WD My Cloud Home ineens offline

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niccy15
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-11-2019
Mijn vraag
Ik heb WD my cloud home nu twee maanden in gebruik. Ineens zegt app op Android telefoon dat apparaat offline is. Op laptop is de z schijf verdwenen die ernaar verwees en via wd recovery staat ook offline vermeld. Internet doet het gewoon. Bij bekijken router staat gewoon verbonden met ethernet. Opnieuw installeren kan niet voor zover ik weet. Zoeken naar het apparaat wel maar die zegt dan reeds verbonden. Maar ik kan er niet in.

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Ziggo horizonbox
-wd recovery

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Reset router
Stroom van wd my cloud afhalen en opnieuw verbinden
Soft reset met paperclip maar lijkt apparaat niet op te reageren.
Hard reset kan niet want gegevens nodig en die verdwijnen dan.
Via helpsite wd maar lukt niet echt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Is het IP-adres mogelijk gewijzigd? Kun je wel op de configuratie pagina komen?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niccy15
Ik ben een redelijke leek...wat is configuratiepagina? Ip adres is volgens mij vast. Het enige dat ik kan zien is dat er 28 oktober een update is geweest en daarna kan ik er dus niet meer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:12
In je router kun je zien welke apparaten verbonden zijn. Dus inloggen op je router, en daar zou je het moeten kunnen vinden.

Of met Angry IP Scanner, deze vind het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niccy15
Ja daar is de wd te vinden met een ip adres....

Geprobeerd te koppelen aan andere router (Van mijn ouders) maar dat lukte ook niet. Programma liep vast met zoeken.

[ Voor 56% gewijzigd door Niccy15 op 09-11-2019 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-09 14:42
wat gebeurt er als je dat ip-adres in de browser in typt? normaal zou je dan een webpagina moeten zien. met gegevens van de NAS en mogelijkheid om instellingen aan te passen.

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 05:51
Bij mij was de wd cloud ook een keer offline ben naar de wd site gegaan my cloud ingelogd en dan heb je een optie om je cloud opnieuw op te starten na een paar minuten deed hij het weer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niccy15
Als ik dat ip adres in browser type. Krijg ik melding dat dat thuisnetwerk is en kom ik niet verder. Beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niccy15
Ik kan niet in wd cloud omdat ik wd cloud home heb. Dat werkt met een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeranimo
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 24-05 18:00
He hallo niccy 15,
Is je probleem nu opgelost uiteindelijk?
Ik heb precies hetzelfde probleem en zou ook graag de oplossing horen. Bij mij valt het wel precies gelijk samen met een nieuwe internet provider..
Ik zie m wel staan in de router settings als cliënt maar kan niet inloggen.
WD heeft best wel tutorials met uitleg maar als leek loop ik daar toch ook vast als je op een gegeven moment poorten moet open gaan zetten ect .
Dus ik ben ff benieuwd of iemand iets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

jeranimo schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:45:
He hallo niccy 15,
Ik heb precies hetzelfde probleem en zou ook graag de oplossing horen. Bij mij valt het wel precies gelijk samen met een nieuwe internet provider..
WD heeft best wel tutorials met uitleg maar als leek loop ik daar toch ook vast als je op een gegeven moment poorten moet open gaan zetten ect .
Dan zie je daar als het goed is ook een IP-adres bij staan. Open die eens in een browser op een computer.
Als je daar vervolgens niet kunt inloggen kan er meer aan de hand zijn, bijv. een vergeten wachtwoord (RIP) of er is mogelijk iets defect. Als je het apparaat een vast IP had gegeven en ook je IP-reeks is veranderd zul je een computer rechtstreeks op de NAS aan moeten sluiten en die een vast IP geven in dezelfde reeks en dan inloggen en het adres weer op automatisch/DHCP zetten op de NAS.

Een draaiend stuk roest, ookwel harde schijf genoemd, gaat gemiddeld ergens tussen de 3 en 5 jaar mee bij continu gebruik en als het langer goed gaat dan heb je geluk of is de schijf van betere kwaliteit dan gemiddeld.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeranimo
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 24-05 18:00
Thnks,
Ik zie idd een IP adres staan maar hier kan ik niet op inloggen. Ik denk wel dat ie een vast ip adres heeft omdat dit elke keer hetzelfde is.
Ik heb m al eens met een usb kabel geprobeerd te verbinden en toen kreeg jk geen connectie maar ik heb ook nog een labtop met een utp ingang. Misschien dat eens proberen en dan inloggen op het IP adres..
Top dank je wel ik kan weer iets proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:24
jeranimo schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:45:
He hallo niccy 15,
Hallo,

Ik heb sinds een week hetzelfde probleem. My cloud is wel verbonden met de modem. Kan echter niet via het ip adres inloggen op de modem. Via de verkenner is de mycloud niet meer te vinden. Via de app geeft hij aan dat de Mycloud offline is.

(het vreemde is, dat hij het soms heel kort wel doet, ik kan dan weer bestanden opzoeken, echter dit is maar van hele korte duur).

Ik zit op dit moment een beetje met mijn handen in mijn haar, ik kan namelijk niet bij mijn bestanden.

Wie weet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:13
Is dit geen voedingsprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:24
Probleem is opgelost. Heb een softreset (4 seconden indrukken van de reset knop) van de MyCloud gedaan en daarna opnieuw opgestart.
Pagina: 1