'leverancier' als selectiecriterium pricewatch?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Condor383
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 18:06
Ik heb een suggestie voor Pricewatch. Kan aan de 'selectiekolom' (met trefwoordveld, prijs, beoordeling, merk etc) een selectiemenu voor 'leverancier' worden toegevoegd?

Vooral voor minder dure zaken die je snel wilt hebben zou dat handig kunnen zijn.

Voorbeeld:
Ik heb even snel een extra USB stick nodig, en dan is het handig om te kopen bij een winkel in de buurt cq een
webshop met brick & mortar afhaalmagazijn vlakbij. Vanwege de snelheid, en daarnaast omdat verzendkosten bij deze artikelen hoger op de totale kosten drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:00
Je hebt toch al de optie met Locatie en Afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor383
Nee, die is er alleen bij Vraag & Aanbod. Bij V&A is er één aanbieder per item, en postcode staat in een veld van de aanbieder.
Bij Pricewatch staat er alleen per aanbieder een link naar het produkt op de site van de aanbieder, een prijs en een beoordeling van de aanbieder.

Een postcode zou nog veel mooier zijn eigenlijk, maar je kunt bij Pricewatch niet meteen een postcode uit de aanwezige data doorlinken naar een selectiemenu, dan moet je eerst een veld toevoegen. Alleen de bedrijfsnamen die het produkt aanbieden is gemakkelijker, maar dan moet je wel de bedrijven in je buurt kennen. Dat zou toch al wel aardig zijn. een bedrijfsnaam kunnen selecteren is al beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je een bepaalde winkel wilt ga je toch naar de website van die winkel, dan heb je de pricewatch niet nodig. En andersom, als je je produkt hebt gevonden, zie je snel zat of je favoriete winkel(s) ertussen staan.

Ik ben niet tegen hoor, maar zie gewoon het nut niet direct. Maar wellicht is het een kwartiertje werk om het toe te voegen tussen de vele andere selecties, kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor383
Aikon schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:43:
Als je een bepaalde winkel wilt ga je toch naar de website van die winkel, dan heb je de pricewatch niet nodig.
Tjah, nodig, nodig, het heeft toegevoegde waarde. :) Als je zo redeneert is het hele Pricewatch is niet 'nodig' natuurlijk })
Aikon schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:43:
En andersom, als je je produkt hebt gevonden, zie je snel zat of je favoriete winkel(s) ertussen staan.
Oh dat kan zo wel werken hoor. Ik kocht maandag nog een Acer Swift laptop. Met Pricewatch uitgezocht. Daarna keek ik naar de aanbieders en bestelde op basis van de shopreviews en prijs. Uit de andere kant van het land.

Maar in mijn voorbeeld van goedkopere randapparatuur is het anders. Vanwege de snelheid, en daarnaast omdat verzendkosten relatief hoog uitpakken.

Simpele USB stick nodig. Voor lange backup van een klein (nou ja 10GB) belangrijk bestand.
Ik kijk op Mediamarkt.nl. 54 stuks (zonder eigenschappen af te vinken). Nul stuks onder de €10

Er staan er op Pricewatch 640 stuks onder de €10, van de ca 2400 stuks totaal. De gemiddelde verzendkosten zijn echt wel hoger dan één euro Vier, vijf of zes euro is gangbaarder. Moet ik dan 640 artikelen langsklikken om te kijken of ze ook in de buurt een filiaal hebben?

Je kunt vinden dat je niet moeilijk moet doen over verzendkosten? Als ik niet op verzendkosten zou letten zou ik honderden euro's per jaar duurder uit zijn.

Mij lijkt het dus behoorlijk nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Condor383 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:07:
[...]

Tjah, nodig, nodig, het heeft toegevoegde waarde. :) Als je zo redeneert is het hele Pricewatch is niet 'nodig' natuurlijk })
Tja, in de het geval van 1 winkel is een prijsvergelijker daadwerkelijk niet nodig ;)
Er staan er op Pricewatch 640 stuks onder de €10, van de ca 2400 stuks totaal. De gemiddelde verzendkosten zijn echt wel hoger dan één euro Vier, vijf of zes euro is gangbaarder. Moet ik dan 640 artikelen langsklikken om te kijken of ze ook in de buurt een filiaal hebben?
Ja precies, met zulke generieke producten is het wel handig wellicht. Al zou ik voor een usb stick gewoon direct naar de dichtsbijzijnde winkel fietsen. Verzendkosten is idd zonde voor zoiets. :)
Pagina: 1