1440p met Dell S2417DG Gsync een must?

Pagina: 1
Acties:

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:24
Ik heb onlangs een nieuwe gaming setup en heb voor een lage prijs een Dell S2417DG gekocht.
Mijn doel is 1440p te gaan gamen. Ik ben geen extreme gamer maar casual af en toe, denk aan GTA5, Anno 1800, assasin's creed en F1 2018.

Ik heb een Ryzen 3600 met 3000 mhz geheugen (32 gb).
Momenteel is mijn videokaart de bottleneck; Een Geforce 770 2Gb. Dus de laatste stap van mijn build is een andere videokaart.

Nu lees ik veel goede verhalen van de RX5700XT. Dus twijfel om er zo een aan te schaffen. Echter ondersteund deze geen Gsync.
Ik heb het internet afgestruind om te kijken of Gsync een must is of niet voor 1440p gaming. Wat ik overall lees is dat het vooral wat toevoegd als ik 1440p op 144hz zou willen gamen (lees "extreme gaming").

Mijn conclusie zou dan dus zijn dat ik Gsync niet nodig zou hebben. Echter voordat ik 400 euro+ uitgeef aan een videokaart ben ik benieuwd of jullie mijn mening delen?
De andere optie is dan om toch voor een Nvidia videokaart te gaan. (en dus me in gaan lezen voor een nvidia kaart voor een mooie prijs.)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Als je 1440p op 144+ fps wil krijgen zul je links- of rechtsom een beest van een GPU moeten hebben. Wat dat betreft, met G-sync in het achterhoofd, is wat mij betreft de RTX 2070 Super de beste keuze.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37
Wintervacht schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:24:
Als je 1440p op 144+ fps wil krijgen zul je links- of rechtsom een beest van een GPU moeten hebben. Wat dat betreft, met G-sync in het achterhoofd, is wat mij betreft de RTX 2070 Super de beste keuze.
Ik heb een 2080 en in AAA games moet ik al behoorlijk sleutelen om aan de 120fps te komen. Dus het is een understatement

Hoewel minimaal 80fps met een gemiddelde van 100+ prima te doen is met free of gsync

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 08-11-2019 16:36 ]

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:24
Wintervacht schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:24:
Ik zat meer te denken aan 80 a 100 fps op 1440p.
Maar je zegt dus hou gsync in het achterhoofd en dus een nvidia kaart aanschaffen?
Wellicht 2e hands een deal scoren...

• 418O2
haborym schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:48:
[...]

Ik zat meer te denken aan 80 a 100 fps op 1440p.
Maar je zegt dus hou gsync in het achterhoofd en dus een nvidia kaart aanschaffen?
Wellicht 2e hands een deal scoren...
Nvidia werkt meestal ook met freesync scherken

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

418O2 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:49:
[...]

Nvidia werkt meestal ook met freesync scherken
En daar heeft TS nou precies niks aan :)

Ik moet zeggen: ik heb geen ervaring met G- of FreeSync, maar van wat ik er van begrijp voorkomt het screentearing als de framerate lager is dan de refreshrate van je monitor, wat voor tearing zorgt. Volgens mij kom je met v-sync ook een heel eind, al gaat dat volgens mij meer de andere kant op (wanneer je framerate hoger ligt dan je refreshrate).

Correct me if i'm wrong, zoals gezegd geen ervaring mee :)

Maar je kunt jezelf dus afvragen hoe groot het 'probleem' is als je gpu geen G-sync ondersteunt. Je geeft aan meer casual te gamen, afgezien van F1 2018 ook geen spellen waarbij erg veel snelle bewegingen voorkomen, dus misschien vind jij het allemaal wel niet zo erg?

In benchmarks is de 2070 Super niet super (pun intended) veel beter dan een 5700XT, maar het prijskaartje is wel een stuk gunstiger, je kan het altijd overwegen :)

Wellicht kan iemand met ervaring met G- of FreeSync wat meer licht op de situatie schijnen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• 418O2
Ah, had niet lekker gelezen.

Sync werkt zo dat elk beeld van je cpu wordt weergegeven. Dat voorkomt tearing etc. Ik zou niet meer zonder willen. Met het scherm dat hij heeft heeft vsync geen zin denk ik, zelfs een 2080ti heeft het daar lastig mee. Maar een 2070super of hoger kan daar prima mee omgaan. En ik zou echt geen AMD kaart nemen omdat gsync echt wat toevoegt

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: MSI GeForce RTX 2060 Super Gaming X
pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Zit al in de €400,-, wil je beter ben je meer geld kwijt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 18:43
G-Sync is per definitie inderdaad niet noodzakelijk, maar wél beter!

Het spelen op 1440p met 144Hz is echter een lastig verhaal, zeker als je met hoge instellingen wil gaan spelen. Een videokaart voor "een mooie prijs" gaat het hem niet worden hierin.

Ter vergelijking ik heb momenteel een 1080 ti en die heeft moeite om bijvoorbeeld AC:Oddysey, GTA V, etc. op 100 fps te spelen op high instellingen zonder AA. Ook heb ik een scherm die Freesync heeft en op de G-Sync ondersteuningslijst staat, maar werkt niet op alle spelen even geweldig. Houd dit dus in je achterhoofd bij het aanschaffen van.

Dus als je op fatsoenlijke instellingen spellen wil gaan spelen die veel GPU kracht vereisen zul je minimaal voor een 2070 super moeten gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Tijgertje op 08-11-2019 17:14 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb een 1440p 144Hz scherm, en met een RX5700XT zijn spellen als een Overwatch een eitje. Maar BF5 draai ik op medium om rond de 100fps te blijven op grotere mappen (gewoon een afweging, kan hem ook op high zetten, maar heb liever de hogere framerate).

Wat betreft sync: Het is persoonlijk:
Sommige mensen hebben geen last van tearing: Vsync uit laten, en gaan met die banaan
Sommige hebben geen last van Vsync stuttering: Vsync aan laten, en gaan met die banaan
Sommige hebben last van beide: Freesync / G-sync is je enige optie

Ik heb zelf de pest aan Vsync stutters, dus Vsync staat altijd uit bij mij. Maar tearing heb ik weinig last van. Zelf heb ik wel Freesync, soms werkt het bij mij, soms niet. Maar ik merk het normaal toch niet erg op, dus het maakt mij weinig uit als hij het weer eens niet doet. Als ik de Freesync demo applicatie gebruik zie ik de tearing wel duidelijk, maar gewoon in een spel niet.
Dat is alleen dus persoonlijk, alleen jij kan uitzoeken of je last hebt van tearing of v-sync stutters.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Je moet het zo zien:
A: Is je eigen keuze, maar elke vorm van sync is een verademening, dus je kan of voor Nvidia gaan met G-Sync, of voor AMD met F-sync.
B: Een goede 5700XT kost € 450,-, een goede 2070S € 580,-
C: De goedkoopste 2e hands die ik zie v/d S2417GD moet nog € 200,- + opleveren, dus kan jij die van jou ook voor dat geld kwijt.
D: Dat betekent dat je € 130,- + € 200,- speling hebt om een Freesync monitor te kopen.
Voor dat geld heb je een gloednieuwe 1440P of 1440P-UW van 32" met Freesync ondersteuning.
categorie: Monitoren

Dus óf dat kan je doen, of een 2070S voor heel veel geld, óf de 5700XT en een tijdje met je games kijken hoeveel HZ hij een beetje aankan, en dan je monitor op bijvoorbeeld 75Hz vastzetten, zodat hij niet gaat tearen/stotteren.

[ Voor 7% gewijzigd door zion op 08-11-2019 18:47 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Dit is duidelijk aankoopadvies, dus hop, enkeltje VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1