Binnenkort mag ik voor mijn vakgroep een systeem samenstellen dat gebruikt gaat worden voor molecular dynamics-simulaties. Daarvoor had ik een Threadripper op het oog. Ik heb vast een snel opzetje gemaakt:
Nu de Castle Peak Threadrippers van de week aangekondigd zijn, zal ik waarschijnlijk gaan voor de 3970X met bijhorend moederbord (in plaats van de 2990WX en x399 in het lijstje hierboven).
Het systeem zal in een datacenter op de universiteit komen te hangen, dus in een rackmountable behuizing. Het ding is nu dat deze CPUs eigenlijk wel watergekoeld moeten worden. Hoe doe ik dat in dit geval? Zijn er überhaupt rackmountable behuizingen waar rekening is gehouden met een plek voor de montage van een radiator? Of moet ik maar een behuizing kopen die hoog genoeg is (4U ga ik wel nodig hebben denk ik) en zelf wat prutsen om een radiator te monteren?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen Threadripper 2990WX Boxed | € 1.849,- | € 1.849,- |
| 1 | Moederborden | Asus Prime X399-A | € 324,90 | € 324,90 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 144,99 | € 144,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 67,85 | € 67,85 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 80,90 | € 80,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 105,95 | € 105,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.573,59 | ||
Nu de Castle Peak Threadrippers van de week aangekondigd zijn, zal ik waarschijnlijk gaan voor de 3970X met bijhorend moederbord (in plaats van de 2990WX en x399 in het lijstje hierboven).
Het systeem zal in een datacenter op de universiteit komen te hangen, dus in een rackmountable behuizing. Het ding is nu dat deze CPUs eigenlijk wel watergekoeld moeten worden. Hoe doe ik dat in dit geval? Zijn er überhaupt rackmountable behuizingen waar rekening is gehouden met een plek voor de montage van een radiator? Of moet ik maar een behuizing kopen die hoog genoeg is (4U ga ik wel nodig hebben denk ik) en zelf wat prutsen om een radiator te monteren?
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes