Kan ik een stukje van de fan behuizing af vijlen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 20:51
Hoi,

Ik heb een Arctic Freezer liquid ii 240 waterkoeling gekocht om mijn Ryzen 2700X extra te koelen en vooral ook minder geluidsproductie te hebben.

Nu kom ik in mijn case echt zo'n 2 mm te kort. Heb een Asus X470 Prime Pro in mijn Corsair 450D behuizing en de fan behuizing past net niet tussen de stroomvoorziening van de CPU (die 8-pins connector dus) en de behuizing. Ik vraag me af of het kwaad kan om aan de buitenkant (onderzijde) van de fan behuizing zo'n 2-3 mm af te vijlen?

Wat ik lees qua reviews is de Arctic echt top qua prijs/kwaliteit en ik vind persoonlijk het design erg strak en mooi. Daarom zou ik hem graag een beetje modden om hem toch passend te maken.

Dank voor jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Heb je foto’s? Vanuit je tekstuele beschrijving zou ik zeggen dat het wel moet kunnen. Foto’s zijn denk ik wel makkelijk.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Over het algemeen is de behuizing een stuk plastic wat verder niet echt wat doet en best een stukje kan missen. Daar een stukje afhalen zou dus geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
PilatuS schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:19:
Over het algemeen is de behuizing een stuk plastic wat verder niet echt wat doet en best een stukje kan missen. Daar een stukje afhalen zou dus geen probleem moeten zijn.
Ga ik dat proberen en in het ergste geval maak ik een fan van €6,- stuk ;-) tenminste als dat exact dezelfde fan is als daar op zit, maar volgens mij wel. Weet verder ook niet of dat de flow nog wat beïnvloedt misschien?

Andere optie is een Scythe Mugen 5 PCMG erop maar vind dat design wel echt veel minder dus hoop het zo passend te krijgen.

Bedankt voor jullie input!

[ Voor 5% gewijzigd door onnaj op 09-11-2019 21:24 ]