Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Fa1con
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 20-11 01:35
Ik heb een bestelling gedaan bij een Engels bedrijf en het te bestellen item was 71,75 Engels Pond. Even snel googlen kwam ik uit op rond de € 83,22 (vandaag op het moment van schrijven). Via Ideal gooide ik 85 euro naar mijn Paypal account en ik dacht daarmee wel genoeg te hebben. Na de bestelling zag ik dat er 0 euro over was op mijn Paypal account en ik had zoiets van, nou ja, dit dus. :)

Afijn, op de website van de leverancier stond rekening betaald, we gaan leveren. In het bevestigingsmailtje van Paypal stond ook dat ik betaald had, maar er staat ook dat er een bedrag van mijn rekening wordt afgetrokken, zie screen hieronder:
http://www.everythingtech.nl/online/paypal1.jpg
In Paypal zelf zie ik in het overzicht dat de betaling ook gelukt is, maar onder andere dat Paypal nog wel zo'n 2 euro van mijn rekening wil halen. Betekent dit nu dat Paypal die 2 euro mij voorgeschoten heeft en de leverancier wel al zijn volledig bedrag heeft ontvangen? Achteraf, had ik natuurlijk gewoon iets meer op mijn Paypal account moeten zetten, maar 'officieel' heb ik Paypal nooit toestemming gegeven een incasso uit te voeren op mijn bankrekening. Dus, hoe gaat dit nu? Gaat Paypal die 2 euro wel incasseren (niet dat dat een probleem is), maar ik ben nieuwsgierig naar hun werkwijze. Heeft Paypal mij nu die 2 euro voorgeschoten?
http://www.everythingtech.nl/online/paypal0.jpg
Want die 2 euro is op het moment van schrijven nog niet geïncasseerd van mijn rekening.

Beste antwoord (via Fa1con op 14-11-2019 00:58)

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:57

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Zoals te zien is je bankrekening gekoppeld aan je Paypal. Dus Paypal gaat die 2 euro van je bankrekening halen.

Je hebt je rekening sowieso zelf toegevoegd en dan geef je toestemming, anders had je nooit die transactie kunnen voltooien. Dat kan eigenlijk wel je kan krediet hebben bij Paypal maar niet zomaar na 5 min aanmaken van een account en dan betalen, ze moeten een check hebben gedaan op CC of bankrekening

Dit gebeurd bij mij wel vaker heb niet altijd precies het bedrag op Paypal staan dan is deel wat er opstaat en ander deel via de bankrekening.

42dpi wijzigde deze reactie 08-11-2019 20:02 (45%)

Si vis pacem, para bellum

Alle reacties

• OosterF
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 23:42
Die ABN rekening is wel van jou? Waarschijnlijk heb je die dan wel een keer gekoppeld aan je Paypal account. Ik heb zelf mijn rekeningnummer ook gekoppeld aan mijn Paypal account. Stort nooit geld op Paypal maar betaal er wel vaak mee. Paypal schiet dat dan inderdaad voor en incasseert het van mijn rekening na een aantal dagen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Zoals te zien is je bankrekening gekoppeld aan je Paypal. Dus Paypal gaat die 2 euro van je bankrekening halen.

Je hebt je rekening sowieso zelf toegevoegd en dan geef je toestemming, anders had je nooit die transactie kunnen voltooien. Dat kan eigenlijk wel je kan krediet hebben bij Paypal maar niet zomaar na 5 min aanmaken van een account en dan betalen, ze moeten een check hebben gedaan op CC of bankrekening

Dit gebeurd bij mij wel vaker heb niet altijd precies het bedrag op Paypal staan dan is deel wat er opstaat en ander deel via de bankrekening.

42dpi wijzigde deze reactie 08-11-2019 20:02 (45%)

• Fa1con
Ja, mijn rekening is wel gekoppeld aan mijn Paypal account, maar Paypal vraagt ook regelmatig om mijn rekening opnieuw te koppelen om bv. iDeal betalingen overbodig te maken. En dit heb ik tot op heden nog nooit gedaan. Maar als het zo werkt dat Paypal die 2 euro alsnog heeft voorgeschoten en later dat alsnog incasseert dan vind ik het prima. Zolang de leverancier zijn geld maar krijgt en de order uitlevert.

@OosterF Die ABN rekening is van mij, correct.
@42dpi Dat klopt, ik heb dit Paypal account al heel lang. Ook heb ik 0,0 BKR notities dus ze zullen me ook daar nooit op kunnen afrekenen.

Fa1con wijzigde deze reactie 08-11-2019 20:03 (18%)

• Dutchy88
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:32
Verwerking neemt inderdaad altijd enkele dagen in beslag. Incassering via PayPal volgt vanzelf nog, let maar op. ;)

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Fa1con schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:01:
Ja, mijn rekening is wel gekoppeld aan mijn Paypal account, maar Paypal vraagt ook regelmatig om mijn rekening opnieuw te koppelen om bv. iDeal betalingen overbodig te maken. En dit heb ik tot op heden nog nooit gedaan. Maar als het zo werkt dat Paypal die 2 euro alsnog heeft voorgeschoten en later dat alsnog incasseert dan vind ik het prima. Zolang de leverancier zijn geld maar krijgt en de order uitlevert.

@42dpi Dat klopt, ik heb dit Paypal account al heel lang. Ook heb ik 0,0 BKR notities dus ze zullen me ook daar nooit op kunnen afrekenen.
Dat opnieuw koppelen is wel raar is bij mij nog nooit omgevraagd en ik heb Paypal al jaaaren, maar ik gebruik het ook regelmatig misschien is dat het.

Paypal haalt het van je rekening binnen paar werkdagen.

Je kan dat ook hier instellen als je dat niet wilt https://www.paypal.com/myaccount/money/

42dpi wijzigde deze reactie 08-11-2019 20:06 (5%)

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:39
Er was hier ooit een topic (Wel een hele tijd geleden) van iemand die volgens de algemene voorwaarden van Paypal ineens 30 of 40 euro administratiekosten moest betalen omdat een deel niet betaald was.

Kijk het even na voor de zekerheid, als je bankrekening niet gekoppeld is.

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• Fa1con
Dan wel 'aardig' van ze dat ze niet lopen zeuren om te weinig saldo en gewoon het totaal bedrag hebben overgemaakt en de rest incasseren van mijn rekening. :)

edit: Ik heb voor de zekerheid toch een emailtje naar Paypal gestuurd met de vraag of ze die 2,20 gaan incasseren en/of daar ook kosten aan verbonden zijn. Het zou idd erg lullig zijn als je ineens 30 of 40 euro aan 'administratie' kosten krijgt.

Ik vraag me overigens ook af, bv. in deze situatie, wat verdiend Paypal hier nu aan? Ik zet dat geld er op en betaal aan de leverancier, zonder dat je echt het idee hebt dat Paypal ook een fee rekent. Althans niet dat ik het zie. Mja, misschien een klein beetje omdat de wisselkoers van die 71,75 ponden naar euro's lager is dan het totale bedrag dat uiteindelijk betaald moest worden. Allicht dat daar de provisie van Paypal in zit.

Oké, ik wacht het gewoon af.

Fa1con wijzigde deze reactie 08-11-2019 20:38 (69%)

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Fa1con schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:06:
Dan wel 'aardig' van ze dat ze niet lopen zeuren om te weinig saldo en gewoon het totaal bedrag hebben overgemaakt en de rest incasseren van mijn rekening. :)
Paypal wil graag zo veel mogelijk betalingen faciliteren. Als ze drempels kunnen wegnemen door jouw betaling te voldoen via automatische incasso, waarom zouden ze dan gaan zeuren? :)
Ik vraag me overigens ook af, bv. in deze situatie, wat verdiend Paypal hier nu aan? Ik zet dat geld er op en betaal aan de leverancier, zonder dat je echt het idee hebt dat Paypal ook een fee rekent. Althans niet dat ik het zie.
Paypal verdient hier op twee manieren: zakelijke rekeninghouders betalen een fee bij het ontvangen van een betaling. En in dit geval betaal jij daarnaast ook een koersopslag voor de valutaconversie van Euro naar Britse Pond. Die koersopslag zit in de wisselkoers verwerkt (en die is daarom iets slechter dan wat je op Google ziet).

Zr40 wijzigde deze reactie 10-11-2019 20:20 (22%)

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PayPal had bij mij ooit eens zomaar geld afgeschreven en ik wist niet direct waarvan het was. Bleek achteraf wel goed te zijn, maar ik had de toestemming intussen ingetrokken, ik krijg nu met geen mogelijkheid meer de rekening gekoppeld, maar PayPal support komt ook niet veel verder dan opnieuw machtigen, elke keer krijg ik een ander die dan de support doet en men blijft vast zitten, lijkt het wel. Geen idee wat ik eraan moet doen, dus pas wel op als je de toestemming intrekt, dan kan het maar zo zijn dat je niet meer kan koppelen.

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Fa1con
Paypal heeft inmiddels geïncasseerd. En ik heb ook een DPD track en trace code gekregen van de leverancier uit Engeland.

Toppie Paypal. :Y
En ook voor de leverancier uit Engeland voor het snelle verschepen. :Y)

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Fa1con schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:55:
Ik heb een bestelling gedaan bij een Engels bedrijf en het te bestellen item was 71,75 Engels Pond. Even snel googlen kwam ik uit op rond de € 83,22 (vandaag op het moment van schrijven). Via Ideal gooide ik 85 euro naar mijn Paypal account en ik dacht daarmee wel genoeg te hebben. Na de bestelling zag ik dat er 0 euro over was op mijn Paypal account en ik had zoiets van, nou ja, dit dus. :)

Afijn, op de website van de leverancier stond rekening betaald, we gaan leveren. In het bevestigingsmailtje van Paypal stond ook dat ik betaald had, maar er staat ook dat er een bedrag van mijn rekening wordt afgetrokken, zie screen hieronder:
[Afbeelding]
In Paypal zelf zie ik in het overzicht dat de betaling ook gelukt is, maar onder andere dat Paypal nog wel zo'n 2 euro van mijn rekening wil halen. Betekent dit nu dat Paypal die 2 euro mij voorgeschoten heeft en de leverancier wel al zijn volledig bedrag heeft ontvangen? Achteraf, had ik natuurlijk gewoon iets meer op mijn Paypal account moeten zetten, maar 'officieel' heb ik Paypal nooit toestemming gegeven een incasso uit te voeren op mijn bankrekening. Dus, hoe gaat dit nu? Gaat Paypal die 2 euro wel incasseren (niet dat dat een probleem is), maar ik ben nieuwsgierig naar hun werkwijze. Heeft Paypal mij nu die 2 euro voorgeschoten?
[Afbeelding]
Want die 2 euro is op het moment van schrijven nog niet geïncasseerd van mijn rekening.
Bij mij duren Paypal betalingen altijd een paar dagen, voordat ze afgeschreven worden van mijn Staatbankrekening bij ABN. ;)

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

PP rekent fees voor hun service, dan moest je waarschijnlijk extra betalen. vaak in valuta wissel verwerkt.
Als je iets wilt kopen uit UK, zit je vaak aan PP vast. ik zou dan ruim voldoende via ideal op je account zetten
(€10,- teveel) dan heb je hier niet mee te maken. Enjoy your purchase ;)
(ik zou geen PP via CC gebruiken)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Fa1con
Hackus schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:55:
PP rekent fees voor hun service, dan moest je waarschijnlijk extra betalen. vaak in valuta wissel verwerkt.
Als je iets wilt kopen uit UK, zit je vaak aan PP vast. ik zou dan ruim voldoende via ideal op je account zetten
(€10,- teveel) dan heb je hier niet mee te maken. Enjoy your purchase ;)
(ik zou geen PP via CC gebruiken)
Klopt, daar dacht ik later ook al aan, "had ik maar iets meer er op gezet, beter het hebben en niet nodig zijn dan het nodig zijn en niet hebben".

PP via CC.
Ik heb enkel Paypal lopen via mijn bankrekening er is verder niets anders gekoppeld. Een Creditcard heb ik niet, zou ik ook niet doen, creditcards vertrouw ik niet zo.

• donnie1992
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 19-11 21:45
Je weet dat Paypal er andere tarieven op na houd dan de werkelijke koers. Die 85 euro was waarschijnlijk niet genoeg om het bedrag te coveren, waarnaar paypal dus nog 2 euro van een gekoppelde rekening afhaalt. als er niks gekoppeld stond, had je de hele transactie niet kunnen voltooien.

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:19
Je vraag is al beantwoord, maar weet je ook dat de wisselkoers van PP niet heel gunstig is? Ik kies altijd voor de wisselkoers van mijn eigen bank en die is altijd (een heel stuk) voordeliger.

• Fa1con
Ach, zo vaak bestel ik niet via Paypal, dus die enkele keer mag de pret ook niet drukken. :-)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True