Corsair 1 van 2 ram modules stuk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Shmedrick1234
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik zoek een rammodule uit de kit Corsair cmk16gx4m2b3000C15 of een rammodule die compitabel is met dit RAM. Een van de rammodules uit deze kit is stuk gegaan en ik vindt jet eigenlijk zonde om weer een 16GB kit te kopen en 8GB ram over te hebben.

Wat is je budget?
Max €40

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het maar compitabel is, rest maakt niet uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mobo: Gigabyte Aorus B450 elite
Cpu: ryzen 1700x

[ Voor 4% gewijzigd door Shmedrick1234 op 08-11-2019 14:40 ]

Alle reacties

Verwijderd

Umm. Corsair een mailtje sturen ivm garantie?

1. Corsair is niet echt lastig met garantie.
2. Volgens mij heb je er nog garantie op ( mijn setje kwam met 5 jaar via alternate)
3. Niet gevraagd is altijd nee. Wel vragen is tenminste 50%kans

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2019 14:49 ]

• Shmedrick1234
Bedankt voor je reactie, ik heb de PC waarin dit RAM zat overgekocht, ik begreep van de vorige eigenaar dat dit RAM meer dan 2 jaar oud is, geldt garantie dan nog?

Edit: zal idd eens mailen, dankje!

[ Voor 10% gewijzigd door Shmedrick1234 op 08-11-2019 14:50 ]

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:16
Geheugen van corsair heeft levenslange garantie.

Verwijderd

Volgens de Tweakers pricewatch is het levenslange garantie.
En volgens Corsair is Lifetime limited warranty.

Misschien je enigste probleem is de bon..

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:16
In 2013 vroegen ze nog niet om een bon, durf niet te zeggen hoe de procedures nu zijn.

Had toen ook 1 module die stuk was uit een set van 4. Alles opgestuurd en kreeg binnen 3 dagen na aanmelden en opsturen een volledig nieuwe set toegestuurd.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Shmedrick1234 Hoe heb je het defect getest ?
ram hoort in bankje 2en4 vanaf CPU, of met 1 module in bankje 2. verder heb je gewoon garantie bij defect, en kun je contact opnemen met Corsair.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Shmedrick1234
Ik heb het RAM getest door eerst dual channel te proberen in de channels volgens de mobo fabrikant. Dan staat er onder taakbeheer 8GB system reserved. Daarna heb ik enkele ram sticks in elke slot geprobeerd en werkt 1 stick in alle slots en de ander in geen een. Dus was mijn conclusie dat het aan die rammodule moet liggen.

Ik heb de winkel, waar de vorige eigenaar de PC heeft laten bouwen, gebeld en die zeiden dat er kingston hyper X was geïnstalleerd bij het bouwen. Ik weet niet waarom de vorige eigenaar zou liegen over het feit waar de RAM vandaan komt. Anyway, bon regelen gaat heel lastig worden, ik denk dat ik alsnog probeer garantie van Corsair te krijgen. Bedankt voor jullie reacties/suggesties!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:49
Als er gewoon een serie/batchnummer op staat lijkt me een bon/aankoopdatum niet zo relevant bij levenslange garantie.
Dat soort dingen zijn belangrijker bij korte garantieperiodes en met producten die misschien wat langer op de plank liggen voordat ze verkocht worden.
(garantie gaat in vanaf verkoopdatum, niet bij productiedatum)
Pagina: 1