mic input is kapot. Hoe kan ik dit repareren of vervangen. Mijn zoon gamet veel en zijn mic is belangrijk. Ik heb de microfoon getest op een telefoon en dan functioneert de microfoon van de sennheiser headset normaal. Als ik de microfoon plug in de pc aansluit, krijg ik wel het menu te zien. Ook de audio output hapert soms. Graag advies hóe ik dit probleem kan aanpakken. Ik heb de zijkanten van de kast eruit gehaald maar zie dat het audio/mic gedeelte behoorlijk ingebouwd is. Hoe kom ik hier bij?
Ofwel zit dit op het moederbord, dan valt dit niet te repareren. Geluidskaart kopen is dan een optie (hoeft niet duur te zijn).
Ofwel zit het op de geluidskaart. In dat geval kan een nieuwe geluidskaart een optie zijn (hoeft niet duur te zijn).
Het kan ook zijn dat er op je kast vooraan een andere ingang ter beschikking is. Je kan deze nog eens proberen of dit het probleem oplost.
Ofwel zit het op de geluidskaart. In dat geval kan een nieuwe geluidskaart een optie zijn (hoeft niet duur te zijn).
Het kan ook zijn dat er op je kast vooraan een andere ingang ter beschikking is. Je kan deze nog eens proberen of dit het probleem oplost.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
de mic ingang aan de voorkant doet het niet, maar net aan de achterkant gecheckt. Hier werkt de mic ingang ook niet?! welke informatie geeft dit? Fysiek lijken de mic ingang voor en het moederbord van elkaar gescheiden. Of zie ik dit niet goed?
De front mic zit aangesloten op de audioheader van het moederbord en maakt gebruik van dezelfde audiochip als de audioaansluitingen op het back I/O.
Welk moederbord is het?
Welk moederbord is het?
[ Voor 13% gewijzigd door Uszka op 10-11-2019 18:56 ]
Wat Uszka bedoelt is dat het audio gedeelte van je moederbord kapot is. Best dus een losse geluidskaart kopen, is gemakkelijker te vervangen dan je volledige moederbord.
De veilige, gemakkelijke optie is een op USB:
pricewatch: Creative Sound Blaster Play! 3
De iets duurdere insteekkaart kan bijvoorbeeld deze worden:
pricewatch: Creative Sound Blaster Audigy Fx
Je moet wel nog controleren dat je een PCI-express slot vrij hebt.
(Ik heb maar willekeurige items gelinkt die je kan bestellen, maar voor de volledige lijst verwijs ik je door naar de pricewatch waar je kan selecteren op je noden, wensen en budget: categorie: Geluidskaarten)
De veilige, gemakkelijke optie is een op USB:
pricewatch: Creative Sound Blaster Play! 3
De iets duurdere insteekkaart kan bijvoorbeeld deze worden:
pricewatch: Creative Sound Blaster Audigy Fx
Je moet wel nog controleren dat je een PCI-express slot vrij hebt.
(Ik heb maar willekeurige items gelinkt die je kan bestellen, maar voor de volledige lijst verwijs ik je door naar de pricewatch waar je kan selecteren op je noden, wensen en budget: categorie: Geluidskaarten)
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat front en back audio dezelfde chip is. Kan prima een driverprobleem of instelling zijn. Laten we daar eerst eens naar kijken voordat er geld aan een nieuwe geluidskaart wordt uitgegeven.Malantur schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:12:
Wat Uszka bedoelt is dat het audio gedeelte van je moederbord kapot is. Best dus een losse geluidskaart kopen, is gemakkelijker te vervangen dan je volledige moederbord.
Je hebt gelijk maar ik acht de kans niet al te groot. Zowel input als output hapert soms dus een instelling kan ik er niet meteen aan linken. Driver zou kunnen maar de kans is klein dat hij geüpdatet is, want dat is niet direct een favoriete bezigheid van de gemiddelde mens. Maar goed, als de TS hier een antwoord op kan geven, dan kunnen we het wel uitsluiten 
En als ze nog niet geüpdatet zijn geweest, dan is het nog wel een idee om de nieuwste driver te installeren om het zo te testen.
En als ze nog niet geüpdatet zijn geweest, dan is het nog wel een idee om de nieuwste driver te installeren om het zo te testen.
Moederbord H81M-S2H Gigabyte techn
ik heb zelf het idee dat het probleem zou kunnen liggen bij het printplaatje omdat de audio output als je er een beetje aan zit te draaien ook lichtere problemen geeft. Microfoon plug heeft een keer in het water gelegen dus misschien kan het met het printplaatje te maken hebben. Ik heb gelezen over verbindingsstukjes opnieuw solderen maar ik weet niet hoe ik erbij kom. Moet de voorkant van de kast er dan helemaal uit?
Als de connector in het kunststof frontpaneel van de behuizing zit dan moet die er af om erbij te kunnen. Ook de kabel van de frontaudio zou ik losmaken van het moederbord.
Ik heb de nieuwste driver geinstalleerd. Mic doet het nog steeds niet. Het feit dat die het achter ook niet doet, wijst naar een fout van het moederbord, lijkt me. De connector zit inderdaad in het kunststof frontpaneel. Hoe haal ik dat frontpaneel eraf?
Cooler Master (als dat het antwoord is) Dat staat op de behuizing
Dan kunnen het er nog maar 123 zijn, oudere modellen niet meegerekendchetbaker1929 schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:11:
Cooler Master (als dat het antwoord is) Dat staat op de behuizing
waar vind ik dat? want meer staat er niet opsapphire schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:14:
[...]
Dan kunnen het er nog maar 123 zijn, oudere modellen niet meegerekend
Factuur van aanschaf ergens en anders even kijken of je een plaatje kan vinden die er op lijkt via google? Of een foto plaatsen hier ?chetbaker1929 schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:15:
[...]
waar vind ik dat? want meer staat er niet op
Verwijderd
Wat wil je precies bereiken met het loshalen van het frontpaneel?
De kabel naar de frontconnectors kun je gewoon laten zitten en deze straks, als je een andere geluidskaart hebt gekocht, aansluiten op de 'nieuwe' kaart.
De kabel naar de frontconnectors kun je gewoon laten zitten en deze straks, als je een andere geluidskaart hebt gekocht, aansluiten op de 'nieuwe' kaart.
Foto posten met imgur. Maar als het moederbord de oorzaak is heeft repareren van de connector op de behuizing geen zin.chetbaker1929 schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:15:
[...]
waar vind ik dat? want meer staat er niet op
ik wilde kijken of er misschien na het loshalen van het frontpaneel te zien is bij de aansluiting van de pc tekenen van waterschade te zien zijn
I.p.v. USB zou ik meteen naar bluetooth stappen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Heb je al geprobeerd of de microfoon ingang achterop de computer het wel doet als je de ingang die voorop de kast zit even losgehaald hebt?chetbaker1929 schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:07:
Ik heb de nieuwste driver geinstalleerd. Mic doet het nog steeds niet. Het feit dat die het achter ook niet doet, wijst naar een fout van het moederbord, lijkt me. De connector zit inderdaad in het kunststof frontpaneel. Hoe haal ik dat frontpaneel eraf?
Wel goed opletten (fotos maken) hoe het nu zit zodat je het weer goed kan aansluiten.
Het kan voorkomen dat de front aansluiting storing geeft waardoor ook de achter aansluiting niet meer goed werkt.
Pagina: 1