Asus strix RX580 geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 20:43
Hallo,

Vanmorgen heb ik mijn computer nog zonder problemen gebruikt. Vanmiddag heb ik 2 andere beeldschermen aangesloten en daarna de computer opgestart. op het eerste oog ging er niks mis, zag ook beeld verschijnen op één van de 2 beeldschermen en dat beide lampjes van de beeldschermen van oranje naar blauw veranderde. vlak voor het inlog scherm bleven beide beeldschermen op zwart en kreeg even later de melding no signal. hmm vreemd, andere kabels geprobeerd maar zonder resultaat.

De computer aangesloten op het beeldscherm waarmee ik vanmorgen nog prima beeld had maar helaas weer geen beeld. De ledjes op de kaart branden ook gewoon bij het opstarten, helaas niet meer in de kleur die ik had ingesteld maar in de standaard kleur rood.

Ik heb alle beeldschermen ook gecontroleerd en werken naar behoren. De computer start ook gewoon op nadat ik een oude AMD x700 kaart erin had gezet.

De RX580 is nog geen jaar oud, en retour is al aangevraagd. Maar zijn er nog dingen die ik kan testen?
Ik kan helaas niet zien of mijn computer de kaart ziet omdat ik geen processor heb met ingebouwde grafische chip.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Misschien dat je nog een andere voeding kan proberen en een BIOS reset uitvoeren.
Krijg je nog wel beeld van het BIOS scherm? Anders kun je proberen om Windows in veilige modus te starten.

Als laatste zou je kunnen proberen de RX580 in een andere pc te testen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
Bedankt voor uw reactie!

Ik heb helaas geen andere voeding of computer staan waarop ik de videokaart kan testen. Ik kan helaas ook niet meer in de BIOS komen.

Ik heb een andere kabel en andere pci-e uitgang gepakt van mijn voeding. Maar nog steeds geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
Uszka schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:54:
Welk merk en type voeding heb je?
Silent Pro M700 (RS-700-AMBA-D3)

[ Voor 10% gewijzigd door remix42 op 10-11-2019 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Niet uitgesloten dat die na 10 jaar aan zijn eindje is.
Hoe ziet de rest van je systeem eruit? Misschien niet onverstandig die voeding sws te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
Uszka schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:07:
Niet uitgesloten dat die na 10 jaar aan zijn eindje is.
Hoe ziet de rest van je systeem eruit? Misschien niet onverstandig die voeding sws te vervangen.
Ik heb deze voeding inderdaad al een hele tijd. Maar aan de andere kant waarom gaat het indicator lampje, ventilatoren en de led lampen aan?

verdere specificaties van mijn systeem:
I5 3350P
Asrock B75 pro-3m
Antec H20 620 koeler
2x4 DDR 3 Ram van corsair (Type weet ik niet zo, maar zal ook al mooi wat jaartje oud zijn)
Asus strix RX580
Cooler master M700
SSD en een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
remix42 schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:19:
[...]

Ik heb deze voeding inderdaad al een hele tijd. Maar aan de andere kant waarom gaat het indicator lampje, ventilatoren en de led lampen aan?
Die doen het al van de prik uit het PCI-e slot. Datgene wat gevraagd wordt uit de PEG kabels kan net teveel zijn voor de voeding om een fatsoenlijke spanning te leveren. Zou toch eens testen met een andere voeding, desnoods lenen van iemand in de buurt of een forumlid. Welke plaats woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
Ik heb even rond gebeld maar helaas geen voeding gevonden met de juiste aansluitingen.
Ik woon in de buurt van Hardenberg (Overijssel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Heb genoeg voedingen liggen maar Hardeberg is niet bepaald in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
Uszka schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:54:
Heb genoeg voedingen liggen maar Hardeberg is niet bepaald in de buurt.
Dat is jammer. Ik zal morgen op het werk eens navragen voor een voeding.
Ontzettend bedankt voor uw hulp!
Pagina: 1