Moederbord identificatie

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik heb voor mij een moederbordje liggen, maar ik heb geen idee hoe ik dat ding aan de praat kan krijgen... als hij het al doet natuurlijk...
ik zal hem even beschrijven, want ik weet niet het type of merk ...

DELL
Copyright 1996 (of 1998, zit een gaatje door laatste cijfer)

Socket 7
Intel hx chipset?
1 Simm slot 72 pins
4 Dimm slot 168 pins
1 floppy connector
2 ide connectors
speaker onboard (klein rond dingetje)
GEEN pci sloten
1 ISA slot?? (weet ik niet zeker, is volgens mij vergrote versie, staat bij RISER)
1 ander slotje (erg klein 3 a 4 cm lang, staat bij NETWORK)

power aansluiting:
atx aansluiting (staat bij power_1)
een halve at aansluiting (snap er geen h*l van, staat bij power_2)

onboard (met aansluitingen)
1 printerpoort
1 serieele poort
2 ps/2 poortjes
2 usb poortjes
video aansluiting (chip: S3 Trio64V)
sound (3 aansluitingen, ik neem aan line-in, line-uit, microfoon)

Ik zie 3 jumperblokjes in totaal, eentje waarbij NICRST staat, eentje waar de volgende dingen bij staan: 100, 133, 166, 200, PSWD, BIOS (processor snelheid, password-, en bios reset??)

Weet iemand wat voor bordje dit is?? en hoe ik in vredes naam dit ding aan moet krijgen (ivm 2 power aansluitingen, en het afwezig zijn van een jumperplaats voor power-on?? ik zie trouwens net ergens SW_POWER staan, maar daar staat geen jumperplaats bij?

Verwijderd

Als ik het zo lees, zou het wel eens een Mobo uit een Optiplex GN kunnen zijn. Zitten er ergens in het midden een rijtje jumpertjes met kloksnelheden van 133/166/200/233?

Dat er verder geen PCI sloten op zitten komt (waarschijnlijk) omdat dit bord uit een desktop komt, met een zgn PCI-risercard.

Hoe je dit bord aan de praat krijgt zonder de rest, ik weet het niet, nooit geprobeerd. Zit er nog een processor op trouwens?

• -MvZ-
Nee, zit geen processor op, maar ik heb nog wel een werkende 200mmx liggen, die moet er ook wel op kunnen volgens mij.. (ik weet niet of die mmx dan ook gaat werken...)kloksnelheden waren 100,133,166 en 200... jumpertje in het midden van mobo...

hoe zit dat met die pci-riser???

('k ga nu maar eerst eens slapen, kmoe morgen om 7:10 alweer op... werken, lees morgen avond de reacties (hoop ik, als ze er zijn :) )

Verwijderd

misschien toch een Dell® OptiPlex® GXi zie:

http://support.jp.dell.com/docs/systems/dzer/Jumpers.htm

voor info.

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 23:23 schreef -MvZ- het volgende:
Nee, zit geen processor op, maar ik heb nog wel een werkende 200mmx liggen, die moet er ook wel op kunnen volgens mij.. (ik weet niet of die mmx dan ook gaat werken...)kloksnelheden waren 100,133,166 en 200... jumpertje in het midden van mobo...

hoe zit dat met die pci-riser???

('k ga nu maar eerst eens slapen, kmoe morgen om 7:10 alweer op... werken, lees morgen avond de reacties (hoop ik, als ze er zijn :) )
Wat betreft die riser card, dat is een kaart die erovoor zorgt dat je in het geval van een desktop toch pci kaarten horizontaal er in kan steken. Op het mb wordt verticaal een printplaat gestoken in een connector en op die print zitten dan weer normale pci sloten.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
ik heb een Dell Optiplex ??? op m'n werk; als ik er aan denk zal ik morgen wel even een fototje nemen; misschien kan je daarop zien hoe eea aangesloten moet worden (dit is wel een P3; maar de layout van die dells is niet echt veranderd afgelopen jaren)

Dat slot is voor een riser kaart; daar zitten weer 3 pcisloten op.

En idd 'mijn' Dell is aangesloten met ATX en met halve AT power

Misschien kan ik ook nog wel ergens een oud Delletje opscharrelen (ik heb een maand geleden 4 van die oude bakken weggegooid |:( )

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
nog een tip:

als je 'm eenmaal werkend hebt (ik denk ook wel dat die jumpers voor cpu speed zijn (komt wel een beetje overeen met het jaartal >:) ))

als je eenmaal kunt booten en in je bios kijken; dan staat daar als het goed is een 'Service Tag'; die kun je weer invoeren op de dell support site. Met een beetje geluk zie je dan precies wat voor systeem het was

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
hieronder een paar pics (van een p2-350 ... maarja ik hoop dat 't eea duidelijk maakt):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/dell1.jpg
hier zie je de poewraansluitingen; de halve at stekker wordt ook gebruikt (maar volgens mij zit er bijna op alle atx voedingen wel zo'n extra stekker)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/dell2.jpg
hier een shot hoe dell het 'doet' met die jumpertjes voor hddled/power/reset enzo

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/dell3.jpg
en hier een shot van de achtrkant van dat printplaatje (ziet er errug basic uit (moet denk ik ook gewoon werken met 'normale' aansluitingen

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/dell4.jpg
en hier nog een shot van een riserkaart

succes!

• -MvZ-
tof die foto's ...
hier een shot hoe dell het 'doet' met die jumpertjes voor hddled/power/reset enzo
maar ik heb dus niet zo'n kaartje erbij... hoe kan ik hem dan in vredes naam aan krijgen??? er zit wel zo'n plaatsje met 5 jumperblokjes waar PANEL bij staat, ik neem aan dat daar dus zo'n print plaatje op aan kan worden gesloten?? is er misschien zoiets dat als je jumper x met y verbindt dat ie dan aangaat ofzo, of heb ik echt zo'n kaartje nodig om hem aan te krijgen???
de layout is inderdaad exact gelijk aan die optiplex.... dat zal em dus wel zijn :+ ,

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
ik heb dat printplaatje niet echt bestudeerd; maar ik neem aan dat het het zelfde werkt als op een 'normaal' moederbord.

op het printplaatje zitten de volgende functies: powerled, hddled, powerbutton, reset en nog iets waar ik nu niet weet waarvoor het is (op de 2de foto die 2 pinnetjes onder die kabelaansluiting).

ik ga ervan uit dat je dat dus ook in een normale kast kan aansluiten; je moet alleen 'even' uitvinden welke pinnetjes waar voor zijn.

gelukkig heb je iig video en sound onboard; anders had je echt een probleem zonder riserkaart (zit er netwerk onboard?)
de layout is inderdaad exact gelijk aan die optiplex.... dat zal em dus wel zijn
misschien is het er wel 1 uit de Optiplex serie; maar die serie bestaat al behoorlijk lang.

Je kan het natuurlijk ook even proberen via de techsupport van Dell; stuur die lui gewoon een mailtje, je hebt een goeie beschrijving van dat bord ... als ze een beetje servicegericht zijn zoeken ze het wel even uit voor je >:)

• -MvZ-
maar volgens mij zit er bijna op alle atx voedingen wel zo'n extra stekker
ik heb thuis twee atx voedingen, maar op geen van beide zit zo'n extra stekker... gek

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
ik heb thuis twee atx voedingen, maar op geen van beide zit zo'n extra stekker... gek
hmm ... ik zal 's kijken; m'n enermax heeft er zowieso eentje; ik schroef morgen mijn andere kast wel even open.

Dell gebruikt trouwens echt klote voedingen ... volgens mij zit in mijn P3-666 maar een 150 watt :?

Pagina: 1