Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Excel tabel twee keer gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-12 21:40
Beste,
Ik wil graag van een tabel de eerste twee kolomen in een ander tabel gebruiken.
Ik weet alleen niet hoe ik dit kan doen.

Ik heb een tabel met de kolommen Vlootnummer, Kenteken, Merk, type, etc etc.
Nu wil ik in een ander tabel (op een ander werkblad) een lijst met het vlootnummer en kenteken zodat ik de naam van de bestuurder er achter kan zetten en bijvoorbeeld waar de rit heen gaat.

Dit zou ik kunnen doen met kopieren - plakken maar maar als ik dan een regel verwijder in de bron tabel zie ik in het doel tabel ' verwijderd'. Ik zou dan graag willen dat de regel in het doel-tabel dan ook wordt verwijderd.

Ik gebruik overegens excel 2016.

Wie heeft er een idee?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Je bent aan het proberen een relationele database te bouwen in Excel. Daar is Excel niet geschikt voor, dat is namelijk een spreadsheet programma.

Wat jij wilt doen kun je in Access doen, niet in Excel.

• Jovink538
Bedankt voor je bericht.
Ik had gehoopt dat het met Excel ook te doen was.
Bedankt dan ga ik kijken of ik het anders kan oplossen.

• planB
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10-12 20:20
zoek eens op de LOOKUP functie in excel .

voorbeeld: =LOOKUP(D19;Sheet2!$A:$A;Sheet2!$B:$B)
(zoek de waarde van D19 op in scheet2 kolom a, en geef waarde kolom b van die row)

er is zelfs een wizard voor

zie https://support.office.co...3B-451D-8251-369D5E3864CB

kan zelfs in een ander workbook

planB wijzigde deze reactie 10-11-2019 20:23 (45%)

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maak beide op als tabel (zoals het ook 'hoort' in Excel :P ), idem op tab2 en zet op tab2 de verwijzing in zeg kolom 'naam' =Tabel1[@naam] en dan wordt een verwijdering keurig herkend.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jovink538
Bedankt voor de reactie. Ik ga straks even proberen. Ik laat het weten. Thanks

• tritimee
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13-12 21:36
Powerquery kan dit ook voor je doen. Dan kun je je 2e tabel uitbreiden. Moet je alleen vernieuwen om de data te updaten
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True