Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Marcel tw24
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 15-12-2019
Hallo Allemaal,

Ik heb een Huawei Y5 DRA-L21 smartphone uit 2018.

Deze wil ik graag via wifi connecten met mijn Mobiele projector Mobile cinema i70. Een kleine mini projector voor onderweg.

Echter wil dat maar niet lukken; mijn Huawei telefoon geeft steeds 'device not supported' aan.

Als ik mijn oudere telefoon (een LG optimus G-pro E986 uit 2014 met Android-versie 4.1.2 ) connect met de Mobile cinema i70 werkt dit echter wél prima...

Hoe kan dat? Waarom werkt een oud toestel wel en mijn veel nieuwere toestel Huawei Y5 met nieuwere versie van Android (Android 8.1.0) niet?

Wie kan mij helpen en weet wat de oorzaak hiervan is?

Mvg
Marcel

Beste antwoord (via rens-br op 12-12-2019 08:51)

• Marcel tw24
Ik heb een alternatief bedacht 😋
Ik heb mijn Chromecast-dongle op mijn Aiptek-projector aangesloten, de Google Chromecast-App op mijn Huawei telefoon gedownload, en... het werkt !
Temeer ook, omdat de projector een een usb aansluiting heeft waarmee de dongle van stroom kan worden voorzien.
Het setje is nu weliswaar iets groter, maar evengoed nog heel portable.Het geheel past nog steeds in een broekzak.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:10

rens-br

Moderator Mobile & IN
@Marcel tw24 welkom op Tweakers.

@Marcel tw24 ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Verder heb ik even naar de specs gekeken:
Android
Android 4.4 or above
Mircast support (Screen Mirroring)
Ik kan er maar weinig over vinden, maar ik gok dat jou toestel geen Miracast support heeft.

rens-br wijzigde deze reactie 10-11-2019 09:11 (13%)

• Marcel tw24
Dank voor de reactie !

Weet iemand hoe ik dan mijn Huawei Y5 2018 geschikt kan maken voor Miracast?
Zodat ik deze alsnog kan connecten met mijn Aiptek miniprojector.
Ik heb al diverse Miracast-apps geprobeerd, maar krijg steeds dezelfde opmerking: "Device not supported"
Hoe kan dat? Ik heb android 8.1.0. Dat is niet bepaald de oudste versie.
Weet iemand hier wat ik verkeerd doe? Moet ik wellicht iets instellen?

Marcel tw24 wijzigde deze reactie 11-12-2019 17:20 (4%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:10

rens-br

Moderator Mobile & IN
Marcel tw24 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:08:
Dank voor de reactie !

Weet iemand hoe ik dan mijn Huawei Y5 2018 geschikt kan maken voor Miracast?
Zodat ik deze alsnog kan connecten met mijn Aiptek miniprojector.
Ik heb al diverse Miracast-apps geprobeerd, maar krijg steeds dezelfde opmerking: "Device not supported"
Hoe kan dat? Ik heb android 8.1.0. Dat is niet bepaald de oudste versie.
Weet iemand hier wat ik verkeerd doe? Moet ik wellicht iets instellen?
Voor zover ik weet is miracast een hardware instelling en geen software iets. Je kan dit dus niet simpelweg aanzetten of instellen.

• Marcel tw24
Duidelijk. Bedankt voor je antwoord rens-br

• Marcel tw24
Ik lees wel op verschillende websites dat iedere telefoon met Android 4,2 of hoger geschikt zou zijn voor Miracast...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Marcel tw24
Ik heb een alternatief bedacht 😋
Ik heb mijn Chromecast-dongle op mijn Aiptek-projector aangesloten, de Google Chromecast-App op mijn Huawei telefoon gedownload, en... het werkt !
Temeer ook, omdat de projector een een usb aansluiting heeft waarmee de dongle van stroom kan worden voorzien.
Het setje is nu weliswaar iets groter, maar evengoed nog heel portable.Het geheel past nog steeds in een broekzak.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True