Pi Hole werkt niet optimaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubensky_Fora
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-06 12:06
Mensen,

Ik ben hier al jaren niet online geweest. Nu heb ik weer een vraag. Sinds vandaag ben ik aan het experimenteren met Pi-Hole op een Raspberry Pi.

Nu loop ik tegen de volgende dingen aan:

Reclames op Youtube en bijvoorbeeld SBS komen nog gewoon door. Het domein op de blacklist kan natuurlijk niet omdat ik dan niet meer op de website kan.

2. Ik heb om het te testen eens even de reclame op hardware info in de whitelist gezet. Als ik deze reclame nu weer wil blokkeren dan gaat dat niet. (ik heb de adressen uit de white list gehaald.

Wie helpt mij naar de volgende stap?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:30

lier

MikroTik nerd

De volgende stap is om dit (dedicated) topic eens door te spitten:
[Pi-Hole] Ervaringen & discussie

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Pihole werkt als DNS. Als de reclame vanaf hetzelfde domein komt dan is daar niets aan te doen. Negeer de ad of stap over op Netflix ;)

Van de whitelist af: het domein zal al in de dns cache zitten. Reboot de machine of doe een dns flush.

Edit: of lees idd eerst allerhande tips in dat topic door. :P

Welkom terug trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 08-11-2019 16:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubensky_Fora
De reclame is weer weg dus dat is gelukt.

Dan ik begrijp wat jullie zeggen over die reclame. Ik stel echter de vraag omdat ik het niet helemaal begrijp. Ik weet dat Pi-Hole op basis van DNS werkt. Wat ik echter niet snap ik dat bijvoorbeeld een adblocker plus wel de reclame op bijvoorbeeld Youtube kan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat die niet obv DNS werkt :P (En dus ook meer ingrijpt op je privacy dan pihole, zo'n adblocker moet per definitie meekijken met alles dat je met je browser doet, en kan ook alles aanpassen dat je ziet en doet: dat vereist meer vertrouwen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

R vam Heteren schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:29:
De reclame is weer weg dus dat is gelukt.

Dan ik begrijp wat jullie zeggen over die reclame. Ik stel echter de vraag omdat ik het niet helemaal begrijp. Ik weet dat Pi-Hole op basis van DNS werkt. Wat ik echter niet snap ik dat bijvoorbeeld een adblocker plus wel de reclame op bijvoorbeeld Youtube kan blokkeren.
De ads op Youtube komen niet van het Youtube domein, die worden geladen van een externe ad-server, die geblokkeerd wordt in adblockers.
Deze domeinen zijn ook eenvoudig te vinden en toe te voegen aan je Pi-Hole blacklist, of nog beter: importeer één van de vele ongelofelijk uitgebreide lijsten waar ook malafide domeinen, tracking domeinen en allerlei andere troep wordt geblokkeerd.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubensky_Fora
Gelukt was even zoeken maar ik ben weer een eind op weg. Dank daarvoor.

[ Voor 80% gewijzigd door Rubensky_Fora op 08-11-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Rubensky_Fora schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:48:
Gelukt was even zoeken maar ik ben weer een eind op weg. Dank daarvoor.
Jazeker.

Zelf even kijken welke je precies wil en niet allemaal importeren.
Zelf heb ik er vorig jaar een paar van deze ingepleurd en er werden toen in totaal 3.2 miljoen domeinen geblokkeerd, heb ook nóóit meer een advertentie gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubensky_Fora
Dankjewel man. Heb alleen denk ik een onoverkomelijk probleem. De andere leden van het gezin willen wel graag de bovenste resultaten en de resultaten aan de zijkant in Google gebruiken als ze iets zoeken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Rubensky_Fora schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:01:
Dankjewel man. Heb alleen denk ik een onoverkomelijk probleem. De andere leden van het gezin willen wel graag de bovenste resultaten en de resultaten aan de zijkant in Google gebruiken als ze iets zoeken. :)
Gelijk afleren dan, je familie moet maar gewoon niet op advertenties klikken, dat is het hele punt :p

Pagina: 1