Aankoopadvies auto voor één jaar (max. €4K)

Pagina: 1
Acties:

• JBourne
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-11 21:43
Hi mede-Tweakers,

In het nieuwe jaar start ik met een nieuwe baan waarbij ik in het eerste jaar geen leaseauto krijg. De eerste maanden staan in het teken van inwerken en zal ik niet naar klanten gaan. Na één jaar krijg ik direct een vast contract en mag ik een leaseauto bestellen. Tot die tijd ben ik dus aangewezen op eigen vervoer en/of het openbaar vervoer.

Op dit moment heb ik wel een leaseauto, namelijk een Ford Fiesta uit 2017. Aangezien ik het wel fijn vind om een (eigen) auto te hebben, ben ik op zoek naar een auto die ik zo goed als probleemloos kan rijden voor een jaar. Dus het liefste zo min mogelijk onderhoudskosten (lees: betrouwbare auto) afschrijving, brandstofverbruik en wegenbelasting.

Ik heb zelf gekeken naar een Fiat (Grande) Punto (bouwjaar 2005-2010) en een Ford Fiesta (bouwjaar 2009-).

Echter sta ik open voor andere (betere) suggesties. Budget is maximaal €4000,- maar het liefst betaal ik wat minder. Airco is een must en ik hou ook wel van enigszins sportief rijden (voorkeur 0-100 rond de 10 sec.). Ik hecht waarde aan comfort, maar wil geen zware auto (i.v.m. wegenbelasting, verbruik e.d.). Benzine als brandstof. Verder geen bijzondere eisen.

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Grts,
Bourne

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56
Gekeken naar private lease voor 1 jaar?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-11 21:14
Kan je net zo goed een private lease contract afsluiten voor 1 jaar (peugeot 108, aygo a la VW up). Onderhoud, verzekering, belasting inbegrepen en aangezien het niet zakelijk is, ook geen bijtelling.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• JBourne
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-11 21:43
DiedX schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:28:
Monkeydancer schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:30:
Kan je net zo goed een private lease contract afsluiten voor 1 jaar (peugeot 108, aygo a la VW up). Onderhoud, verzekering, belasting inbegrepen en aangezien het niet zakelijk is, ook geen bijtelling.
Ik heb er wel over nagedacht, maar aangezien het onduidelijk is hoeveel km's ik zakelijk ga rijden na de inwerkperiode is dit voor mij te onzeker.

• SalimRMAF
  • Laatst online: 09-11 22:44

SalimRMAF

SpaceX - 4K

DiedX schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:28:
Dan ben je meestal €5000 kwijt. Heb je nog niks. Ik zou voor een VW Polo gaan: benzine.

Gulfstream G650

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:32
SalimRMAF schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:37:
[...]

Dan ben je meestal €5000 kwijt. Heb je nog niks. Ik zou voor een VW Polo gaan: benzine.
Ehm, waarom gaat specifiek een polo benzine boven een jaar zorgeloos rijden in een nieuwe auto?

• SalimRMAF
  • Laatst online: 09-11 22:44

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Steven.w schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:31:
[...]

Ehm, waarom gaat specifiek een polo benzine boven een jaar zorgeloos rijden in een nieuwe auto?
Restwaarde

Gulfstream G650

• Naafkap
Oh dus alles wat telt is restwaarde? Als je betrouwbaarheid belangrijker vindt dan restwaarde zou ik naar iets anders gaan kijken dan een polo.

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-11 05:53
Zodra je naar klanten mag, krijg je geen voorloopauto of pouleauto ter beschikking?

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11 14:59
Heb zelf een Punto uit 2004, 1.4 liter motortje met 94pk.

Bevalt prima, zuinig, goedkoop in onderhoud, practisch. Kunnen 4 volwassenen in wat niet verkeerd is voor stadsautootjes uit die tijd :)

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-11 14:26
Steven.w schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:31:
[...]

Voor dat zorgeloze rijden moet je alsnog ook gewoon Benzine tanken wat niet gratis is maar zoals hierboven ook staat, met een beetje mazzel kan je die Polo mits je hem goed verzorgt ook met minimale afschrijving wel weer doorverkopen en ben je dus per saldo veel goedkoper uit.

Tip overigens voor de TS:

Google eerst even goed naar bekende gebreken voor bepaalde modellen en bouwjaar! Er is een reeks motoren geweest van VW die echt te slecht voor woorden waren (AHW type dacht ik 1.4, na 100k kilometer al kantelende zuigers en een liter olie op 500-1000km..).

Adjust non olet, plerumque...

• Naafkap
1nsane schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:05:
[...]

Voor dat zorgeloze rijden moet je alsnog ook gewoon Benzine tanken wat niet gratis is maar zoals hierboven ook staat, met een beetje mazzel kan je die Polo mits je hem goed verzorgt ook met minimale afschrijving wel weer doorverkopen en ben je dus per saldo veel goedkoper uit.
Daarbij ga je er dus vanuit dat de auto probleemloos is. Die garantie heb je nooit, en zeker niet bij een polo. Dat financiële risico ligt dus bij jezelf. Als je private least heb je die garantie wel: het financiële risico ligt niet bij jou. Bovendien rijd je in een nieuwe auto. Kost wat, maar je hebt ook wat.

Wel het hele verhaal vertellen hè.

• aljooge
  • Laatst online: 23:29
Steven.w schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:08:
[...]

Daarbij ga je er dus vanuit dat de auto probleemloos is. Die garantie heb je nooit, en zeker niet bij een polo. Dat financiële risico ligt dus bij jezelf. Als je private least heb je die garantie wel: het financiële risico ligt niet bij jou. Bovendien rijd je in een nieuwe auto. Kost wat, maar je hebt ook wat.

het hele verhaal is dat ts in een inwerkperiode zit en geen vast contract heeft en daarom een leaseauto moeilijk wordt.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JBourne Kijk eens naar occasion lease

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• aljooge
lees jij wel? ts kan en wil niet leasen.

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-11 14:26
Steven.w schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:08:
[...]

Dan moet je zelf ook volledig zijn hè.. je vergeet voor het gemak ook dat je voor het genoemde bedrag 4000,- gewoon 6 maanden Bovag garantie kunt krijgen mits het bedrag 35% of meer van de cataloguswaarde is..

Zo zorgeloos is private lease ook weer niet. Je zit aan een maximaal aantal KM vast waarboven je dus een extra bedrag moet betalen. Sowieso is een jaarcontract voor private lease gewoon duur en bovendien heb je bij schade vaak wel een eigen risico. Dus je argument over financieel risico klopt al niet.

Ik zeg nergens trouwens dat hij voor betrouwbaarheid een Polo moet kopen als je gelezen had, enkel wél dat je op moet letten wat je koopt en wat voorwerk moet doen m.b.t bekende gebreken.

Je gaat er dus ook voor het gemak maar van uit dat een auto in die prijsklasse zo uit elkaar gaat vallen. Je kan je natuurlijk afvragen of je 5000,- sowieso door de pot wilt spoelen of 4000,- uit wilt geven met een kleine kans dat je een keer een reparatie hebt maar een grote kans dat je een goede restwaarde overhoud.

Bovendien wil en kan de TS niet leasen...

Adjust non olet, plerumque...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JBourne schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:23:
Hi mede-Tweakers,

In het nieuwe jaar start ik met een nieuwe baan waarbij ik in het eerste jaar geen leaseauto krijg. De eerste maanden staan in het teken van inwerken en zal ik niet naar klanten gaan. Na één jaar krijg ik direct een vast contract en mag ik een leaseauto bestellen. Tot die tijd ben ik dus aangewezen op eigen vervoer en/of het openbaar vervoer.

Op dit moment heb ik wel een leaseauto, namelijk een Ford Fiesta uit 2017. Aangezien ik het wel fijn vind om een (eigen) auto te hebben, ben ik op zoek naar een auto die ik zo goed als probleemloos kan rijden voor een jaar. Dus het liefste zo min mogelijk onderhoudskosten (lees: betrouwbare auto) afschrijving, brandstofverbruik en wegenbelasting.

Ik heb zelf gekeken naar een Fiat (Grande) Punto (bouwjaar 2005-2010) en een Ford Fiesta (bouwjaar 2009-).

Echter sta ik open voor andere (betere) suggesties. Budget is maximaal €4000,- maar het liefst betaal ik wat minder. Airco is een must en ik hou ook wel van enigszins sportief rijden (voorkeur 0-100 rond de 10 sec.). Ik hecht waarde aan comfort, maar wil geen zware auto (i.v.m. wegenbelasting, verbruik e.d.). Benzine als brandstof. Verder geen bijzondere eisen.

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Grts,
Bourne
JBourne schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:37:

Ik heb er wel over nagedacht, maar aangezien het onduidelijk is hoeveel km's ik zakelijk ga rijden na de inwerkperiode is dit voor mij te onzeker.
aljooge schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:23:
[...]

lees jij wel? ts kan en wil niet leasen.
@aljooge Er staat nergens dat TS niet Kan en wil leasen.

Ook staat er nergens dat hij een auto erbij wil houden als hij van werk een lease auto krijgt.
Je weet nooit wat je koopt en wat je aan onderhoud krijgt bij een 2e hands auto. en later weer verkoop zonder inruil etc etc

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 10-11-2019 10:36 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• aljooge
Hackus schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:32:
[...]

[...]

[...]

@aljooge Er staat nergens dat TS niet Kan en wil leasen.
ts heeft geen vast contract en geen intentieverklaring. Welke leasemaatschappij neemt hem aan?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

aljooge schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:37:
[...]

ts heeft geen vast contract en geen intentieverklaring. Welke leasemaatschappij neemt hem aan?
Occasion Lease kun je particulier/privé doen

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Kan je nieuwe werkgever gewoon niks betekenen met betrekking tot je auto?

Dus dat je bijvoorbeeld een voorloopauto krijgt of poolauto waar je een grote eigen bijdrage aan doet.

Wanneer je dan naar klanten gaat worden die eigen bijdrage geminderd naar ratio hoe vaak je naar klanten gaat.

Wat zijn de afspraken na inwerkperiode tot einde eerste jaar, met betrekking tot zakelijke kilometers, schades, winterbanden (bezoek buitenland)

Verwijderd

gewoon een willekeurig goedkoop ding met een apk tot november 2020 kopen dan zit je altijd goed.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53
JBourne schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:37:
[...]

[...]

Ik neem aan dat je zakelijke km tegen 19 cent kan declareren ? Dat is in ieder geval meer Dan de benzine kosten / meerkm bij een private lease contract.

*je noemt het zelf al spam. Aanbieden van producten en/of diensten is niet toegestaan.*

[ Voor 41% gewijzigd door deepbass909 op 13-11-2019 14:40 ]

• Greldinard
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:16
Suzuki Swift.

Anders een A-klasse auto. Die schrijven relatief het minste af, maar dat soort auto's vallen niet onder sportief rijden. Het ligt er ook een beetje aan hoeveel kilometers je denkt te gaan maken.
Pagina: 1