Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Car] Hoe verbind mijn versterker met de batterij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yvalson
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 09-11 16:39
Hey allemaal,

Ik ben bezig met het aansluiten van een versterker in mijn auto.
Ik heb nu de accu kabel bij de accu gekregen om er achter te komen dat ik niet zeker weet hoe ik deze ga verbinden.

Op internet gebruikt iedereen in gold plated spade connector ring. (Ik weet de Nederlandse term niet)

Maar deze zit er bij mij niet op maar een andere connector. Een soort van rubber ding om een metaal pinachtig ding. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om deze als nog met mijn accu te verbinden of of ik echt zo'n speciale ring nodig heb en als ik die nodig heb waar ik die dan eventueel kan kopen?

Ik hoop snel wat te horen.

Mvg. Yvalson Dronkers
PS. De amp die ik verbind is een Kenwood KSC kw11
Het is een powered subwoofer. (Dus met ingebouwde versterker)

Alle reacties

• Malantur
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:57
Open deur intrappen: heb je een foto van je 'rubber ding om een metaal pinachtig ding'? 8)
Wat zegt je garage? Ik weet niet of het van toepassing is, maar mijn garage heeft me ooit verteld dat je niet zomaar je batterij mag afkoppelen als je een start/stop systeem hebt. (Is dit van toepassing?)
Als je niet weet waar je mee bezig bent, laat het dan doen. Je wilt niet aan de kant van de weg komen te staan met pech omdat je fouten maakt bij het aansluiten.

Malantur wijzigde deze reactie 08-11-2019 15:33 (66%)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:55
Die prachtig glimmende gouden en futuristuische connectoren voor op de accu is vaak alleen marketing en heeft nagenoeg geen meerwaarde t.o.v. elke andere kwaliteitsconnector.
Persoonlijk zou ik een perskabelschoen nemen die je bij elke bouwmarkt in setjes met perstang kan krijgen. Neem het model met een grote ring/oog waardoor je de bout van de accuklem kunt steken dan zit alles wel goed vast.

Let er goed op dat je versterker ook aangesloten wordt op de geschakelde plus van de radio zodat de versterker compleet uitschakelt als je het contact uitzet. Anders trekt de versterker de accu leeg.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• yvalson
Na wat rondkijken en nadenken is het me gelukt. Heel erg gediy'd maar voor tot ik de bestelde ring binnen heb werkt het.

Wat ik heb gedaan is vrij simpel. Ik heb het rubber van het snoer afgesneden. Een soort spijker met een haak vastgemaakt aan de batterij en vervolgens het metaal van het snoer en die van de spijker aan elkaar vast gemaakt met elektrisch tape. Het werkt ook al moet ik dit wel snel vervangen.

Bedankt voor de tip Theo, maar gelukkig was dat vrij simpel. Mijn radio heeft namelijk een kabel genaamd amp const.p die gewoon op de const.p van de versterker geklikt kon worden. Alles draait top

yvalson wijzigde deze reactie 09-11-2019 00:15 (19%)

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:05
Gelukkig kan het alleen maar in de brand vliegen....

Je hebt er hopelijk wel een zekering tussen gezet?

• yvalson
Er zit zeker een zekering tussen. Deze kwam met de kabel en was al aangesloten. Ik heb het gecheckt bij mijn lokale audio installatie bedrijf en die hebben ook aangegeven dat als ik dat elektrische tape even laat zitten dat geen probleem is voor een paar dagen tot de metalen ring binnen is. Langdurig zou hij los kunnen schieten maar dat zou alleen de uitval van de sub betekenen volgens hun. (Heb ze er ook even naar laten kijken)

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:05
Een fatsoenlijk audio installatie bedrijf zou gewoon dat spul moeten hebben liggen en er zo even op kunnen zetten.

Het kan gaan vonken en dan kun je brand krijgen. Trek gewoon die kabel los en wacht een paar dagen. DIt is levensgevaarlijk.

• yvalson
Nogmaals, ze hadden ze niet meer. Ieder bedrijf heeft soms wel is geen voorraad dat zegt niet dat ze gelijk geen goed audio bedrijf zijn. Als het goed is hebben ze er maandag een en dan is het probleem opgelost, ze hebben mij zelf verteld dat hij gwn los schiet en dan is er de stroom weg aka niks gaat vonken. Het gaat alleen vonken als je het vast zou maken met bijv plakband i.p.v. elektrisch tape. Ik vertrouw hun wel aangezien ze mij en mijn vader al jarenlang helpen en nog nooit hebben we een probleem gehad. Als zij zeggen dat het weekend door gaan geen probleem is dan geloof ik dat gewoon. Ze hebben mij zelf uit gelegd wat er mogelijk kan gebeuren. ik moet alleen geen extreme ritten maken want dan kan het tape smelten en dat zou mogelijk wel voor problemen kunnen zorgen omdat dan het residu tussen de andere onderdelen kan komen. Alleen voor korte ritten word het niet warm genoeg om zoiets te laten gebeuren. Ik ga dit weekend toch niet veel rijden dus dat is geen probleem. Maandag zet ik m Dan gewoon vast met de spade ring en probleem opgelost. Misschien ga ik nog wel even vragen of ze bij de karwij bij mij in de buurt zo'n perkabelschoen hebben waar Theo het over heeft dat zou makkelijk zijn

yvalson wijzigde deze reactie 09-11-2019 12:07 (8%)

• yvalson
Een vriend van mij had de ring nog liggen. Inmiddels dus aangesloten met een kabelschoen alles werkt zoals het moet.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Toch wat minder MacGyver kijken denk ik ;-)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:59

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Waar zit de zekering? Je wilt hem zo dicht mogelijk bij de accu hebben. Dat gaat ook nog wel vaak verkeerd namelijk, dan heeft men de zekering vlakbij de versterker geplaatst. Gevaar is dan als de kabel ergens halverwege de auto beschadigd raakt (scherp metalen randje bijv.) dat de kabel alsnog in de fik kan vliegen (omdat er op dat stuk geen zekering zit). Daarom dus zo dicht mogelijk bij de accu.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Samsung

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True