Toon posts:

Celeron 300a vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je de Celeron 300a (slot 1) zonder modden in dual mode draaien? Ik weet dat de oude Celerons (cacheless) dit niet kunnen, maar vraag me af of die nieuwe het wel kunnen.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

'k Dacht het niet. Maar 'k weet het ook nie zeker.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Nee, kan niet. FF gezocht voor de zekerheid:

http://www6.tomshardware.com/business/98q4/981125/pcshop-01.html
The Celeron family has one disadvantage, which may be irrelevant for most of you: It cannot be used in multiprocessor systems unless you do a special procedure that includes the usage of your soldering iron.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

oja joh, maar hoeveel mensen hebben niet een abit bp-6 gehad met een dual 300a@450+

hebben die allemaal zitten solderen?
lijkt me stug, dat is toch echt iets voor die-hards

en voordat jullie allemaal beginnen te roepen dat dat s370's zijn. ER staat The celeron family, dat zal dan ook wel de socket cellie 1 inhouden denken jullie niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inderdaad. Er zijn veel mensen met Bp6 en dual Celly's, of zit er nog verschil tussen de S370 Cels en de Slot 1 Cels?

• Exirion
  • Laatst online: 06:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 31 juli 2001 23:48 schreef The Rapier het volgende:
Ik quote even uit een topic:
Alle celerons ondersteunen standaard GEEN SMP. De Abit BP6 heeft aantal een aantal cheezy dingen waardoor het wel kan.
Zoals al is gezegd: de BP6 is een leuke plank.
Voor zover ik weet ontkomt je verder zelden aan een mod om een Celeron dual te laten draaien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

De BP6 was idd door Abit speciaal aangepast zodat er PPGA Celerons in konden dual draaien. En dat draait nog steeds heel relaxt, hehe
Intel was daardoor een beetje pissed op Abit ook, zeker toen de BP6 een schot in de roos bleek te zijn. Geen enkele andere producent heeft het nadien nog aangedurft.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is ook alweer die site?? Waar staat hoe je moet ze moet modden?
Het liefst de engelse.. Japans snap ik nie echt.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:18
Op dinsdag 31 juli 2001 23:48 schreef The Rapier het volgende:
oja joh, maar hoeveel mensen hebben niet een abit bp-6 gehad met een dual 300a@450+

en voordat jullie allemaal beginnen te roepen dat dat s370's zijn. ER staat The celeron family, dat zal dan ook wel de socket cellie 1 inhouden denken jullie niet?
nee, ik denk idd dat ze dara niet de slot varianten mee bedoelen. de BP6 heeft namelijk 2 sockets. en daar krijg je met geen mogelijkheid een slot procesor in.

de 300a's waren alleen slot, dus je kunt nergens mensen met 2 300a's@450 op een BP6 hebben gezien.

Met die soldeer truck zijn ze natuurlijk wel op een dual slot1 plank te zetten. Asus had een hele goede daravan geloof ik

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik weet bijna zeker dat je de Celeron tot 466 Mhz in Dual kan draaien. Ik kende sowieso iemand die 2x een Celeron 300A had draaien(slot 1). Ik ken ook iemand die een 466Mhz in dual heeft draaien. Boven deze snelheid is het geloof ik niet meer mogelijk. De FC-PGA versies werken dus niet meer in dual.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• heuveltje
  • Laatst online: 19:11

heuveltje

KoelkastFilosoof

tot 533 mhz is het mogelijk mits
a: de plank een bp6 is
b: ze gemod zijn

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Alle celerons met de ouwe core kunnen SMPen.
Alleem de met de Coppermine celerons kan het niet.Dus vanaf de 533A.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 20:04 schreef qrazi het volgende:

[..]
de 300a's waren alleen slot, dus je kunt nergens mensen met 2 300a's@450 op een BP6 hebben gezien.
Ehm de C300A is dus echt wel in Socket 370 uitvoering beschikbaar, ik heb er hier nog altijd eentje draaien in een BX bord op 504 MHz (hij wil nu zelfs al booten op 600 >:)), het bord heeft geen voltage tweak, maar de converterkaart onder de cpu wel :)

Het mooiste zou zijn als er een nieuwe bios voor de BP6 is, zodat je dual celly 800 @ 1000+ kan draaien

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:16

Marc H

- - Is wakker - -

Even samenvattend:

Slot 1 C300A werken niet zonder (vrij ingewikkelde) modificatie.

Socket 1 (PPGA) werken wel, mits: ze op een Abit BP-6, of op een dual slot 1 plank zitten met aangepaste converter kaartjes. standaard werken ze niet.

FCPGA "Celeron 2" (coppermine based= 533A, 566... enz. ), werkt helemaal niet dual.

* Marc H H heeft nog steeds een dual PPGA C300A, op een Gigabyte dual slot 1 mobo, en MSI convertertjes die standaard voor dual celly zijn aangepast (als servertje) :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Pagina: 1