Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

5700 (XT) en driver stabiliteit

Pagina: 1
Acties:

• chemist13
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:55
Ondertussen al veel testen gelezen over de 5700(XT). ik gebruik nu een Vega 56 en tijdens WOT op 1440p en alle instellingen ultra(100 fps) staat mijn vega op 100%.

Mijn Rijzen 3700 X daarentegen doet ca 20% load. Dus opzich zie ik een upgrade naar een XT wel zitten.
Alleen lees ik nergens in al die mooie testen iets over driver stabiliteit, iets waar ik tot september 2019 veel mensen over hoor klagen.

Ik ben namelijk niet van plan 400-500 euro neer te tellen en dan om de haverklap crashes te krijgen(mijn Vega is rock solid). Dan wacht ik liever of misschien wel een keer over naar het groene kamp.

Spelen deze driver issues niet meer? Of mis ik wat?

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:43

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je al eens op de kalender gekeken?

Goed, ietwat gechargeerd, maar als AMD werkelijk maanden achtereen instabiele drivers zou leveren, dan hadden ze niet meer bestaan. Ik merk in ieder geval geen problemen met mijn 5700XT.

I reject your reality and substitute my own

• chemist13
Nou dat is dan mooi, feit blijft wel dat hele volksstammen een 5700 gekocht hebben waarbij de drivers niet je van het waren. De marketing afdeling van Amd werkt wel. Ik vind het in ieder geval prettig om ervaringen van gebruikers te lezen, zowel positief als negatief. Het is toch een hele aanschaf.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Zoals altijd als een compleet nieuwe GPU uitkomt zijn er wel wat problemen. Er komen snel opvolgend nieuwe drivers met verbeteringen. dus je kunt ook wachten tot... ondertussen zijn we aantal maanden verder en de nodige updates

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• PEBKAC
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 22:03
Misschien in de Navi topic polsen AMD Navi Ervaringen Topic wat hun ervaringen zijn.

Verder gaf de Gigabyte kaart veel stabiliteits problemen. Ik weet niet of dat nu nog zo is.

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:30

Nemesizz

Untouchable

Mijn Rijzen 3700 X daarentegen doet ca 20% load.
CPU load percentage zegt niet veel. Helemaal niet tegenwoordig met multicore/multithread monsters.
Games gebruiken een aantal cores/threads, afhankelijk van de game, kan dat dus 1, 2, 4 cores zijn, slechts een paar nieuwe titels hebben baat bij 6 of meer cores/threads (Battlefield bijvoorbeeld).

Als de betreffende game bijvoorbeeld slechts 2 cores gebruikt zul je altijd een erg laag percentage CPU load zien, terwijl er gewoon 2 cores op 100% lopen en de rest amper/niks doen (achtergrond processen misschien, maar verder niks met de game).

Een andere / snellere videokaart zal dan waarschijnlijk niks aan je CPU load veranderen, gezien het merendeel van je cores/threads nu ook al niks doet, omdat de betreffende game ze niet allemaal kan gebruiken.

Bij wijze van kun je er een AMD FX octacore CPU gebruiken, zul je waarschijnlijk dezelfde CPU load zien (wel een stuk belabberde prestaties, maar om even aan te geven dat puur CPU load percentage weinig tot niks zegt).

• chemist13
Helder!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:42

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Driver is stabiel als het aankomt op games. Als je van plan bent om via HDMI een versterker te gebruiken dan lijkt het nog niet helemaal oke.

Battle.net tag

• chemist13
Nee, ik wil gewoon mijn fps in games wat opkrikken, monitor kan 144 fps aan. Vandaar.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het is niet zo stabiel als de Vega drivers, maar het is niet de hel en verdoemenis wat mensen ervan maken.
Maar waarom wil je precies van een Vega naar een Navi ? ;)

Ik ging van mijn stock blower Vega 56 naar een RX5700XT omdat mijn Vega gaar was en ik het geluid niet te harden meer vond. Het is een prestatiesprong, maar eigenlijk is het niet echt een zinvolle upgrade. Voor mij was het meer moeten dan willen. Ben zeker tevreden met mijn Nitro+, maar ik besef me dat het een erg dure kaart was voor wat ik heb gekregen. De RX5700 is helemaal onverstandig omdat die nauwelijks sneller is dan een Vega 56. Ik zou dus eerder je Vega 56 houden en wachten op iets snellers dan Navi 10. Ik denk dat de snellere Navi chip, waarschijnlijk Navi 12, dit jaar niet meer zal verschijnen. Volgend jaar hoop ik toch echt Q1.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• chemist13
Ik heb een asus strix vega. Geluid is prima, heb op de backplate nog een extra 120 mm fan gezet , temperaturen onder load net 62 graden. Misschien moet ik gewoon wachten op de volgende generatie navi want dit is best een smak geld.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

chemist13 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:49:
Ik heb een asus strix vega. Geluid is prima, heb op de backplate nog een extra 120 mm fan gezet , temperaturen onder load net 62 graden. Misschien moet ik gewoon wachten op de volgende generatie navi want dit is best een smak geld.
Misschien moet je dat gewoon doen. :)
Ik zou eerst kijken wat Navi 12/RX5800/RX5900/whatever gaat doen. Voor minder dan 30% sneller over je Vega zou ik niet eens kijken naar iets beters. Ik zou eerder mikken op 50% beter. Dan moet je denken aan iets dat sneller is dan een RTX2080S. Videokaarten zijn gewoon hartstikke duur geworden en de prestatiesprongen vallen ook vaak tegen.

Verder zijn er zeer waarschijnlijk ook meerdere Navi 2x chips in ontwikkeling voor eind 2020. Tja, daar gaat het waarschijnlijk naast sneller dan Navi 1x, ook om ray tracing ondersteuning. Hopelijk is dat betere ray tracing dan Nvidia nu bied. Dat werkt botweg niet naar behoren omdat de hardware veel te zwak is voor wat Nvidia probeert te bereiken. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• tsjech@
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10-11 14:11
Onlangs een Powercolor Radeon RX 5700 Red dragon aangeschaft. Drivers 19.10.1 nu draaien en eigenlijk vanaf aankoop geen problemen gehad icm met een AMD Ryzen 5 2600. Zelfs de optie in Wattman automatische onderspanning aan staan zonder problemen.

Ik was juist van een RX580 weggekomen, waar ik nog steeds af en toe een vastloper had in bepaalde games.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True