Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Macbook Pro late '13 Windows office

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views

Vraag

• Anniedrew
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18:50
Mijn vraag:
...
Sinds ik mijn MacBook Pro heb, heb ik via een kennis een link gekregen voor Microsoft office. Helaas werkt deze niet meer sinds de afgelopen update die ik vorige week gedaan heb. Al enige tijd gaf o.a PowerPoint al aan dat deze geupdatet moest worden, waarna ik deze uiteindelijk "verplicht" moest doen. Hierna kreeg ik de melding dat mijn MacBook geen licentie heeft en ik genoodzaakt ben een abonnement af te nemen á €69,95 per jaar. Voor mijn basale gebruik (4-5 x p/j.) vind ik dat iets te gortig.. Weten jullie of ik weer op de oude manier gebruik kan maken van mijn Office pakket, of ben ik veroordeeld tot de afname van de dienst á €69,95?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

MacBook Pro late 2013, OS Catalina

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik ben echt een complete computer-loser en begrijp er buiten huis, tuin en keukengebruik niet veel van. Ik heb reeds op Google gezocht uiteraard, maar niet een eenduidig duidelijk antwoord kunnen vinden. Tweakers is voor mij de tweede stap. Mits hier geen antwoord op komt maar eens met een lokale computerstore praten. Al verwacht ik hier op het juiste adres te zijn!

Alle reacties

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:54
Klink niet echt alsof je een legale Office had.
Wellicht eens kijken naar andere opties zoals LibreOffice.

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 01:07

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Waarom maak je geen gebruik van Google Docs of LibreOffice of iets dergelijks? Al je het toch maar zo wienig gebruikt heeft het geen zin om een licentie af te sluiten en kun je prima vooruit met gratis office pakketten.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Anniedrew
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18:50
Volgens mij was het wel een legale versie. Kennis had via zijn studie weer een link. Hoe exact alles was weet ik ook niet meer! Inmiddels alweer 6 jr. geleden..

Over Google Docs e.d; voor het werk moet ik een presentatie maken, die ik graag thuis wil opzetten om niet onnodig op kantoor te zitten. Ik weet niet of PP in Google Docs dezelfde opties heeft als de reguliere PP e.d.

• MrSenne
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:42
Zo'n licenties via studie vervallen vaak zodra de persoon waaraan het gelinkt is afgestudeerd is.

Voor 4-5x per jaar te gebruiken zou ik inderdaad ook gewoon kijken naar een gratis alternatief zoals Google Docs of LibreOffice.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie Dictator

Een legale versie van Office stopt echt niet zomaar met werken. En indien toch, kan je altijd nog contact opnemen met je leverancier. Gezien het feit dat de gebruikte link nogal schimmig overkomt (studentenlicentie is immers alleen voor studenten en niet overdraagbaar) lijkt het me zinvol dat toch op zoek gaat naar een echte licentie, of kiest voor Google Docs. Met het behouden van je oude licentie kunnen we je helaas niet helpen.

Microkid wijzigde deze reactie 08-11-2019 16:08 (8%)

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True