Toon posts:

Simpele Mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een mediaspeler.

Het hoeft eigenlijk niks moois of duurs te zijn

We hebben een tv boven staan (geen internet, geen 4k) en een pc beneden.
Wat ik wil is boven een serie/film van mijn pc beneden kiezen en afspelen.
Het belangrijkste is dat hij losse ondertitels mee afspeelt .srt bestanden. De bestanden zijn veelal . mkv. .H264

Ik heb al zitten kijken bij de bekende mediaspelers, maar dan moet je via Plex gaan werken, dat gebruik ik nu via de PS4 en vind ik geen fijn programma.

We hebben nu een WD TV live hub en die voldeed altijd prima, maar losse srt bestanden neemt hij niet mee, vandaar dat ik iets anders zoek.Via de WD tv kan ik gewoon een map op mijn pc zien en dan streamen wat ik wil. Bestaat er nog wel zoiets ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Natuurlijk bestaat er wel zoiets. Lees dit eens door: Jorgen in "Android tv box de beste optie? (en zo ja, welke?)"

Wat zijn trouwens volgens jou de "bekende mediaspelers"?
En wat bevalt je niet aan Plex? Ik gebruik Plex overigens ook niet, maar Kodi en dat bevalt uitstekend.

Moet je boven ook verder kunnen kijken vanaf waar je beneden was gebleven?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef boven niet verder te kijken waar ik beneden gebleven was.

We zijn nu qua keuzes even aanbeland bij een raspberry pi of de nieuwe Nvidia shield tv (pro).
Volgens de specs zou op de tube shield plex moeten kunnen draaien (of kodi ?)
Op de Pro kun je ook plex server draaien, maar dat draait al op pc dus heb ik niet nodig.

Prijs van de nieuwe Nvidia Shield Tv (tube) is wel interessant.

Met Plex werken is misschien onwennig, maar vind de interface niet fijn, resultaat is wel precies wat ik zoek :-)

Kodi heb ik nooit gebruikt, ga ik me in verdiepen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2019 20:49 . Reden: nieuwe info gevonden en bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Zelf vind ik de originele Plex interface ook niet echt fijn. Ik gebruik al jaren Rasplex (of OpenPHT) op een Rpi2 en Rpi3. Werkt eigenlijk vlekkeloos en een stuk meer tuneable dan de eigen playersoftware van Plex. Nadeel is wel dat het geen updates meer krijgt, maar dat neem ik maar voor lief...

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd Ik zou dan gaan voor Kodi. Geen gedoe, prettige interface (ook naar smaak aan te passen met skins) en het werkt allemaal vrij intuïtief

Je hebt het nu wel over 2 extremen qua mediaspelers. De goedkoopste optie vs de duurste. Daar zitten nog heel veel dingen tussen. Heb je al naar mijn links gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Jorgen Ja ik heb naar je link gekeken. Dit zijn de 2 spelers die er wel uitspringen, vooral omdat ik niet over wifi wil gaan.

Toch valt het qua prijs wel mee/tegen. Als de helemaal van 0 moet beginnen met een Raspberry Pi4 zit je al tegen de 140 euro.
De Nvidia Shield tube kost nu 169 euro, maar die is al helemaal kant en klaar. Verschil is kleiner dan ik dacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 11:45

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:32:
@Jorgen Ja ik heb naar je link gekeken. Dit zijn de 2 spelers die er wel uitspringen, vooral omdat ik niet over wifi wil gaan.

Toch valt het qua prijs wel mee/tegen. Als de helemaal van 0 moet beginnen met een Raspberry Pi4 zit je al tegen de 140 euro.
De Nvidia Shield tube kost nu 169 euro, maar die is al helemaal kant en klaar. Verschil is kleiner dan ik dacht!
Dan ga je toch voor de raspberry 3? ;)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd Wifi hoeft toch ook niet? Bijna elke speler beschikt over LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt steeds gekker inmiddels besloten om de Nvidia Pro te gaan halen, hoop geld, maar wel een mooi ding !
Pagina: 1