Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JH34D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-08 12:05
Ik ben van plan om een ITX build te gaan doen. Momenteel zijn X470 borden en X570 borden erg prijzig, dus een B450 bordje zou een stuk beter zijn. Het enige probleem hierin is dat deze borden geen Ryzen 3xxx support geven met de standaard BIOS. Ook bieden alle ITX plankjes geen support voor BIOS Flashback vanaf een CPU (voor zover ik kan zien).

Mijn vraag bij deze dus; weet iemand of het mogelijk is dat ik een B450 bordje werkend kan krijgen met een 3rd gen Ryzen zonder daarbij eerst met een andere CPU te moeten booten, of moet ik gaan kijken of er iemand een oude Ryzen 3 van de eerste gen verkoopt zodat ik nog steeds een stevige duit bespaar?

En mocht dit zo zijn; Wat is de goedkoopste verkrijgbare CPU die momenteel in de pricewatch te krijgen is die ik voor dit trucje zou kunnen gebruiken?

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via JH34D op 08-11-2019 22:29)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JH34D een gekocht b450 bord kan al voorzien zijn. momenteel komen er steeds meer bordje in de winkel met geschikte bios. je kunt dit navragen bij de shop van aankoop. vaak kunnen ze ook de juiste bios er op zetten(flash back is terugzetten) ook kan het zijn dat wanneer je cpu en mb bij dezelfde winkel/shop koopt dat men dit gratis doet. in v&a staan ook leen AM4 cpu's

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je kunt gratis een processor van AMD zelf lenen.
https://www.amd.com/en/support/kb/faq/pa-100

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JH34D een gekocht b450 bord kan al voorzien zijn. momenteel komen er steeds meer bordje in de winkel met geschikte bios. je kunt dit navragen bij de shop van aankoop. vaak kunnen ze ook de juiste bios er op zetten(flash back is terugzetten) ook kan het zijn dat wanneer je cpu en mb bij dezelfde winkel/shop koopt dat men dit gratis doet. in v&a staan ook leen AM4 cpu's

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Hackus schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:02:
De meesten komen inderdaad al met juiste bios, maar ITX bordjes zijn niet zo super populair en liggen misschien wel sinds mei op de plank. Sowieso zou ik persoonlijk die gok altijd wagen, zeker als het geen haast heeft.
Gratis? Welke winkels zijn dat? Ik zie alleen bedragen van 10-20 euro.
(of je moet de hele computer incl assemblage kopen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Afgelopen vrijdag een Asus ROG STRIX B450-I GAMING met Ryzen 5 3400G gebouwd en deze startte gewoon op en werd goed herkend in de BIOS. Gekocht bij Alternate.

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JH34D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-08 12:05
Majin Buu schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:02:
Afgelopen vrijdag een Asus ROG STRIX B450-I GAMING met Ryzen 5 3400G gebouwd en deze startte gewoon op en werd goed herkend in de BIOS. Gekocht bij Alternate.
Mooi om te weten, dank voor het delen! Zit zelf naar de ASRock te kijken aangezien die zo'n 40 euro goedkoper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
@JH34D , paar weken terug een systeem besteld bij CD-ROM-LAND in Breda. Daar werd ook gezegd dat het moederbord niet voor 3 series Ryzen was, maar op de doos van mijn board stond een sticker met Ryzen 3000 series ready. Bios 3.5 van dit moederbord:

https://www.cdromland.nl/...-GAMING-ITX-AC-moederbord

Werkte out of the box. Dus gewoon even contact zoeken met de winkel en daar navragen of ze het op het doosje controleren, dan weet je welke versie je hebt.
Pagina: 1