Input gevraagd: vragen aan Chrome OS-topman van Google

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Aanstaande maandag heb ik een interview met Kan Liu, een van de grondleggers van Chrome OS bij Google. Het interview gaat over de geschiedenis, huidige staat en toekomst van het besturingssysteem.

Welke zaken rond het OS zouden jullie graag aan bod willen laten komen? Hebben jullie specifieke vragen die jullie beantwoord willen hebben? Hebben jullie klachten of verbeteringsvoorstellen die het waard zijn om hem mee te confronteren? Of is er een richting die het OS op moet volgens jullie? Hoe zit het met privacy, zijn daar vragen over?

Ik hoor het graag. Jullie kunnen opmerkingen, suggesties en vragen in dit topic achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:21
Wanneer wordt de Linux onder Chrome OS uit beta gehaald?

Wanneer wordt Linux onder Chrome OS ook ondersteund onder niet primaire account (dus nog betere scheiding tussen prive en werk account)

Wanneer komt android ondersteuning voor niet primaire account.

Er is nu veel discussie over de Chrome Auto Update Expiration. Gaat Google het verplicht stellen om deze datum bij de verkoop te vermelden?
(Van een groot aantal modellen is deze trouwens net vorige week aangepast naar langer)

Hoe gaat Google de verdere naadloze integratie tussen Android en Chrome OS verder vorm geven? (Gedeelde clipboard, bellen via je Chromebook etc)
Hier zit al wel beweging in .. maar ben benieuwd naar de verdere integratie.

Naast Android en Linux ondersteuning ... Zit men toch te denken aan Windows applicatie ondersteuning? Via emulator (wine?) Of misschien toch een volledige VM met Windows?

Als ik nog meer bedenk zal ik dat hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:13
In hoeverre richt google zich met Chrome OS op de zakelijke (Groot zakelijk/Enterprise) markt?

Verwacht men nog doorontwikkeling/samenwerking van de beheersbaarheid van Chrome OS door 3rd party MDM vendoren? Zoals Android Enterprise ook een plekje heeft gekregen in de markt.

Verwacht men op dit punt nog een versterking van de ontwikkeling van intergratie met 3rd party mobile device management vendoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:21
@Olaf hoe was het gesprek? Beetje kunnen vragen wat je van plan was? En ook zinnige/interessante antwoorden gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Het ging op zich best goed @duvekot Aan het begin besprak Kan Liu een slidedeck met achtergrondinformatie over Chrome OS en hij vertelde over de oorsprong en de evolutie van het OS. Daarna was er ruimte om vragen te stellen. Hij praatte erg veel en makkelijk, en het gevaar is dan dat je alleen hosanna-verhalen aan moet horen. Ik heb toch wat interessante en kritische vragen kunnen stellen, over onder andere de werking op tablets, (hij gaf toe dat Chrome OS nog niet zo functioneert op tablets zonder toetsenbord als gewenst), de Chrome Web Store, de positie op de enterprisemarkt, enzovoorts.

Helaas is niet alles aan bod gekomen, de tijd vliegt tijdens zo'n gesprek. Maar mede door de hier genoemde punten over Linux en de Chrome Auto Update Expiration heb ik dit nieuws eruit kunnen halen: nieuws: Google gaat 'houdbaarheid' Chromebooks op apparaat weergeven Dus dank daarvoor! cc @.NCK

Overigens kudos voor Google: ik mocht het gesprek opnemen, hoefde van tevoren geen vragen te overleggen en kon er zonder enige voorafgaande communicatie over berichten. Dat klinkt logisch maar dat is het zeker niet. Met name de grote Amerikaanse techbedrijven proberen vaak op allerlei manieren de regie in handen te houden.