Je kunt die query ook
uitvragen met javascript 
I agree. De hele reden dat we een custom scrollbar hebben gebruikt is vanwege het feit dat sommige browsers alleen dikke scrollbars hadden, en dat voor een klein scrollvlak enorm lelijk is.
Dat is niet eens relevant. Je doet af aan accessibility, en bent functionaliteit opnieuw aan het uitvinden (en niet op de meest elegante manier, to put it lightly) die gewoon native bestaat. Dat de scrollbars lelijk zijn, is dan jammer, maar het zijn wel de scrollbars die horen bij wat de gebruiker gewend, is en herkent als zodanig.
Tegenwoordig gebruiken de meeste browsers wel subtielere scrollbars of is het
in te stellen. Zoals gezegd denk ik dat het dan ook te overwegen is de custom scrollbar te laten vallen en gebruik te maken van native scrolling.
Dat zou een flinke improvement zijn. Ik verzeker je dat scrollen dan ook niet meer laggy is met touchpads

Het werkt in de meeste gevallen naar behoren en voldoet voor de primaire reden dat we een custom scrollbar zijn gaan gebruiken (blend-in met de layout). Heel veel beter ga je JS-based scrolling gewoon niet krijgen...
Wat voldoet, is zeer subjectief. Ik vind nml dat het absoluut niet voldoet. Ik zou het ook nooit zo bouwen. De klant heeft gewoon pech als ie een mooie scrollbar op alle browsers wil. Veel beter wordt JS-based scrolling inderdaad niet, en ik vind het jammer dat je juist daarom niet inziet dat dit nooit gebouwd had moeten worden. Het is zo zonde van de effort...
Om een analoog te trekken: custom mouse cursors doe je ook niet. Ik hoop dat we allemaal wel weten waarom we dat niet doen

Hero of Time schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:52:
[...]
Dat precision scrolling wat je noemt vind ik 'fancy'. Vroeger was het hetzelfde als een tik van het scrollwiel op de muis. Als het uit kan zetten, test het er eens mee. Weet je gelijk wat conflicteert (wat natuurlijk niet hoort, zolang men geen eigen scroll functie implementeert).
Ik vind dat juist niet fancy. Ik vind het het enige dat verdraagbaar is, als het op scrollen met touchpad aankomt. De beweging met m'n twee vingers komt precies overeen met wat er op het scherm gebeurt, dus ik krijg nergens last van.
Het is (gelukkig) niet uit te zetten.
[
Voor 14% gewijzigd door
_Thanatos_ op 12-11-2019 09:16
]