Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games, voornamelijk simulaties zoals: Planet coaster/zoo, Sims, Flight simulator (hopelijk snel de nieuwe
); strategie zoals Age of Empires (de nieuwe edities) en civilization; Left 4 dead en trackmania speel ik ook nog eens vaak. Ook wil ik vaak naar lan-parties.
Voor entertainment gebruik ik mijn console en basisdingen mijn laptop. Dus eigenlijk alleen maar gamen en mogelijk streamen. En omdat ik een informatica opleiding doe misschien ook zo nu en dan programmeren (mijn voorkeur blijft bij mijn laptop voor dat want die heb ik altijd bij me).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kwaliteit is zeer belangrijk en ik wil redelijk future-proof zijn. Toch wil ik het tussen 1500 en 2000 houden. (Ik ben eigenlijk pas van plan om rond januari/februari aan te schaffen, omdat ik dan waarschijnlijk een baantje heb en wat extra naast mijn stufi.) Prijs is niet cruciaal, desnoods wacht ik een maandje langer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een goedkope draadloze muis die voldoende werkt naar mijn gevoel, hoewel ik hem alleen gebruik voor word of browsen tot nu toe (en stiekem een beetje sims, want dat is het enige wat mijn prootje fatsoenlijk aankan…). Maar mochten er nog goede muizen zijn, laat het me weten
. Een ding, geen RGB en als het kan een minimalistische of amper zichtbare logo.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn lijst is om de volgende reden samengesteld. Ik wil een klein systeem dat toch zeer krachtig is, zodat ik het makkelijk naar LAN-parties kan meenemen en (eigenlijk voor mij het belangrijkst) zodat ik geen groot lomp ding heb, maar een onopvallende, elegant kastje. Daarom hoef ik ook absoluut geen RGB en dat soort dingen, dat vind ik en veel te afleidend en lelijk. (Persoonlijke mening, fight me
) Ook wil ik een stil systeem. En een numpad op mijn toetsenbord, aangezien ik die veel te veel mis op mijn MacBook, ook al gebruikte ik hem amper: vond het fijn dat het er was. Net zoals een numpad op mijn muis, was ook wel fijn tijdens Planet Coaster, dat je zo tussen tabladen kon kiezen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op mijn vorige game-pc (staat misschien nog ergens op mijn profiel) had ik enkele Asus onderdelen die erg naar behoren werkte. Ook stelde mijn intel en nvidia chip niet teleur. Ik weet dat AMD goedkoper is, maar ik hoorde dat intel zuiniger en toch net ietsje beter is voor gaming. Maar als andere merken ook goed zijn, let me know. Ik heb een voorkeur voor Europese merken waar mogelijk, zolang de prijzen te doen zijn. Dus alternatieven voor Asus, G.skill en Samsung zeker gewaardeerd!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, stil, zuinig, onopvallend, lang houdbaar.
Ga je overklokken?
Misschien wel leuk om te proberen.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik dus vraag:
1. past dit allemaal wel bij elkaar?
2. Zijn er lokalere alternatieven?
3. Heeft een grotere vorm voordelen voor mij?
4. Aangezien mijn applicaties cpu-zwaar zijn, misschien een sterkere cpu?
5. Is er een goeie “overklokken voor beginners”-tutorial?
6. Randapparatuur, wat zijn goeie aankopen?
Nogmaals, geld is niet cruciaal, heb wel geduld. En welke onderdelen zouden jullie aanpassen voor mijn gebruik?
Bedankt voor het lezen en ik hoop graag van jullie te horen!
Games, voornamelijk simulaties zoals: Planet coaster/zoo, Sims, Flight simulator (hopelijk snel de nieuwe
Voor entertainment gebruik ik mijn console en basisdingen mijn laptop. Dus eigenlijk alleen maar gamen en mogelijk streamen. En omdat ik een informatica opleiding doe misschien ook zo nu en dan programmeren (mijn voorkeur blijft bij mijn laptop voor dat want die heb ik altijd bij me).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kwaliteit is zeer belangrijk en ik wil redelijk future-proof zijn. Toch wil ik het tussen 1500 en 2000 houden. (Ik ben eigenlijk pas van plan om rond januari/februari aan te schaffen, omdat ik dan waarschijnlijk een baantje heb en wat extra naast mijn stufi.) Prijs is niet cruciaal, desnoods wacht ik een maandje langer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een goedkope draadloze muis die voldoende werkt naar mijn gevoel, hoewel ik hem alleen gebruik voor word of browsen tot nu toe (en stiekem een beetje sims, want dat is het enige wat mijn prootje fatsoenlijk aankan…). Maar mochten er nog goede muizen zijn, laat het me weten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed | € 381,- | € 381,- |
1 | Moederborden | Asus Prime H310I-Plus R2.0 | € 77,18 | € 77,18 |
1 | Videokaarten | Asus Turbo GeForce RTX 2070 Super 8GB Evo | € 559,- | € 559,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Node 304 Zwart | € 78,05 | € 78,05 |
1 | Bluetooth en IR dongels | Asus USB-BT400 | € 13,95 | € 13,95 |
1 | Netwerkadapters | Asus PCE-AC68 | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail | € 107,69 | € 107,69 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim | € 22,90 | € 22,90 |
1 | Toetsenborden | Logitech G613 Wireless Mechanical (US) | € 113,15 | € 113,15 |
1 | Muizen | BenQ Zowie EC2-A Zwart | € 64,99 | € 64,99 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 157,- | € 157,- |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W CM | € 59,89 | € 59,89 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 139,- | € 139,- |
1 | Solid state drives | Samsung PM961 128GB | € 35,22 | € 35,22 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.871,92 |
Mijn lijst is om de volgende reden samengesteld. Ik wil een klein systeem dat toch zeer krachtig is, zodat ik het makkelijk naar LAN-parties kan meenemen en (eigenlijk voor mij het belangrijkst) zodat ik geen groot lomp ding heb, maar een onopvallende, elegant kastje. Daarom hoef ik ook absoluut geen RGB en dat soort dingen, dat vind ik en veel te afleidend en lelijk. (Persoonlijke mening, fight me
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op mijn vorige game-pc (staat misschien nog ergens op mijn profiel) had ik enkele Asus onderdelen die erg naar behoren werkte. Ook stelde mijn intel en nvidia chip niet teleur. Ik weet dat AMD goedkoper is, maar ik hoorde dat intel zuiniger en toch net ietsje beter is voor gaming. Maar als andere merken ook goed zijn, let me know. Ik heb een voorkeur voor Europese merken waar mogelijk, zolang de prijzen te doen zijn. Dus alternatieven voor Asus, G.skill en Samsung zeker gewaardeerd!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, stil, zuinig, onopvallend, lang houdbaar.
Ga je overklokken?
Misschien wel leuk om te proberen.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik dus vraag:
1. past dit allemaal wel bij elkaar?
2. Zijn er lokalere alternatieven?
3. Heeft een grotere vorm voordelen voor mij?
4. Aangezien mijn applicaties cpu-zwaar zijn, misschien een sterkere cpu?
5. Is er een goeie “overklokken voor beginners”-tutorial?
6. Randapparatuur, wat zijn goeie aankopen?
Nogmaals, geld is niet cruciaal, heb wel geduld. En welke onderdelen zouden jullie aanpassen voor mijn gebruik?
Bedankt voor het lezen en ik hoop graag van jullie te horen!
[ Voor 11% gewijzigd door BiaggioLuciano op 08-11-2019 23:16 ]