Toon posts:

Binnenkort X-BOx of Game Cube??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie gaat het binnen dit jaar een nieuwe console aanschaffen?
Zo ja >>ga je dan voor een import of toch niet.

Alle consoles van mijn (behalve Gameboy Advance) zijn import(NTSC--->60 Hz)

Ik denk dat ik voor de Game Cube gaan en geen X-Box, want mijn broertje gaat die halen zo ik heb een makkelijk keuze.
Dus Import-->US of Japans

Grafisch kwaliteit van GC is iets minder dan van die X-Box, maar andere kant GC wordt heel veel ondersteund vanuit Japan. Dat is heel erg belangrijk.
Ik hoop dat X-Box ook succes wordt---veel Sega spellen.

Ik hoop in de toekomst dat
Nintendo GC op 1e plaats komt en
X-Box(Microsoft) op de tweede plaats.

Voor PS2 heb ik geen plaats voor.
(niet kopen.....)

Ik begrijp het totaal niet
PS2 is zo moeilijk te programmeren maar toch gaan de mensen ervoor en waarom wordt de Sega Saturn toen in die met dezelfde situatie niet ondersteund.
Ik snap het totaal niet...

Cyber011

Verwijderd

Omdat er voor de PSX (2) zoiets als de termen "Final Fantasy" en "Metal Gear Solid" omgaan , ik zelf zou een ps2 kopen alleen omdat er Final Fantasy X voor uit zal komen , evenals die nieuwe Metal Gear.. (maar dan moet de ps2 wel eerst wat goedkoper worduh :) ) , en het zal mij een worst weeze als de ps2 moeileker te programmeren is , als het resultaat al zoiets als Gran Turismo 3 is vind ik het best.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Zit erover te denken om een Gamecube te importeren aangezien hij pas in 2002 hier komt :'( Heb nog nooit een import console gehad omdat je dan ook import spellen moet kopen en die zijn schandalig duur. Voordelen dat de spellen eerder uit zijn en vaak sneller lopen (klote PAL conversies) is wel aantrekkelijk natuurlijk. Ik wacht het nog even af.

Check dit trouwens: http://cube.ign.com/news/37003.html :9~

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

waarom ps2 niet kopen..
imo is dat crap.

Final Fantasy X

dat zegt op zich eigenlijk al genoeg.
Afbeeldingslocatie: http://www.ffonline.com/media/images/large/ff10/ffx_0529_13.jpg

En net zoals Metal Gear Solid 2

Afbeeldingslocatie: http://ps2media.ign.com/media/previews/image/mgs2/mgs2_13.jpg

En offcourse Baldurs Gate: Dark Alliance

Afbeeldingslocatie: http://ps2media.ign.com/media/previews/image/baldursgate/ss32_lg.jpg

deze graphix zijn toch echt wel vet, of ga jij zeggen van niet.
Damn ik kan echt niet wachten totdat die uitkomen.
Mn school gaat er zo erg onder lijden dan >:)

Verwijderd

Point taken :)

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik vind die graphics van MGS 2 wel oké, maar de rest niet echt heel bijzonder hoor.
Maar dat komt natuurlijk doordat ik een die-hard NGC fan ben :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

Alpine

Twisted animator

Ik vind de PS2 echt niet zo bijzonder. GT3 en MGS2 vind ik de enige spellen die het waard zijn om een PS2 voor te hebben. Maar 2 is te weinig en in de toekomst zie ik ook weinig tot geen spellen die er op komen die mij een beetje waard lijken om dat ding te nemen. Ik speel er af en toe op bij de intertoys. Nu zat er GT3 in. Een goed spel is dat.

Ik ben een enorme SEGA fan dus ik blijf met m'n Dreamcast spelen totdat ik Shenmue 2 heb uitgespeeld (en nog wel wat andere spellen).

Nu komt het volgende probleem voor mij en dat is dat ik niet weet welke systeem ik hierna ga nemen. De Xbox of Gamecube (PS2 valt weg).

Xbox: is van M$ :( en M$ heeft nog weinig ervaring met consoles. De Xbox kan enorm populair worden maar kan ook enorm floppen. Ik vind Panzer Dragoon :9~ onwijs gaaf en die komt op de Xbox.

Gamecube: Nintendo en SEGA op 1 console is iets waar ik eigenlijk al heel lang op hoopte en nu wordt dat dus werkelijkheid. Sonic team gaat veel spellen maken voor de GCN zoals Sonic en PSO V.2. Maar er is nog geen woord over Panzer Dragoon op de GCN en daar baal ik van :(

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 00:08 schreef Alpine het volgende:Ik speel er af en toe op bij de intertoys. Nu zat er GT3 in. Een goed spel is dat.
Whoehahahaha! :D

Tja, de enige concurrent voor Sony is nu de GameCube. Ik denk dat alleen mensen die nooit eerder een console hebben gehad een Xbox zullen kopen. En de Xbox viel op de E3 ook al heel errug tegen.

De GameCube zal meer voor de gamers worden die houden van cartoony-games. Terwijl Sony gaat voor realisme: Gran Turismo 3, Metal Gear Solid 2... Over de leeftijd van de gebruikers zal ik maar nix zeggen. :)

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Op woensdag 01 augustus 2001 00:13 schreef 007 het volgende:

[..]
De GameCube zal meer voor de gamers worden die houden van cartoony-games. Terwijl Sony gaat voor realisme: Gran Turismo 3, Metal Gear Solid 2... Over de leeftijd van de gebruikers zal ik maar nix zeggen. :)
Zelda64 heeft ook cartoony graphics, net als Mario64 etc... Toch zal iedereen moeten beamen dat het qua gameplay zeer "volwassen" spellen zijn. Realisme is ook niet alles. Ik vind persoonlijk dat realisme vaak een hoop "fun" uit de spellen weghaalt...

• Alpine

Alpine

Twisted animator

[..]

Ja lach maar. Ik moet toch wat te doen hebben op een saaie zondag.
Zelda64 heeft ook cartoony graphics, net als Mario64 etc... Toch zal iedereen moeten beamen dat het qua gameplay zeer "volwassen" spellen zijn. Realisme is ook niet alles. Ik vind persoonlijk dat realisme vaak een hoop "fun" uit de spellen weghaalt...
Cartoony graphics zijn erg in tegenwoordig. Kijk maar naar Jet Set/Grind Radio. Ik vind het zelf wel wat hebben, maar dan moet de gameplay niet al te kinderlijk zijn.

F355 Challenge op de Dreamcast is erg realistisch. Shenmue is ook erg realistisch en toch heb ik veel lol met die spellen. Het is maar net hoe ze in elkaar zijn gezet.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 21:53

WoutF

Hoofdredacteur
Op dinsdag 31 juli 2001 22:50 schreef Djek-Herrur_IRCow het volgende:
waarom ps2 niet kopen..
imo is dat crap.

Final Fantasy X

dat zegt op zich eigenlijk al genoeg.
[afbeelding]

En net zoals Metal Gear Solid 2

[afbeelding]

En offcourse Baldurs Gate: Dark Alliance

[afbeelding]

deze graphix zijn toch echt wel vet, of ga jij zeggen van niet.
Damn ik kan echt niet wachten totdat die uitkomen.
Mn school gaat er zo erg onder lijden dan >:)
dus, leuk hoor die graphics, maar

graphics != totale spel

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 00:31 schreef woutf het volgende:

[..]

dus, leuk hoor die graphics, maar

graphics != totale spel
ehm die spellen hebben naast de graphics ook een goede verhaallijn.
het gaat mij echt niet alleen maar om de graphics, alhoewel die erg vet zijn :9~
Ik snap ook niet dat toch een aantal mensen op de PS2 zitten te zeiken. Ik vind het best een koele console. Ik heb al een aantal vette spellen ervoor.
Waaronder :

The Bouncer
X Squad
Zone of the Enders
Extermination

Ik vind dit zelf grafisch mooie, maar ook goed uitgewerkte spellen. Helaas is Zone of the Enders nog al kort :'( Maar dat boeit me eigenlijk geen reet. Ik vind het een super console en daar blijft me mening bij. (mede doordat Final Fantasy enzo erop uitkomt >:) )
maar goed dat is mijn mening :)
tis een vrij land dus iedereen mag zn eigen mening hebben :)

Om nog ff mijn mening op de topic te geven.

Gamecube lijkt me idd wel vet, vooral Zelda wil ik hebben. Mja, en de X-Box.. dunno wak daarvan moe zeggen. Ziet er wel leuk uit, maar zoals al gezegd het is van m$.

Dan kies ik toch echt eerder voor de Gamecube (die ik ook vast nog wel ga kopen) *D

Verwijderd

Bekijk dit ingame screenshot van Rogue Squad II, en besef dat de GameCube de allerbeste graphics heeft!!!!!

Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/media/otaku/eugor/roguejulyxp6.jpg

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Deze zijn mooier :+

Afbeeldingslocatie: http://www.lucasarts.com/e3/six/images/13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/media/otaku/eugor/roguejulyxp5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/media/previews/image/rogueleader/roguegoodness1.jpg

Allemaal in-game shots natuurlijk.

f.k.a D³

Verwijderd

gruwelijk mooi :)

mij boeit het niet zoveel...denk dat ik voor de XboX ga als HALO :9~ :9~ :9~ niet al te veel tegenvalt...als dat wel het geval is dan gamecube...maar de tijd zal het wel leren

/me zit iig niet af te tellen tot de dag dat de GC of xbox uitkomt...

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 03:28 schreef Vyvre het volgende:
gruwelijk mooi :)

mij boeit het niet zoveel...denk dat ik voor de XboX ga als HALO :9~ :9~ :9~ niet al te veel tegenvalt...als dat wel het geval is dan gamecube...maar de tijd zal het wel leren

/me zit iig niet af te tellen tot de dag dat de GC of xbox uitkomt...
Yep Meneertje DivXman heb gelijk :)
tziet er idd er strak uit :)
Maar dit ziet er ook strak uit :

Afbeeldingslocatie: http://ps2media.ign.com/media/news/image/anoop/010726update/ff1.jpg

Final Fantasy XI Online :9~
En dit is pas in beta status!

/offtopic..

Vyvre : Idle Time : 1hr 17mins 54secs <-- ik maar denken dat je dood was (8>

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

't worden mooie console tijden :9~

Ga ze alle 3 maar kopen denk ik ;)

f.k.a D³

Verwijderd

niet dood ;) gewoon op efnet paar dingen aan het racen thats all :)

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 03:47 schreef Vyvre het volgende:
niet dood ;) gewoon op efnet paar dingen aan het racen thats all :)
:) boefje :)
Op woensdag 01 augustus 2001 03:46 schreef D³ het volgende:
't worden mooie console tijden :9~

Ga ze alle 3 maar kopen denk ik ;)
yep maar ik ga gewoon lekker alleen nog voor de GameCube. PS2 hebbik dus aL :)
Zelda MOET ik hebben, en Residen Evil 0 en blablablalba...

u get the point >:)

Verwijderd

nix boefje, nix mis met racen :) zolang het maar met _legale_ mp3s is :)

legale mp3z...net zoiets als zwarte melk...

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 03:50 schreef Vyvre het volgende:
nix boefje, nix mis met racen :) zolang het maar met _legale_ mp3s is :)

legale mp3z...net zoiets als zwarte melk...
boefje is een koosnaampje :)
trouwens, is zwarte melk lekker ? :P
hehe maar dit gaat vrij offtopic :)

Verwijderd

goh...dit topic staat overigens al wel weer een krap kwartiertje fier bovenaan bij de [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find#hitstart]active topics[/url]...

is ook nie zo raar aangezien het tegen 4 uur is...pff moet zo maar es de sack gaan hitten man

Verwijderd

yep same here, zit ff me een beetje te chagerijnen op me klote snelheid :(

15.001.911 bytes in 08:14 (29,66 k/sec)

:'(

Naja iig om het nog ff ontopic te houden nog een linkje voor een movietje van FFXI

http://ps2movies.ign.com/media/news/video/anoop/ff11/ff1.mov

hijs vet :9~

• Ecco
  • Laatst online: 27-01 00:46
Ik download wel een emulatortje voor de PSX2 als FFX uitkomt.
Moet kunnen op een Cellie400@500 met Matrox G200 toch? :o

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Nou, ik ga denk ik bij een vriend spelen Cyber011, ;) Mijn vrouw heeft het niet zo op meerdere speelapparaten in huis dus alleen pc voor mij :(

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Final Fantasy komt strax toch op de Xbox waarschijnlijk... en ik vind DOA3 er wel iets vetter uitzien dan MGS2 :P.
Shrek kick trouwens ook ass :)
ik ga dus Xbox kopen, ook omdat ik Mario nooit leuk heb gevonden en omdat Panzer Dragoon ruled!

Verwijderd

[..]

Tja, de enige concurrent voor Sony is nu de GameCube. Ik denk dat alleen mensen die nooit eerder een console hebben gehad een Xbox zullen kopen. En de Xbox viel op de E3 ook al heel errug tegen.
naar e3 moet je dus nooit kijken heb ik geleerd. vorig jaar zagen we PS2 met zulke vette graphics... en het bleek gewoon bagger te zijn :( :r. ik wacht gewoon rustig af totdat beide uitzijn en ik denk dat de Xbox er dan wel het best uit zal zien. PS2 is in ieder geval al afgeschreven :). want de Xbox wordt waaarschijnlijk ook ergens rond 800 piek ofzo als de prijs van de PS2 verlaagd wordt. Anyway moet de PS2 het alleen hebben van dat handjevol games dat vet is en waar over gehyped is (MGS2, FFX). Als ze die strax niet meer hebben zijn ze dood :+

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Jullie hebben het wel over Jade Cocoon voor de x-box, maar in dit: http://ps.vgf.com/news/2001/hddetn.htm artikel hebben ze het over een jade cocoon 2 die gebruikt maakt van de nieuwe PS2 HDD... Er wordt wel iets gezegd over alleen gereleased worden in Japan, maar hij is er iig ook voor de PS2...

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 09:02 schreef ugamer het volgende:
Final Fantasy komt strax toch op de Xbox waarschijnlijk... en ik vind DOA3 er wel iets vetter uitzien dan MGS2 :P.
ik ga dus Xbox kopen, ook omdat ik Mario nooit leuk heb gevonden en omdat Panzer Dragoon ruled!
Op woensdag 01 augustus 2001 09:07 schreef ugamer het volgende:

[..]

naar e3 moet je dus nooit kijken heb ik geleerd. vorig jaar zagen we PS2 met zulke vette graphics... en het bleek gewoon bagger te zijn :( :r. ik wacht gewoon rustig af totdat beide uitzijn en ik denk dat de Xbox er dan wel het best uit zal zien. PS2 is in ieder geval al afgeschreven :). want de Xbox wordt waaarschijnlijk ook ergens rond 800 piek ofzo als de prijs van de PS2 verlaagd wordt. Anyway moet de PS2 het alleen hebben van dat handjevol games dat vet is en waar over gehyped is (MGS2, FFX). Als ze die strax niet meer hebben zijn ze dood :+
Hmmm Squaresoft heeft ontkend dat ze FF zouden uitbrengen voor de X-Box. Volgens mij gaat dat ook niet door. Weet de reden precies niet meer, zal em ff opzoeken.

Maar denk maar niet dat PS2 het alleen van die 2 moet hebben, Tekken 4 komt soon ook nog uit voor PS2, Baldurs Gate Dark Alliance, GTA 3 een PS2 versie van Time Crisis 2, kortom dr komen nog genoeg spellen voor PS2 die echt wel in zullen slaan.

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Cartoony graphics zijn erg in tegenwoordig. Kijk maar naar Jet Set/Grind Radio. Ik vind het zelf wel wat hebben, maar dan moet de gameplay niet al te kinderlijk zijn.

F355 Challenge op de Dreamcast is erg realistisch. Shenmue is ook erg realistisch en toch heb ik veel lol met die spellen. Het is maar net hoe ze in elkaar zijn gezet.
Laat ik Jet Set Radio en F355 nou net hier thuis ook hebben staan :)
offtopic:
Is Shenmue saai? Ivm dat real-time gebeuren als wachten op de bussen?

Ik zeg niet dat ik alleen maar van spellen hou met cartoony graphics of dat geen van alle realistische spellen leuk zijn. Wat ik wilde zeggen was dat je een spel niet te snel moet beoordelen op de graphics. Dus niet: "O, cartoony graphics... crap!", of "realistisch... no fun!". Ik lees veel bladen en weet dus van te voren wat te verwachten. Mijn eigen ervaring is echter dat spellen die realistisch trachten te zijn voor mij toch vaak de "magie" missen...

Verwijderd

ik zit ook nog zwaar na te denken over wat voor console ik ga kopen, denk dat het een x-box gaat worden, maar als ik die screenshots van roque squadron op de gamecube zie dan zal het nog een moeilijke keus worden...

Verwijderd

Een console koop je niet voor slechts 1 game, ik ga voor de XBox omdat de games mij het meeste aanstaan.. PS2 is aardig, NGC heeft kutgames en de Xbox heeft precies de games die ik leuk vind..

• skullsplitter
  • Laatst online: 24-01 10:49

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

spelkubus! heeft een shitload aan goede spellen, krijgt er nog tig bij, en x-box ziek ook wel iets doen, maar ps2 gaat ver int achteruit
ook kost de GC maar 2/3e van beide concurenten

www.avpnews.com

Verwijderd

Topicstarter
Ha jongens. Tot mijn verbazing zie ik een van mijn topic dat in zo korte tijd zoveel mensen hebben gereageerd.

Dankzij van maat Udenjpg zit ik bijna elke dag online om topic te bekijken en reageren.
Wat zal ik veel telefoon kost moeten betalen deze maand. Misschien wordt het nog een kabel aansluiting binnenkort(Oss)

Het klopt console wordt niet door een spel bepaald.

Als je favoriete spellen en vervolg daarvan komen op een bepaalde console.
Vind je de spellen leuk dan moet je die console kopen.

Alle console kopen is niet voor iedereen mogelijk.

Voor mij is dan GC.
Hoewel ik het stiekem FF X ga missen.

Cyber011

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Op woensdag 01 augustus 2001 09:02 schreef ugamer het volgende:
SquareSoft heeft toch een exclusief contract met Sony gesloten nadat ze niet meer voor nintendo gingen developen. Het zou natuurlijk ook kunnen dat square ff gaat incashen >:)

ik persoonlijk zou de ps2 al kopen voor FFX zo'n freak ben ik ;) Maar rond de tijd dat dat uit is 2de/3de kwartaal 2002 (vertalen he :r) is de ps2 al wat lager in prijs.

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Op woensdag 01 augustus 2001 22:15 schreef cyber011 het volgende:
Dankzij van maat Udenjpg zit ik bijna elke dag online om topic te bekijken en reageren.
Wat zal ik veel telefoon kost moeten betalen deze maand. Misschien wordt het nog een kabel aansluiting binnenkort(Oss)
Het schiet hier maar niet op met kabel he?
Ik woon zelf in macharen (klein pisdorp 5 km van Oss) en daar gaat het helmaal nog lang duren...
Ik heb wel het geluk dat ik op m'n werk gratis kan i-netten...

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op donderdag 02 augustus 2001 09:32 schreef Ares het volgende:

[..]
Ik woon zelf in macharen (klein pisdorp 5 km van Oss) en daar gaat het helmaal nog lang duren...
Klote he, zo midden in de rimboe. Stap maar over naar ADSL, dat ligt in Oss (en hopelijk macharen) wel.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 03:19 schreef D³ het volgende:
Deze zijn mooier :+

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Allemaal in-game shots natuurlijk.
eerder pre-renderd, die van de ps2 zien er tenminste uit zoals je ze op je tv ziet...
want dat vergeten mensen nog wel eens: de resolutie van je TV is niet hoog genoeg!

Verwijderd

ik wil de pret niet bederven maar ik vind die ps2 screenshots eigenlijk maar lelijk :r
die van de gamecube zijn wel een stuk mooier, maar de tv kan het toch nooit zo goed weergeven want die heeft een lage k*tresolutie

• Alpine

Alpine

Twisted animator

Op donderdag 02 augustus 2001 12:54 schreef GummiEnte het volgende:

[..]

eerder pre-renderd, die van de ps2 zien er tenminste uit zoals je ze op je tv ziet...
want dat vergeten mensen nog wel eens: de resolutie van je TV is niet hoog genoeg!
Dat is real-time 3D en echt niet pre-rendered. Als het gerenderd is dan zou het er mooier uitzien. Ik vind die PS2 plaatjes er niet eens zo mooi uitzien dankzij de brakke anti-aliassing en lage reso texturen van dat ding.
Of misschien kan je het niet hebben dat GCN betere beelden kan produceren dan de PS2 :P Geeft niet hoor :)
Bedenk wel dat er tussen die twee systemen dik twee jaar verschil zit kwa techniek. Een PC die 2 jaar terug gekocht is is toch ook minder goed als een PC die nu is gekocht.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 09:07 schreef ugamer het volgende:
Jij bent zeer waarschijnlijk een PC-Gamer en heeft nog nooit eerder een console gehad. Ik zeg je, de GameCube ziet er ook errug goed uit. Dat zal concurrentie worden, maar de Xbox heeft nog nix laten zien. Alleen overhyped-Halo, dus wie moet het hier nou hebben van overhyped games? En ik geloof dat de GameCube ook nog eens eerder gereleased wordt en om de Xbox in JPN als laatst te releasen is echt niet handig.

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op donderdag 02 augustus 2001 12:54 schreef GummiEnte het volgende:

[..]

LOL, allemaal in-game zoals je het op je TV ziet is dit hoor! Erg groot compliment voor de Gamecube natuurlijk dit, dat mensen denken dat het pre-rendered is *D

En valt je ook de afwezigheid van 'jaggies' op? Schijnt dat een bepaalde console daar last van heeft >:)

f.k.a D³

Verwijderd

je bedoelt de PC met een voodoo6 en 4xFSAA?
ja dat klopt, deal with it: op een TV ziet het er lang niet zo nooit uit omdat zo'n ding de resolutie niet aankan!

• koboy
  • Laatst online: 23:21

koboy

Heb een idee voor een icon

Als ik gedwongen zou worden om te kiezen tussen een Nix-Box en zo'n kubus, dan kies ik toch echt voor de nintendo. M$ is op dit moment (al een jaar af 2?) ontzettend aan het hypen, in de hoop daar de concurrentie de wind mee uit de zeilen te nemen.

Voor wat betreft de prijs van de Nix-Box: Dat ding gaat minstends 1000 gulden kosten. Ik weet dat je geen directe vergelijking tussen de PC prijzen en consoles mag trekken, maar een middenklasse PC kost momenteel (zonder monitor) ongeveer 2400 gulden. De Nix-Box zou uit louter topklasse onderdelen moeten bestaan (chipset, GF3), dus dan zit je op een normale waarde (zonder subsidie) van minstends 2000 gulden. Als ze onder de 1000 zakken gaat ze dat een hele hoop geld kosten, en komen er zaken als antidumpingswetten (ik hou van de EU) in werking.
Daarbij denk ik dat Sony op dit moment met de PS2 al winst zou kunnen maken op de pure hardware verkoop.

Wie denkt dat de PS2 moeilijk te programmeren is heeft gelijk, maar als je alles uit de Nix-Box wil halen, moet je net zo veel kennis gebruiken. Waarbij ik denk dat de grafische processor van de PS2 misschien nog wel veelzijdiger is dan de GF3. Let op! ik zeg veelzijdiger, niet SNELLER!

Maar goed, bij echte vrije keuze ga ik voor de PS2, omdat ik een FF en GT gek ben. Ik wacht alleen de prijsdaling nog even af.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op donderdag 02 augustus 2001 14:23 schreef GummiEnte het volgende:
ja dat klopt, deal with it: op een TV ziet het er lang niet zo nooit uit omdat zo'n ding de resolutie niet aankan!
Wat hou je jezelf nou voor de gek? Allereerst heeft de GC FSAA. Oftewel lage (TV) resoluties gaan er stukken beter uitzien. Ten tweede kan een TV 640*480 aan, deze plaatjes zijn 640*480.

PS Zoals sommigen hier ben ik niet anti-dit of anti-dat (Nou ja misschien anti-XboX ;) geintje ) Ik ga waarschijnlijk alle 3 de consoles kopen, maar als mensen domweg onzin verkopen moet ik toch even reageren.

f.k.a D³

Verwijderd

maar de Xbox heeft nog nix laten zien
Wat een enorme ONZIN

Xbox heeft wel degelijk veel laten zien en waarschijnlijk let jij daar niet op...

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 15:01 schreef D³ het volgende:]...Ik ga waarschijnlijk alle 3 de consoles kopen....
geloof je dit zelf....?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 02 augustus 2001 14:23 schreef GummiEnte het volgende:
Een Voodoo6? Waar wil je die vandaan halen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op donderdag 02 augustus 2001 17:03 schreef Emperor het volgende:

[..]

geloof je dit zelf....?
Uhh..even denken...ja! Niet allemaal in 1 keer hoor :) Gaan wel een paar jaar overheen. GC bij launch en dan PS2 en Xbox in de jaren daarna als ze in prijs gedaald zijn, of XboX als ie in de budgetbak ligt omdat ie geflopt is >:) Hehe ;) Goedkoop 2ehandsje is natuurlijk ook altijd leuk.

f.k.a D³

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 22:48 schreef MM- het volgende:

[..]

SquareSoft heeft toch een exclusief contract met Sony gesloten nadat ze niet meer voor nintendo gingen developen. Het zou natuurlijk ook kunnen dat square ff gaat incashen >:)

ik persoonlijk zou de ps2 al kopen voor FFX zo'n freak ben ik ;) Maar rond de tijd dat dat uit is 2de/3de kwartaal 2002 (vertalen he :r) is de ps2 al wat lager in prijs.
idd FF blijft alleen maar voor de PS.
FFXI wordt een online gebeuren via de .... Jawel PS2 (en ik heb me opgegeven als beta tester, als die mensjes daar nou ook eens aan al die verslaafden in europa zouden denken kom ik misschien wel in aanmerking :9~ )

EN idd minder dat FFX pas over een jaartje hier in de schappen ligt, maar zo lang ga ik dus never wachten, ik haal de import gewoon (Want ik hoef zowieso het spel niet in 4 talen te kunnen spelen :r )
en dat is al over een kleine 5/6 maanden >:)

/me kan ECHT niet wachten :9~

Verwijderd

Topicstarter

Voor wat betreft de prijs van de Nix-Box: Dat ding gaat minstens 1000 gulden kosten. werking.
Daarbij denk ik dat Sony op dit moment met de PS2 al winst zou kunnen maken op de pure hardware verkoop.

Volgens alle geruchten en tijdschrift bladeren zou GC 200 Dollar gaat kosten.
En volgens de hoge piet van Nitendo moet de GC betaalbaar zijn voor iedereen.
ZO ik neem aan dat de prijs rond dat keurs gaat liggen.
Ik hoop dat het deze keer beter dan N64.
Ik heb heel erg spijt dat ik hem heb gekocht.
+3 spellen maar.

Wie denkt dat de PS2 moeilijk te programmeren is heeft gelijk, maar als je alles uit de Nix-Box wil halen, moet je net zo veel kennis gebruiken. Waarbij ik denk dat de grafische processor van de PS2 misschien nog wel veelzijdiger is dan de GF3. Let op! ik zeg veelzijdiger, niet SNELLER!

Vandaag heb ik GT3 bij een import zaak gezien. Ik was niet onder indruk. De texture is zo blur(PS2 grafiek in het algemeen).
Dus ik moet maar FF X gaan missen. MGS komt toch op de X-box.
FF XI zou hij toch op multi platform komen toch?

Cyber011 *D

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

[off topic]
Dus je hebt spijt van je N64 met 3 spellen??? Dan moet je daar toch op zn minst toch wel Zelda bij hebben, anders zie ik niet in waarom je daar spijt van hebt. Dan heb ik het wel over Ocarina en niet Majora.
[/off topic]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Als MarioKart ook op de GC komt, koop ik hem. :) Simpel

X-box? Waarom zou je die kopen als je toch al een snelle pc hebt?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
Quote:
Dus je hebt spijt van je N64 met 3 spellen??? Dan moet je daar toch op zn minst toch wel Zelda bij hebben, anders zie ik niet in waarom je daar spijt van hebt. Dan heb ik het wel over Ocarina en niet Majora.
--------------------------------------
N64 ----->texture kwaliteit is zo teleurstellend.
Vandaag heb ik Zelda(Ocarina)voor f79 afgeprijsd gezien.

------------
quote:
X-box? Waarom zou je die kopen als je toch al een snelle pc hebt?
-----------------------
X-box is geen PC, maar dat weet je al.

En daarnaast niet alle leuke spleen komen op de PC.
Panzer Dragoon the next Saga(een van dat voorbeeld)

cyber011 :Z

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

[quote]Op donderdag 02 augustus 2001 23:18 schreef cyber011 het volgende:
Quote:
--------------------------------------
N64 ----->texture kwaliteit is zo teleurstellend.
Vandaag heb ik Zelda(Ocarina)voor f79 afgeprijsd gezien.

------------

Ik denk toch dat jij moet weten dat goede graphics nog steeds geen goede spellen maken.

Ff een andere (misschien stomme) vraag:

Wat zijn textures eigenlijk. Ik weet in ieder geval wel dat het met het beeld te maken heeft.

Alvast bednkt voor het antwoord!

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op donderdag 02 augustus 2001 23:18 schreef cyber011 het volgende:
--------------------
X-box is geen PC, maar dat weet je al.

En daarnaast niet alle leuke spelen komen op de PC.
Ik neem aan dat, gezien de architectuur van de X-box, het merendeel van de populaire x box spellen ook op de pc zullen uitkomen. Dit in tegenstelling tot nintendo e.d. die hun kaskrakers (mariokart etc) enkel op hun platform laten uitkomen. Dit is een vordeel wat M$ & de X-box missen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Alpine

Alpine

Twisted animator

Wat zijn textures eigenlijk. Ik weet in ieder geval wel dat het met het beeld te maken heeft.
Textures zijn plaatjes die op polygonen worden geplakt.
polygonen zijn driehoekjes en objecten zijn daaruit opgebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
Deze heeft niets met deze topic te maken:

Na bijna een week heb ik bijna geen zien meer om aan deze Forum deel te nemen.

Je wordt gekwetst of geflamed.
Ik doe alleen mee aan dit forum vanwege dat ik heel graag naar de mening van de mensen luister en op reageren, maar zeker niet een ander gaan kwetsen zolas sommige mensen dat wel doen bij deze Forum.
:(

Verwijderd

Topicstarter
volgens deze links
http://www.coremagazine.com/news/4597.php3
Zo ik hoop dat Enix ooit op GC of X-box spellen gaan maken.
En zo ja Squaresoft is zeker niet ver weg.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Ik was van plan een Xbox te kopen maar nu ik Grand Tourismo 3 gezien heb weet ik t nog zo net niet... ténzij GT3 ook op de Xbox komt natuurlijk, waar ik eigenlijk op hoop..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

En over de prijzen: op de E3 werd aangekondigd dat de X-Box US$299 gaat kosten en de GC US#199...Nintendo is dus $100 goedkoper. Maar goed, topics zoals deze heb ik al vaker zien komen en gaan, het blijft toch subjectief. Ik heb de X-box gezien, en ermee gespeeld en was niet onder de indruk. Spellen zagen er wel mooi uit, lekker scherp beeld, best een fijne controller enzo maar súper was het niet, en inderdaad...érg PC achtig met Halo en Unreal Championship. Dat ze DOA3 gaan krijgen is wel weer goed, dat is een echt consolespel. De GC daarentegen maakte meteen indruk op me, en eigenlijk hoor ik alleen dezelfde negatieve dingen over de GC: het is speelgoed en "niet weer mario". Op de E3 was geen mario te zien hoor! (Wel Luigi hehe).

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:30

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik weet dat je geen directe vergelijking tussen de PC prijzen en consoles mag trekken, maar een middenklasse PC kost momenteel (zonder monitor) ongeveer 2400 gulden. De Nix-Box zou uit louter topklasse onderdelen moeten bestaan (chipset, GF3), dus dan zit je op een normale waarde (zonder subsidie) van minstends 2000 gulden. Als ze onder de 1000 zakken gaat ze dat een hele hoop geld kosten, en komen er zaken als antidumpingswetten (ik hou van de EU) in werking.
Bull. De X-BOX is natuurlijk een sterk geintegreerde versie van alle onderdelen die een PC maken. Je hebt maar een board waar alle chippies op geprakt zitten en misschien een of twee vrije expansion ports, dus dat zal die prijs goedmaken.
Bovendien is het allang bekend dat de fabrikanten van de spelcomputers break-even draaien of verlies op een spelconsole, omdat ze winst op de software maken.
Misschien zorgt die fijne EU-commissie er wel voor dat Sony ze niet goedkoper aanbiedt omdat dat onder dumpen zou kunnen vallen.

De prijsdalingen van de fabrikanten moet je niet zien als: "Ha! Zie je wel dat ze kunnen zakken, ze zaten gewoon Vette Winst(tm) te maken!!!". Nee, het komt gewoon omdat het indertijd het geavanceerdste van het geavanceerdste was en nu zijn ze aan een nieuwe batch toe, die minder aanloopkosten heeft omdat er geen aparte productielijn meer aangelegd hoeft te worden.

8-)

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• buzz
  • Laatst online: 13-02 12:16
Ik ga denk ik de console kopen met de beste vechtspellen, ik wil 2 vechtspellen op die console, en dat is het dan, wat zou daarvoor het beste zijn..

Dit doe ik omdat ik alleen voor vechtspellen een console goed vind, voor de rest heb ik de PC

• buzz
  • Laatst online: 13-02 12:16
Op zaterdag 04 augustus 2001 18:53 schreef Armada het volgende:

[..]
en nu zijn ze aan een nieuwe batch toe, die minder aanloopkosten heeft omdat er geen aparte productielijn meer aangelegd hoeft te worden.

8-)
Je hebt natuurlijk gedeeltelijk gelijk, maar het is niet waar dat ze ze eerst voor relatief het zelfde verkochten, ze romen wel degelijk af. Voor de mensen die niet weten wat dat is. Ze laten de mensen die de apperaten als eerste willen en er alles voor over hebben meer betalen. Daarna zakken ze met de prijs waardoor ook andere groepen hem willen hebben, daarna zakken ze weer met de prijs zodat NOG meer mensen het willen kopen.

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 13:48 schreef 007 het volgende:

[..]

Jij bent zeer waarschijnlijk een PC-Gamer en heeft nog nooit eerder een console gehad. Ik zeg je, de GameCube ziet er ook errug goed uit. Dat zal concurrentie worden, maar de Xbox heeft nog nix laten zien. Alleen overhyped-Halo, dus wie moet het hier nou hebben van overhyped games? En ik geloof dat de GameCube ook nog eens eerder gereleased wordt en om de Xbox in JPN als laatst te releasen is echt niet handig.
Ik moet u teleurstellen, ik heb een NES, SNES, PSX, SATURN, DREAMCAST, N64 en geen ps2 :) eerst had ik een PS2 maar dat ding viel me echt zo zwaar tegen. sony kan wat mij betrefd in de bagger zakken en langzaam sterven. Op E3 zag het er allemaal zo mooi uit en het is gewone pure shit. Daarom zeg ik, ik zeg nu nog niks maar volgens mij moeten we Xbox nog niet weg rekenen. Zag er misschien niet allemaal cool uit op e3 maar doa3 kickt wel ass. Xbox komt waarschijnlijk eerder uit in US dan Gamecube dus :P

Verwijderd

GameCube, Mario RuleZ

Verwijderd

hee,

je bent gewoon stom om een XboX te kopen, Nintendo is en blijft DE console, oke, hij heeft niet de beste specs, maar heb je de titels gezien die er op uit komen.

Ik heb PS2 gespeeld, en dat zag er gelikt uit, de GameCube is nog mooier, who cares about the XboX!! XboX is van microsoft, ten eerste: microsoft heeft geen ervaring met consoles.
ten tweede: als de XboX het net zo goed doet als mijn Windows, dan is het dus gewoon een K*T ding.

dus koop de GameCube, is goedkoper, en je hebt meer waar voor minder geld! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 21:36 schreef stork het volgende:
hee,

je bent gewoon stom om een XboX te kopen, Nintendo is en blijft DE console, oke, hij heeft niet de beste specs, maar heb je de titels gezien die er op uit komen.

Ik heb PS2 gespeeld, en dat zag er gelikt uit, de GameCube is nog mooier, who cares about the XboX!! XboX is van microsoft, ten eerste: microsoft heeft geen ervaring met consoles.
ten tweede: als de XboX het net zo goed doet als mijn Windows, dan is het dus gewoon een K*T ding.

dus koop de GameCube, is goedkoper, en je hebt meer waar voor minder geld! 8-)
--------------------------------
Elkaar schelden is niet nodig.
Je moet de keuze van ander mensen respecteren.
Misschien gaat hij daarnaast een GC nog kopen wie weet.
Ik ga ieder geval GC kopen en mijn broertje een MYsterbox
:)
Pagina: 1