Zelfstandige in bijberoep zoekt inkoopmanieren van hardware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bolleke870
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-10 23:18
Mijn vraag
Ik ben van plan om zelfstandige in bijberoep te worden met het doel hardware te voorzien bij kleine zelfstandigen en particulieren. Natuurlijk kan ik de hardware gewoon op Coolblue kopen en doorverkopen of door de klant laten kopen, maar interessanter zou natuurlijk zijn om hier nog wat winst op te nemen.

Daarom mijn vraag aan jullie: heeft er iemand ervaring hiermee, waarschijnlijk met partneraccounts e.d. om te verifiëren dat je zelfstandige bent.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niet veel, enkel wat dubieus uitziende websites waar je zogezegd aan inkoopprijs kan kopen, maar toch ook weer niet.

Beste antwoord (via bolleke870 op 08-11-2019 12:17)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zodra jij verkoopt ben jij verantwoordelijk voor aflevering, garantie, etc. Bij particulieren moet je het al helemaal niet willen doen: jij hebt alle risico's en Coolblue veel minder (want die doet een B2B levering onder hun voorwaarden). En bij ZZP'ers moet je zelf goed nadenken over algemene voorwaarden etc, en dan nog ben jij verantwoordelijk voor de levering en garantie etc.

Misschien beter als je focust op dienstverlening er om heen. De marges zijn al miniem voor partijen die 1000x zoveel verkopen als dat jij ooit kan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:39
Als zelfstandige zou je met BTW kunnen spelen, en als je eenmaal "goed" bezig bent kan je proberen om verkooppunt voor bepaalde merken te worden. Met jouw expertise kan je dan pc in elkaar zetten, waarbij de fabrikant je een kleine korting geeft als je hun merk gebruikt.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kan gewoon reseller worden bij toko's als Ingram Micro volgens mij

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:42
In veel gevallen gaat Coolblue net zo goedkoop zijn. Je haalt namelijk geen staffels en krijgt hierdoor amper korting.

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11 15:08

3raser

⚜️ Premium member

Ik deel de mening van Maarten. Volgens mij is er in de hardware markt niet zoveel marge te halen. Zeker niet als klein bedrijf zijnde. Zoek gewoon de goedkoopste leverancier via de pricewatch en haal de winst uit de installatie en service die je levert.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:09
Let er wel op dat als je zelf hardware gaat kopen je ook verantwoordelijk bent voor de garantie!

Voor dit soort dingen laat de klant zelf de hardware aanschaffen en doe dan de installatie.

• bolleke870
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-10 23:18
Bedankt allemaal voor de feedback!

Het is misschien inderdaad beter dat ik ze zelf laat kopen en eventueel werk met affiliate marketing bij Coolblue om toch een kleine % te krijgen?

• G7B
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-10 12:44

G7B

D-dark schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:00:
Let er wel op dat als je zelf hardware gaat kopen je ook verantwoordelijk bent voor de garantie!

Voor dit soort dingen laat de klant zelf de hardware aanschaffen en doe dan de installatie.
Dat houdt gelijk je omzet lager en de kans groter dat je de BTW niet hoeft af te dragen ivm lage omzet

Acties:
  • Beste antwoord

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zodra jij verkoopt ben jij verantwoordelijk voor aflevering, garantie, etc. Bij particulieren moet je het al helemaal niet willen doen: jij hebt alle risico's en Coolblue veel minder (want die doet een B2B levering onder hun voorwaarden). En bij ZZP'ers moet je zelf goed nadenken over algemene voorwaarden etc, en dan nog ben jij verantwoordelijk voor de levering en garantie etc.

Misschien beter als je focust op dienstverlening er om heen. De marges zijn al miniem voor partijen die 1000x zoveel verkopen als dat jij ooit kan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:43
Ik heb zelf bij CB gewerkt en ken hun marges daarom vrij goed en ik zal je zeggen, die zijn nihil vooral op HW. Kabeltjes daarentegen zit wel leuke marge op maar dan moet je er weer veel van verkopen.

Als kleine zelfstandige ga je zeker geen betere prijzen kunnen krijgen. Sterker nog, bij gebrek aan staffels, ga je mogelijk meer betalen dan bij CB zelf voor veel spullen.

Tel de extra verantwoordelijkheid er bij op die je moet dragen als jij het spul levert, dan zou ik het dus niet doen.

Adjust non olet, plerumque...

Pagina: 1