Welke TV ondersteunt eenvoudig "beeldbellen"

Pagina: 1
Acties:
  • 4.982 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gzob
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-06-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
2 televisies

Wat is je budget?
Nog geen idee, maar liefst niet al te duur.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn moeder (80+) woont nog bij één van mijn zussen en gaat binnenkort naar een woon/zorgtehuis. Het valt hun beiden zwaar dat ze elkaar wat minder snel spreken en zien. Nu leek mij een oplossing dat ze eenvoudig met een TV met geïntegreerde camera elkaar konden spreken en zien. Daarom 2 televisies. Ieder krijgt dan eenzelfde TV met "beeldbellen" functionaliteit, verbonden via internet.
Het dient wel eenvoudig te bedienen zijn. Mijn moeder kan een smartphone of tablet niet bedienen. Een afstandsbediening met eenvoudige knoppen kan nog wel, maar wanneer er menu's doorgebladerd moeten worden is dat al te moeilijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Het zoeken naar TVs op Tweakers.net met als zoekterm "Camera" of "Webcam" leveren niet veel resultaten op. Ik heb geen voorkeur voor een merk. Het gaat mij over de functionaliteit.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is er mogelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door gzob op 09-11-2019 17:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:01
Als ik uit jou verhaal begrijp dat ze amper met electronica om kan gaan, dan word het wel erg moeilijk lijkt mij. Ik heb even snel gekeken maar kom niks tegen wat direct op een tv staat.

Ik vermoed dat je niet onder een tablet/telefoon uitkomt, eventueel een die speciaal voor senioren geconfigureerd is (kost geld)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Ik denk dat een tv altijd gecompliceerder is dan tablet. Is FaceTime een optie? Een iPad krijg je aan iedere senior uitgelegd. In feite hoeft ze alleen maar een gesprek aan te kunnen nemen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 19:14
Joris748 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:07:
Een iPad krijg je aan iedere senior uitgelegd. In feite hoeft ze alleen maar een gesprek aan te kunnen nemen.
Dat kan in de praktijk nog best tegenvallen helaas.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikveldhuizen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11-2019
Ik heb een oude smart TV uit 2014.
De Philips 48pfS8109 heeft een geïntegreerde camera onder de de tv.

https://www.google.com/am...light-en-perfect-pixel-hd

Ik heb deze nooit gebruikt. En weet ook niet of dit handig is.
Misschien zoeken op het woord "Skype".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Moet je het dan niet meer in deze hoek zoeken:

https://www.telecomshop.n...frE2vkkWDoiRoCXqIQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Eenvoudige computer waar je een webcam aan hangt en met je met remote desktop over kan nemen is voor de 'andere kant van de lijn' eenvoudiger. En dan een tv als monitor.

Hoe is de internetverbinding?

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 10-11-2019 08:45 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Een iPadje van 400 en je bent klaar.
Het enige wat ze hoeft te leren is om een gesprek aan te nemen wanneer ze gebeld wordt via FaceTime of Skype.
Voor de rest hoeft ze dat ding niet te bedienen.

Ik krijg persoonlijk de rillingen als ik denk aan TV’s met een camera icm Skype.... kan nooit lekker en intuïtief werken.

[ Voor 24% gewijzigd door Wootism op 10-11-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:13

Speedmaster

Make my day...

En wat als ze “gewone tv” willen kijken, zet je dan een 2e tv neer...? Met name het overschakelen tussen tv kijken en bellen zal je uitdaging zijn. Zelf een moeder die nog wel eens met de afstandsbediening zit te rommelen en dan ineens op radio staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
In principe hoef je je moeder alleen te leren om de skypecall op de tablet te accepteren. Ja, ik weet dat dat niet altijd even soepel gaat, maar oefening maakt de meester. Denk heel goed na of het gebruikt gaat worden, voordat je een dure TV koopt. Ik ben er namelijk heel huiverig voor. Wat biedt een TV in gebruikersgemak dat een tablet niet kan? Ik denk dat een TV ook te hoog gegrepen is, als een smartphone of tablet dat is.

[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 10-11-2019 13:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
en let op einde support! ik had een echt dure smart tv gekocht - met oa skype er op - om te skypen met mijn dochter in het buitenland. daarom een paar maanden naderhand de bijbehorende camera besteld. toen die werd geleverd bleek de skype support op die generatie tv's inmiddels te zijn stopgezet .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 23:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Facebook Portal?

Het lijkt alsof ze zowel een cameramodule voor je TV, als een standalone apparaat aanbieden.

Ik heb er geen ervaring mee, en het is natuurlijk de vraag of je dit via Facebook wilt doen. Maar wellicht wel een oplossing? :)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 19:50
Ik heb het volgende voor mijn geval.
Ik heb 2 goedkope NUC's. 1 bij mijn moeder thuis, 1 bij mij thuis. Die van mijn moeder staat 24hr aan. Dat ding gebruikt <9 watt.
Daarnaast heb ik op beide apparaten google remote desktop geïnstalleerd. Ik kan 24/7 haar computer bedienen.

In jouw geval kan je vanaf afstand een video-call doen en zelf deze ook opnemen via de remote desktop. Hang hier een grote TV of beeldscherm aan die altijd op standby staat en je hebt precies wat je wilt.
In jouw geval hoef je maar 1 NUC te kopen met een beeldscherm. de 2e is optioneel bij jouw zus thuis. Als jouw zus een telefoon of laptop hebt, dan is dat in principe genoeg. Bij elkaar kost dit rond 300 euro inclusief een scherm.

Edit: Ik weet niet hoe handig jouw moeder is met internet en tv kijken etc. Door deze oplossing kan je haar helpen met heel veel zaken zoals online NPO kijken, formulieren online invullen, nieuws lezen etc. Het is voor jouw ten eerste een communicatiemiddel. Maar daarnaast is er zo veel meer mogelijk door de remote desktop.

[ Voor 37% gewijzigd door Dabbel op 10-11-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Dabbel schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:10:
Ik heb 2 goedkope NUC's. 1 bij mijn moeder thuis, 1 bij mij thuis. Die van mijn moeder staat 24hr aan. Dat ding gebruikt <9 watt.
Daarnaast heb ik op beide apparaten google remote desktop geïnstalleerd. Ik kan 24/7 haar computer bedienen.

In jouw geval kan je vanaf afstand een video-call doen en zelf deze ook opnemen via de remote desktop. Hang hier een grote TV of beeldscherm aan die altijd op standby staat en je hebt precies wat je wilt.
In jouw geval hoef je maar 1 NUC te kopen met een beeldscherm. de 2e is optioneel bij jouw zus thuis. Als je zus een telefoon of laptop hebt, dan is dat in principe genoeg. Bij elkaar kost dit rond 300 euro inclusief een scherm.
Maar moet jouw moeder dan geen codes doorgeven? Bij Teamviewer moet de eigenaar van de computer een code doorgeven...

Maar op zich een prima idee. Dan hoef je alleen nog uit te leggen dat ze een code moet voorlezen, als dat al nodig is. Bel je haar eerst op de vaste telefoon dat ze klaar moet gaan zitten evt. vraag je om de code en je belt haar en neemt zelf voor haar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi1234 schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:36:
[...]

Maar moet jouw moeder dan geen codes doorgeven? Bij Teamviewer moet de eigenaar van de computer een code doorgeven...

Maar op zich een prima idee. Dan hoef je alleen nog uit te leggen dat ze een code moet voorlezen, als dat al nodig is. Bel je haar eerst op de vaste telefoon dat ze klaar moet gaan zitten evt. vraag je om de code en je belt haar en neemt zelf voor haar op.
Nee dat hoeft niet perse bij Teamviever. Je kan hem ook gewoon instellen met unattended acces.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toch een ipad, maar dan in single app mode.

https://www.howtogeek.com...cting-it-to-a-single-app/

Lijkt mij de meest eenvoudige oplossing.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-10 23:17
Dabbel schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:10:

In jouw geval hoef je maar 1 NUC te kopen met een beeldscherm. de 2e is optioneel bij jouw zus thuis. Als je zus een telefoon of laptop hebt, dan is dat in principe genoeg. Bij elkaar kost dit rond 300 euro inclusief een scherm.
Zou je dat ook niet gewoon met laptops kunnen doen?
Zodat moeder en dochter bijvoorbeeld lekker met laptop op schoot tv kunnen kijken en keuvelen (of de toestand in de wereld analyseren, natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er geen tv's met Skype meer...

https://www.televisies.nl...ps/televisies-met-skype/#

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
hoi1234 schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:36:
[...]

Tijdens de installatie van de remote desktop op moeder's apparaat moet je inderdaad een pincode kiezen.
Als je op een ander apparaat wilt inloggen en mee wilt kijken met je moeder, dan moet je die pincode invoeren. Je kan dan aangeven dat je dit maar eenmalig wilt doen. Dan hoef je daarna nooit meer een code invullen.
Overigens kan je bij Teamviewer ook kiezen voor "easy access". Dat houdt in dat jouw apparaat vertrouwd is en geen code meer hoeft invullen. Dan kan je met een simpele klik gelijk verbinding maken zoals @Verwijderd aangaf.
zetje01 schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:48:
[...]

Zou je dat ook niet gewoon met laptops kunnen doen?
Zodat moeder en dochter bijvoorbeeld lekker met laptop op schoot tv kunnen kijken en keuvelen (of de toestand in de wereld analyseren, natuurlijk).
Dit kan in principe met alle apparaten die google remote desktop ondersteunt, dus laptops ook. Maar OP had het over TV's, dus probeerde ik zo dicht mogelijk op TV's te blijven. Wellicht had OP TV's gekozen door de grootte of omdat oma een afstandbediening wel kan bedienen. Maar inderdaad, voor mensen die een laptop kunnen gebruiken is dit zeker handiger.

[ Voor 6% gewijzigd door Dabbel op 10-11-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk naar de nieuwe Amazon hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zoiets niet een mooiere oplossing?

https://nl.hardware.info/...ijke-telefoon-met-android

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Andere oplossing: via stembesturing een idee?

2x een Amazon Alexa Echo Show kunnen dat in ieder geval over 2 huishoudens. Moet je wel in het Engels aanroepen 'Alexa, drop in'.

Google Nest Hub kan het misschien ook wel, nooit geprobeerd. Die kan vrijwel alles nu wel in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gzob
Dank je voor de reacties. Ik merk dat er een verscheidenheid aan mogelijkheden lijkt te zijn. Ik ga komend weekend hier weer iets dieper induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gzob
Op dit moment denk ik dat een tablet toch de beste oplossing is. Ik ga dat spoor verder verkennen. Dank je allemaal voor de reacties en door de diversiteit aan reacties ben ik wat breder aan het kijken gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vullisbak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 10:01
Je zou een Google Nest Hub Max of 10" Lenovo Smart Display kunnen overwegen.
Groot genoeg om goed te kunnen bedienen en een camera ingebouwd. Groot voordeel tov een TV is dat je moeder er eventueel ook vanaf afstand tegen kan praten om een verbinding tot stand te laten brengen, iets wat je wellicht in geval van problemen graag zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietdevries
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik ben benieuwd wat voor een oplossing er gekozen is. Zijn er ook al nieuwe oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
Ik weet niet jouw specifieke situatie, maar het makkelijkst is een laptop bij jouw ouders neerzetten. Deze hoef je maar 1 keer met chrome remote desktop te verbinden, dan hoe je nooit meer iets te doen.
Zodra de laptop aan wordt gezet, kan jij dat op afstand zien en zonder hulp verbinding maken en overnemen. Dan kan je bijvoorbeeld skype of een ander programma voor ze starten.

Enige wat jouw ouders moeten kunnen is de laptop aan zetten. Als dat zelfs te moeilijk is, dan kan je de laptop ook 24/7 aan laten.
Werkt natuurlijk hetzelfde als een desktop met een webcam.

[ Voor 7% gewijzigd door Dabbel op 09-01-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic is al een aantal jaar oud en de starter er van ook al een hele poos niet meer online geweest. Op deze manier weer uit de oude sloot halen, is niet handig. Topic bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.