen issue want die koeler valt helemaal niet over de geheugenmodules. Vraag mij ook af waarom je dat koelertje wil gebruiken icm een moederbord waarmee je kan overklokken. Daar is die koeler helemaal niet geschikt voor. Welke cpu heb je in gedachten?
Oke, ik heb besloten om een andere koeler te nemen, heb even wat zoekwerk gedaan, en aangezien de i7 toch best even boven de 95w kan komen ga ik nu voor een Bequiet dark rock slim, die een maximale koeling van 180 tdp kan leveren. Zo zit ik volgensmij veilig genoeg, en als t goed is komt nu ook alles nog uit met de ramsticks

[ Voor 35% gewijzigd door Mark Ronde op 11-11-2019 21:00 ]

Pagina: 1