Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sniperlogit
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15-11 22:06
Beste Tweaker,

Graag wilde ik wat informatie winnen over het feit dat ik momenteel tussen de 900/1100 euro per maand verdien met mijn app in de Google Playstore.

De app staat nu 2 jaar in de Playstore en heeft deze week de 1 miljoen downloads aangetikt! 8)7

Natuurlijk vind ik dit fantastisch en verdien ik hier ook lekker mee, het afgelopen jaar gemiddeld 1000 euro per maand. Nu is het zo dat ik hiernaast gewoon Timmerman ben en daar dus ook gewoon geld mee verdien.

Jaarlijks bij de belasting opgave in maart vul ik mijn app ook in, het afgelopen jaar moest ik 45% belasting betalen over mijn app inkomsten, dat is geen probleem geweest omdat ik er vanaf wist en dus 45% van het geld apart gehouden heb.

Mijn vraag is of ik dit ook anders kan doen waardoor ik minder belasting betaal, ik geef toe dat het lekker is om bij te verdienen maar om er dan 45% over te betalen is wel achterlijk natuurlijk..

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Ik ben dus Timmerman in loondienst, ik heb een KvK voor mijn pas geopende webshop en dus de app inkomsten.

Graag hoor ik van u :)

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 10:09
Je kan het anders doen, maar dat heet belastingontduiking en is illegaal. Misschien dat je voor wat belastingvoordelen in aanmerking komt, maar hoeveel belasting betaal je over je normale salaris? En vind je dat ook belachelijk? :P

Hahn wijzigde deze reactie 09-11-2019 12:24 (51%)

The devil is in the details.

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 00:00

NeHoX

www.nehox.eu

Als je pas sinds kort een eigen bedrijf hebt dan lijkt het me dat je recht hebt op o.a. kleine ondernemers regeling en andere voordelen.

Misschien eens een goede boekhouder vragen? Kost wat geld maar levert het ook wel op denk ik.

Website | Discord | Whatsapp Groep

• R.G
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:02
Wat is je app? Linkkje Google? Xd

• Sniperlogit
NeHoX schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:01:
Als je pas sinds kort een eigen bedrijf hebt dan lijkt het me dat je recht hebt op o.a. kleine ondernemers regeling en andere voordelen.

Misschien eens een goede boekhouder vragen? Kost wat geld maar levert het ook wel op denk ik.
Zal ik eens doen, momenteel doe ik zelf mijn boekhouding van het bedrijf en dat zou ik ook graag willen blijven doen maar is het misschien beter dit even bij een professioneel boekhouder te vragen bedankt!

• Sniperlogit
R.G schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:04:
Wat is je app? Linkkje Google? Xd
Ook op verzoek mag je dit niet posten: het wordt gezien als reclame voor je eigen app. Tevens: svp niet dubbel-posten (meerdere posts onder elkaar. Verzoek is om ze dan samen te voegen via de edit-knop.)

Ardana wijzigde deze reactie 09-11-2019 13:41 (49%)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:15
Ik zou een boekhouder zoeken, die kan je wel geld opleveren. Je kan namelijk ook op legale wijze minder belasting betalen, je maakt namelijk ook kosten en spendeert tijd.

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• powerboat
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:55
NeHoX schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:01:

Ik zou uitkijken met de kleine ondernemersregeling, hiermee kun je jezelf in de vingers snijden aangezien je geen btw meer kan aftrekken als je bijv. wil investeren in een nieuwe laptop om je app up-to-date te houden.

Effin, zoek een goede boekhouder of financieladviseur :)

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01:26

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Die 45% die je noemt is inderdaad veel en kan zeker omlaag gebracht worden. Volgens mij komt dit voornamelijk omdat het nu onder overige inkomsten valt.
powerboat schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:18:
[...]

Ik zou uitkijken met de kleine ondernemersregeling, hiermee kun je jezelf in de vingers snijden aangezien je geen btw meer kan aftrekken als je bijv. wil investeren in een nieuwe laptop om je app up-to-date te houden.

Effin, zoek een goede boekhouder of financieladviseur :)
Volgens mij is dat alleen met de nieuwe kleine ondernemersregeling.

Maar ja, wel eens met het advies om te kijken naar een boekhouder of financieel adviseur.

• Sharkoon
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:54
Je moet blij zijn dat je veel belasting moet betalen, dat betekend dat het goed gaat!

Echter belasting betalen hoort er bij, en heel veel lager dan dat zul je niet komen. Het is gewoon grof veel geld, maar dat betaal je ook als werknemer alleen merk je dat niet zo.

En inderdaad neem een boekhouder/adviseur.. kost ook een boel geld maar kan ook wat opleveren!

Sharkoon wijzigde deze reactie 09-11-2019 12:24 (15%)

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:02
Sniperlogit schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:52:
Beste Tweaker,

Graag wilde ik wat informatie winnen over het feit dat ik momenteel tussen de 900/1100 euro per maand verdien met mijn app in de Google Playstore.

De app staat nu 2 jaar in de Playstore en heeft deze week de 1 miljoen downloads aangetikt! 8)7

Natuurlijk vind ik dit fantastisch en verdien ik hier ook lekker mee, het afgelopen jaar gemiddeld 1000 euro per maand. Nu is het zo dat ik hiernaast gewoon Timmerman ben en daar dus ook gewoon geld mee verdien.

Jaarlijks bij de belasting opgave in maart vul ik mijn app ook in, het afgelopen jaar moest ik 45% belasting betalen over mijn app inkomsten, dat is geen probleem geweest omdat ik er vanaf wist en dus 45% van het geld apart gehouden heb.

Mijn vraag is of ik dit ook anders kan doen waardoor ik minder belasting betaal, ik geef toe dat het lekker is om bij te verdienen maar om er dan 45% over te betalen is wel achterlijk natuurlijk..

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Ik ben dus Timmerman in loondienst, ik heb een KvK voor mijn pas geopende webshop en dus de app inkomsten.

Graag hoor ik van u :)
Als je straks als ZZP-er zijnde (op de juiste manier) aangifte doet dan zal je zien dat je geen 45% hoeft te betalen. Overigens blijf ik het opmerkelijk vinden dat mensen zich inschrijven bij de KVK, maar voor de rest geen flauw idee hebben over hoe alles in de praktijk werkt. Kijk bijvoorbeeld eens naar Mkb-winstvrijstelling.

• R.G
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:02
Seriously? Wooow

Ardana wijzigde deze reactie 09-11-2019 13:40 (21%)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:56

vhal

ಠ_ಠ

Kijk eens naar de mogelijkheden op de site van de belastingdienst mbt BTW aftrek en verdiensten/omzet binnen een jaar. Of laat je adviseren door een boekhouder of fiscalist.
offtopic:
Ik ga een app maken zodat de mensen kunnen zien of hun toestel wel/geen Wi-Fi heeft :+

vhal wijzigde deze reactie 09-11-2019 13:38 (13%)

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01:23

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Schopje naar PFSL aangezien dit over inkomsten gaat.

Ardana wijzigde deze reactie 09-11-2019 13:43 (3%)

Stop intimidatie bij abortusklinieken: teken de petitie hier!

• wm1234
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22:26
Iets totaal anders maar als je in twee jaar een publiek van 1 miljoen mensen kan bereiken, heb je een gewild product in handen. Kan je dat niet verder ontwikkelen of je carrière verleggen? Als een gedeelte van de app gebruikers een euro betaald, kan het hard gaan!

Lijkt mij een belangrijkere vraag, dan een paar euro belasting besparen.

• Sniperlogit
NotSoSteady schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:24:
[...]

Als je straks als ZZP-er zijnde (op de juiste manier) aangifte doet dan zal je zien dat je geen 45% hoeft te betalen. Overigens blijf ik het opmerkelijk vinden dat mensen zich inschrijven bij de KVK, maar voor de rest geen flauw idee hebben over hoe alles in de praktijk werkt. Kijk bijvoorbeeld eens naar Mkb-winstvrijstelling.
Het bedrijf dat ik heb is niet voor de app waar mijn vraag over gaat maar over mijn webshop, hiervan doe ik zelf de boekhouding en gaat prima niemand voor nodig.

Ik zal jullie op de hoogte houden mbt wat de adviseur zegt.

Bedankt voor zover :)

• Sniperlogit
vhal schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:35:
Kijk eens naar de mogelijkheden op de site van de belastingdienst mbt BTW aftrek en verdiensten/omzet binnen een jaar. Of laat je adviseren door een boekhouder of fiscalist.

[...]

offtopic:
Ik ga een app maken zodat de mensen kunnen zien of hun toestel wel/geen Wi-Fi heeft :+
Veel mensen in Rusland / Indonesië en nog wat landen hebben zeer zeker geen NFC 😝

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:02
Sniperlogit schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:41:
[...]

Het bedrijf dat ik heb is niet voor de app waar mijn vraag over gaat maar over mijn webshop, hiervan doe ik zelf de boekhouding en gaat prima niemand voor nodig.

Ik zal jullie op de hoogte houden mbt wat de adviseur zegt.

Bedankt voor zover :)
Dat maakt niks uit. Eén bedrijf/ondernemer mag handelen onder verschillende namen. Je kunt voor andere bedrijfsactiviteiten gewoon een handelsnaam laten bijschrijven in het Handelsregister. Het is niet toegestaan om meer dan één eenmanszaak te hebben. Dit komt omdat het privé-vermogen van de eigenaar onlosmakelijk is verbonden met de eenmanszaak. Dus lijkt me niet bepaald moeilijk om dit 'probleem' op te lossen. Daarnaast kun je advertenties, ontwikkelingskosten en dergelijke voor de app ook aftrekken van de winst.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 09-11-2019 15:12 (5%)

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:43
Ik vind een structureel inkomen van pakweg 12k per jaar wel fors voor ROW. Waarom geen ondernemersaangifte?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True