Lg oled 55c9

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphtjejoker
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-09 20:29
Hallo beste medetweakers,

Ik heb gisteren een nieuwe tv voor de slaapkamer gekocht. Het is na een aardig dealtje bij Smits Arnhem de lg oled55c9 geworden.

Het is mijn eerste oled tv. In de woonkamer heb ik een 65 inch samsung qled. Deze bevalt mij uitstekend!
Toch hoor ik veel mensen roepen dat oled toch beter beeld geeft. Vandaar ik op de slaapkamer nu eens een oled wil proberen.

Mijn vraag is hoe de huidige oleds omgaan met burn in. Aangezien ik nog nooit oled gehad had was dit bij mij niet bekend. Na de koop gedaan te hebben kwam ik er op internet achter dat er toch wat burn in problemen kunnen optreden bij zenders met logos en gaming.

De Smits verkoper heeft mij alles over de oled verteld maar niks over burn in. Overigens zeer vriendelijke en behulpzame mensen!

Ik kijk meestal fox sports en veel sport op tv, op de slaapkamer alleen in de avonduren.
Ook de ps4 xbox en switch worden daar wel regelmatig gebruikt.

Moet ik mij nu zorgen maken? Aangezien ik blijkbaar veel zenders kijk met statische logos. Fox sports live, rtl7, ziggo sport formule1 enz...(en gtst op rtl4...sssst niet verder vertellen haha)

Wat is jullie advies? Ik heb geen zin om na 8 maanden burn in problemen te hebben en lg meldt dat burn in niet onder garantie valt.

Iemand ervaring met deze tv? Zijn er dingen die ik kan doen om burn in te voorkomen? (Af en toe zender wisselen tijdens reclame of tijdens de rust van voetbal?)

Alvast bedankt voor de moeite,
Groetjes Ralph

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Burn in valt wel onder garantie zover ik weet, en bij wisselend tv en games spelen zou het geen probleem moeten zijn.
De tv heeft ook een programma om burn in te voorkomen, zolang je hem niet als pc monitor gebruikt met de hele dag hetzelfde beeld zou ik me er niet druk om maken.
Veel plezier met de tv! heb er gister in de mediamarkt nog voor gestaan super mooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphtjejoker
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-09 20:29
Dank voor je reactie! Ja ik lees overal dat wat jij zegt over statische beelden...maar de zenders die ik kijk hebben allemaal een logo continu in beeld staan. Ook tijdens sport wat ik dus continu kijk zit je met scorebalkjes enz.
Vandaar mijn vraag idd.
Lg zelf zegt dat het niet onder garantie valt maar per geval bekeken wordt. Dan zou het dus onder coulance vallen als het euvel zich vrij snel voordoet.

Tv laat ik altijd in standby staan verder.
Nogmaals dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik ga dit topic sluiten. Dit onderwerp is echt tot in den treure besproken in [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Laten we er vooral niet nog een topic over starten waarin voor de zoveelste keer hetzelfde wordt besproken. Gebruik de zoekfunctie daar dus maar eens.

Dit topic is gesloten.