Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Creffie
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 09-11 18:08
Beste allemaal,

In 2017 ben ik afgestudeerd voor de opleiding Media & Entertainment Management. Ik ben nu iets meer dan een jaar werkzaam in de media wereld en ik weet van mij zelf dat ik niet mijn hele leven in de media wereld wil gaan werken. Hierom heb ik besloten om in september 2020 te beginnen met de pre-master Business Administration om vervolgens - waarschijnlijk - de master Strategic Innovation Management te gaan volgen.

Ik verwacht dat dit qua niveau geen probleem gaat worden (als ik er maar hard genoeg voor werk), maar anderzijds weet ik wel dat mijn Engels niveau onder het gemiddelde ligt. Laat staan het niveau van mijn academisch Engels. Mijn Engels is niet heel slecht, ik kan alles goed verstaan en kan mij tot zekere hoogte in het Engels uitspreken (op vakantie's of in een 1:1 gesprek). Grammaticaal mis ik wel wat vaardigheden en ook merk ik dat mijn woordenschat beperkt is (als ik Engelse mails moet tikken dan gebruik ik altijd dezelfde woorden).

Gelukkig duurt het nog even voordat het september 2020 is en heb ik genoeg tijd om mijn Engels bij te spijkeren voordat de pre-master begint. Maar nu heb ik jullie hulp en ervaringen nodig:

Waar kan ik het beste een cursus volgen om mij klaar te stomen en mijn Engels te verbeteren? Hebben jullie ervaring met Engelse cursussen? Is het handiger/goedkoper om dit online te doen ipv bij een bureau. Zijn er eventueel goede gratis opties waar ik nu al mee kan beginnen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/adviezen. Alvast bedankt.

Groeten,
Daan

• sebastiaan89
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:18
Ik heb zelf geen ervaring met cursussen/opleidingen. Maar waar je in ieder geval meteen mee kan beginnen is BBC gaan kijken. Er is zijn veel kwalitatieve programma's te vinden en ongemerkt werk je behoorlijk aan je woordenschat.
Verder heb ik tijdens mijn (engelse) opleiding een vocabulaire bijgehouden. Dat houd in, tijdens het lezen van vakliteratuur (maar ook tv kijken ed) elk woord wat je wel begrijpt in de context maar niet kent opschrijven op een lijst. Eens in de zoveel tijd de lijst erbij pakken en de volgende dingen opzoeken: Betekenis, synoniemen en idiomen (gezegdes?).
Ik gebruikte hier zelf de cd uit de oxford dictionairy voor. Geen leuk werk, maar wel een super manier om woorden echt toe te voegen aan je eigen vocabulaire en daadwerkelijk te onthouden en kunnen gebruiken.

Veel succes, en plezier met je nieuwe opleiding!

sebastiaan89 wijzigde deze reactie 08-11-2019 15:38 (3%)

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:42
Naast de BBC sowieso alle ondertiteling op Engels zitten bij films en series die je kijkt.

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22:53

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Heb je al gecheckt of er op de opleiding zelf geen programma's en toetsen gegeven worden m.b.t. taalniveaus? Ik weet wel dat wij op HBO ICT minstens niveau B2 voor Nederlands hebben, ons curriculum is dan ook in het Nederlands. Zonder B2 kon de propedeuse ook niet gehaald worden.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Kleine tip, op de BBC kan je Engelse ondertiteling laten meelopen via Teletext. Dacht via 888 oid. Deden mijn ouders vroeger omdat ik daar een quiz op volgde die soms moeilijke woorden gebruikten ondanks dat ik dat snel oppikte als kind (Eggheads, aanrader!).

Verder inderdaad zoveel mogelijk in het Engels gaan doen. Zet je Windows op Engels, je Office... ga gewoon oefenen! Je hebt ook lokale taalcursussen bijvoorbeeld via de Volksuniversiteit, daar kan je je grammatica wat opkrikken. Maar woordenschat is echt blootsteling.

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01:26

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Het hangt er erg vanaf; wat wil je verbeteren? Gaat het om woordenschat, ga meer lezen van hetgeen waar je woordenschat te klein is, dus in de jou geval zou ik papers gaan lezen en andere business gerelateerde dingen.

Gaat het je om grammatica, dan kun je waarschijnlijk af met het volgen van het nieuws of andere goede bronnen.

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:07
Ga een paar goede Engelse boeken lezen, dat helpt denk ik ook wel. En/of ga op zoek naar een Engelssprekende vriendin, mijn Engels is er flink op vooruit gegaan toen ik een half jaar met een Canadese een relatie had :+

• OosterF
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 23:42
Er zijn al een aantal goede tips gegeven. Ik wil daaraan toevoegen dat je het ook niet moet overschatten. Je zal alles in het Engels gaan doen, en dat leert echt heel snel. Er zullen veel meer studenten zijn die aan de pre-MSc beginnen met alleen een Nederlandse HBO als achtergrond. Het niveau van Engels varieert enorm van student tot student, maar ik ken geen enkele student die daardoor de master niet heeft gehaald.

Ik voorzie een groter probleem bij het feit dat je een (pre-)MSc wilt gaan doen die niet per se aansluit bij je vooropleiding. Hierdoor ga je veel dingen voor de eerste keer horen en zul je er echt veel tijd in moeten steken. Hoe is je wiskunde en statistiek? Die vakken staan centraal in het eerste jaar. Als je die twee haalt ben je binnen.

offtopic:
Zelf een premaster en master gedaan aan dezelfde faculteit. Neem aan dat dit ook om de RUG gaat? :+

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Eens met @OosterF. Nu weet ik niet hoe het bij deze specifieke opleiding en later beroep zit, gezien ik meer technisch werk. Maar wel in een hele internationale omgeving, en gemiddeld genomen is het Engels van Nederlanders echt op een hoger niveau als van mensen uit de meeste andere landen. En buiten sommige Nederlanders om maakt ook niemand zich druk over accent, zolang je maar verstaanbaar bent. (En bij genoeg niet Nederlanders schort het daar nogal weleens aan).

• desmond
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:35
Al veel goede tips gezien. Als het gaat om het verbale aspect, wil ik je de volgende methode meegeven.
  1. Zoek een voor jou leuke/interessante aflevering op van een serie op youtube/netflix.
  2. Speel die *per zin* af, pauzeer de film en herhaal die zin hardop met dezelfde intonatie.
  3. Herhaal dit *met dezelfde aflevering* een aantal maal.
  4. Rinse and repeat.
Neem wel een serie waarvan het accent je aanspreekt :-)

desmond wijzigde deze reactie 08-11-2019 20:27 (13%)

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:45
Ik denk dat je moet kijken naar een combinatie van dingen die al genoemd zijn. Goede voorbeelden zijn natuurlijk het kijken van films met Engelse ondertiteling of het lezen van vakliteratuur. Echter denk ik dat je het meeste leert als je zoveel mogelijk met anderen probeert te communiceren. Dit kan soms natuurlijk wel lastig zijn, maar het leuke is dat je gesprekspartner daar soms bij kan helpen.

Ik heb zelf een deels Engelstalige bachelor en een volledig Engelstalige master gedaan. Hoewel ik van de literatuur veel heb opgestoken, heb ik daar zelf weinig Engels gesproken. Nu werk ik bij een bedrijf waar de voertaal Engels is en ik merk dat ik daar veel van opsteek en ook zelfverzekerder van het spreken word. Daarom denk ik dat je opgedane kennis van het Engels vooral in de praktijk moet brengen.

Als je een beetje sociaal bent, alle verplichte stof tot je neemt, en alles in de praktijk probeer te brengen, moet het haast wel goed komen tijdens je studie. Succes! ;)

• Creffie
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 09-11 18:08
@sebastiaan89 @millerman_sf @SmurfLink @desmond : Dankjewel allen voor de suggesties. Ik ga jullie advies opvolgen.

@Wintervacht: Ik ga volgende week naar de desbetreffende universiteit en ga deze vraag meenemen. Thanks!

@Gropah: Oeh goeie, ik heb nog een aantal interessante papers liggen die ik ga doorlezen. Meestal als ik zoiets lees dan kan ik niet een manier vinden waardoor ik zelf ook zo ga schrijven. Misschien moet ik bepaalde zinnen/woorden opschrijven en herhalen.

@OosterF @Sissors: Thanks. Ik verwacht hierin geen problemen.. Ik heb statistiek en strategic management gehad tijdens mijn HBO bachelor en mijn thesis was volgens mijn PhD beoordelaar op 'master niveau'. Daarbij ben ik redelijk goed in wiskunde/statistiek en vind ik alles wat daarmee te maken heeft interessant (ik kijk zelfs in mijn vrije tijd wiskundige video's op YouTube). Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik met twee vingers in de neus de pre-master ga halen.. maar.. ik denk dat als ik goed mijn best doe ik het wel kan.

@oohh: Ja, mee eens. Ik ga momenteel alleen maar met Nederlandse mensen om en het lijkt mij verstandig om ook een omgeving op te zoeken waardoor ik gedwongen ben om Engels te praten. Thanks!

• TweakerNummer
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
@Creffie https://www.rug.nl/feb/ed...rammes/pre-msc/#admission
Our Pre-Master programmes are entirely in English. Your level of English must be sufficient to study successfully. We accept the following test results: IELTS 6.0 overall (Speaking 6, Writing 5.5); TOEFL iBT 90 (Speaking 20, Writing 20); or C1 Advanced (Cambridge Advanced).

• Aziraphale
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:03
Ik zou voor jouw doel kijken naar een Cambridge CAE cursus met bijbehorend examen. Voordeel daarvan is dat je een goed, ERK gekoppeld, erkend certificaat krijgt dat zijn waarde niet verliest. Eventueel is er ook online genoeg oefenmateriaal voor de examens van Cambridge te vinden.

Op welk niveau heb je ooit examen Engels gedaan op school?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True