Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Wij hebben een nieuwbouw woning uit 2018 met beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Bij de CV (Intergas HReco 36) zit een klep voor LT/HT dus de raditoren boven kunnen warmer dan 40 graden worden.

Beneden zit een Honeywell Round Modulation, en alles werkt op die verdieping prima.

Het probleem zit boven, daar hebben 4 radiatoren (1 altijd dicht) en een Honeywell Round Wireless (T87RF2025). Er zijn dus 3 radiatoren in gebruik bij koud weer, alleen in de badkamer zetten we hem pas aan als er niemand meer hoeft te douchen, anders word het een sauna.

Probleem is dat met 2 radiatoren open het water vrij snel door de Bypass pompt die onder de CV zit. Aangezien het water voor de radiatoren ingesteld is op 80 graden (fabrieks standaard) stopt de ketel er dus snel mee omdat de temperatuur is bereikt. En aangezien de kamer waar ik zit als laatste in de loop zit krijg ik het er dus nooit warm gestookt. De bypass is van Comap (wit met transparant slot), en deze staat bijna helemaal ingedraaid, alleen 0.5 bar is zichtbaar).

Ik heb geprobeerd het CV Vermogen te verlagen van 80% naar 50% maar dat maakt niets uit.

Wat ook niet goed werkt is dat als ik de Round Wireless van bijv. 22 graden naar 22,5 zet hij niet aanslaat. De ketel krijgt wel een signal maar blijft op 40 en 1 staan in de displays (dit werkt beneden wel prima).

Iemand een idee?

(als de vloerverwarming aan is zijn de radiatoren ook aan en worden gewoon netjes 40 graden, er is dus geen verstopping in het systeem.)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 20:39

JdM

Humbled

Als jouw radiator niet gehaald wordt zou je eerder waterzijdig moeten gaan inregelen.
Dichtdraaien van de radiator op de badkamer, omdat het anders een sauna wordt? Er zit toch/Zet er een thermostatische kraan op?