Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• zombie01
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 05-12-2019
Overgebracht van deze

Het achtergrond verhaal.

Ik ga een FiiO BTR3 kopen zodat ik muziek via bluetooth kan luisteren, vanwege het grotere aanbod headsets en deze ook aan andere apparaten kan hangen. Plus als een onderdeel kapot gaat, zoals de BTR3 of de kabel of de headset, dan hoef ik maar een onderdeel te vervangen.

Daarnaast ga ik een DT-770 kopen, specifiek een DT-770 want ik heb al een DT-880 en het geluid is heerlijk maar de DT-880 heeft cups die meer geluid binnen laten, de gesloten cups zijn wat beter als ik ze in het openbaar gebruik.

Dan wil ik de DT-770 modden dat de kabel weg is en in plaats daarvan er een female socket zit.
Hierdoor kan ik makkelijk kabels switchen als de ene kapot is, of als ik een andere lengte nodig heb.
Maar ik zoek wel naar een high quality oplossing.

Op youtube heb ik filmpjes gevonden die me het idee gaven om het te modden: YouTube: dt mod
Maar daar werd een 3 pin XLR connector gebruikt, ik dacht meer aan en 3.5 mm jack.

Ik heb gezocht naar een jack of tiny xlr connector en kwam er teveel tegen dat ik niet weet welke ik het beste kan gebruiken. En veel van de filters zeggen mij niks.
Op deze website heb ik gekeken:
3.5 female jack connectors
tiny xlr male connectors

Dus samengevat, kan iemand me helpen met welke connector het beste past bij mijn wensen?
Daarnaast sta ik open voor feedback over mijn hele idee in het algemeen, zoals betere bluetooth receivers, andere headset keuze, etc.

Ik kwam deze tegen.
DT-770 600 ohm detable cable mod - mini xlr
Die locking mini-XLR is ook super nice. misschien een goeie om over na te denken

zombie01 wijzigde deze reactie 08-11-2019 11:41 (13%)

Alle reacties

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-01 23:11

SA007

Moderator Tweaking
Een 3,5mm jack lijkt me niet handig, zoveel kracht is er niet nodig die eruit te trekken dus hij zal vaak eruit vallen.

Locking is dus een goed idee, je hebt schroefbare 3.5mm maar die zijn wat zeldzaam.

Klok is stuk :(

• zombie01
SA007 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:46:
Een 3,5mm jack lijkt me niet handig, zoveel kracht is er niet nodig die eruit te trekken dus hij zal vaak eruit vallen.

Locking is dus een goed idee, je hebt schroefbare 3.5mm maar die zijn wat zeldzaam.
Ja, schroefbare 3.5 is niet te vinden. Dus ik heb mijn oog op de tiny 3 pin xlr
En ik heb er een paar gevonden die mogelijk zijn
https://nl.farnell.com/sw...q-g-panel-3pole/dp/145141
https://nl.farnell.com/mu...xlr-3way-panel/dp/1715967
https://nl.farnell.com/re...lug-3pos-panel/dp/2383452
https://nl.farnell.com/ne...le-panel-3pole/dp/1310102
https://nl.farnell.com/re...r-chassis-3way/dp/1813718
Https://www.bax-shop.nl/x...male/product-details.html

• Sine
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01:11
Let op dat je maar HEEL weinig plaats hebt ineen 770.

Ik heb zelf een industriële connector gebruikt die aan de binnenkant bijna geen plaats inneemt, en zelfs dat was nog puzzelen.

Repareren doe je zo.

• zombie01
Sine schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:56:
Let op dat je maar HEEL weinig plaats hebt ineen 770.

Ik heb zelfs een industriële connector gebruikt die aan de binnenkant bijna geen plaats inneemt, en zelfs dat was nog puzzelen.
Heb je daar een link voor?

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom koop je niet een Beyerdynamic Custom Studio? Iets duurder dan de DT-770 maar dan met afneembare kabel. Ze gebruiken helaas wel een 3,5mm connector met een modificatie zodat ie wat steviger zit. Ik weet niet of een standaard 3,5mm connector ook past.

Let sowieso op: De DT-770 klinkt niet hetzelfde als de DT-880. Dat het een gesloten model is heeft flinke impact op het geluid.

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:49

Damic

Afwezig soms

3.5mm scrw jack is niet zo moeilijk te vinden: https://www.amazon.com/Al...ted-Speaker/dp/B07NZS1JRY het is het andere deel dat je moet hebben :)

Edit: mouser heeft ze zoek op 502-35RM3L

Damic wijzigde deze reactie 10-11-2019 15:32 (11%)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Sine
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01:11
zombie01 schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:05:
[...]

Heb je daar een link voor?
Zoek eens op 'M8 connector' Er bestaat ook nog een kleinere M5 uitvoering van, maar deze had ik liggen.

-edit-

Bij de weg, weet iemand hoe BD deze dingetjes noemt? Of nog beter .. of en waar ze te krijgen zijn?
De mijne beginnen wat scheuren te vertonen.

https://tweakers.net/ext/f/6xX6fGMe6VnDfTnFUgHnTmru/thumb.jpg

-edit2-
Gevonden
https://europe.beyerdynam...log/product/view/id/1000/

Sine wijzigde deze reactie 10-11-2019 16:28 (30%)

Repareren doe je zo.

• Damic

Damic

Afwezig soms

@Sine die van mij zijn ook gebarsten in het midden, volgens mij een algemen design fout bij dit soort headsets, er komt soms heel veel kracht op die punten te staan en daarmee barsten ze. Micche een setje printen met glasvezel in :?

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• TRKninetyone
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 02-01 12:50
Dit is off-topic, maar welke versie DT 880 heb jij?
Ik ben zeer geïnteresseerd in de 600 Ohm DT 880 Edition en zou graag wat meer ervaring lezen.

• Damic

Damic

Afwezig soms

@TRKninetyone tegen wie heb je het? Ik heb nl een 770 pro 80

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Damic schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:54:
@TRKninetyone tegen wie heb je het? Ik heb nl een 770 pro 80
Hij heeft het tegen TS die in zijn eerste post aangaf dat hij al een DT-880 heeft en nu een DT-770 erbij wil.

• zombie01
TRKninetyone schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:46:
Dit is off-topic, maar welke versie DT 880 heb jij?
Ik ben zeer geïnteresseerd in de 600 Ohm DT 880 Edition en zou graag wat meer ervaring lezen.
Ik heb de 250 ohm versie, ik ben er erg blij mee.
maar ik zou niet weten hoe het is in vergelijking met andere headsets uit de reeks

• TRKninetyone
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 02-01 12:50
Bedankt voor je reactie, in mijn ervaring zijn koptelefoons met een hogere weerstand doorgaans kwalitatief iets "schoner" qua geluid, dit komt doordat de stroom beter gecontroleerd wordt, de drivers worden geleidelijker gedreven, om het zo maar even te beschrijven.

Het enige nadeel is dat je deze koptelefoons vaak niet direct door je moederbord (of telefoon etc) gedreven kunnen worden en dat je dus een DAC + koptelefoon versterker nodig hebt, of een combi daarvan. Zo'n combi kost vaak een extra 100-200 euro bovenop je koptelefoon. Ik heb de Schiit Modi en Magni, vandaar dat ik de 600 Ohm verkies over de 250 Ohm.

Sommige luisteraars klagen dat de DT 880 erg schel kan zijn, waar anderen geen last hebben van dit probleem. Ik verwacht eerlijk gezegd dat diegene die klagen over de scherpe boventonen dit getest hebben voordat de speakers ingeleefd zijn, hier ben ik vooral benieuwd naar en ik zou het op prijs stellen als je mij hier iets meer over zou kunnen vertellen. Verder ben ik opzoek naar een neutrale koptelefoon, de "kleur" geef ik door middel van de Modi/Magni.

Meer on-topic, heb je nu je de DT 770 hebt een voorkeur tussen de twee voor het luisteren thuis? Ik heb alleen nog de DT 770 Pro (250 Ohm) kunnen beluisteren, deze vond ik erg prettig, maar ik zou graag een iets grotere soundstage willen, vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar de DT 880.

• zombie01
TRKninetyone schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:47:
Bedankt voor je reactie, in mijn ervaring zijn koptelefoons met een hogere weerstand doorgaans kwalitatief iets "schoner" qua geluid, dit komt doordat de stroom beter gecontroleerd wordt, de drivers worden geleidelijker gedreven, om het zo maar even te beschrijven.

Het enige nadeel is dat je deze koptelefoons vaak niet direct door je moederbord (of telefoon etc) gedreven kunnen worden en dat je dus een DAC + koptelefoon versterker nodig hebt, of een combi daarvan. Zo'n combi kost vaak een extra 100-200 euro bovenop je koptelefoon. Ik heb de Schiit Modi en Magni, vandaar dat ik de 600 Ohm verkies over de 250 Ohm.

Sommige luisteraars klagen dat de DT 880 erg schel kan zijn, waar anderen geen last hebben van dit probleem. Ik verwacht eerlijk gezegd dat diegene die klagen over de scherpe boventonen dit getest hebben voordat de speakers ingeleefd zijn, hier ben ik vooral benieuwd naar en ik zou het op prijs stellen als je mij hier iets meer over zou kunnen vertellen. Verder ben ik opzoek naar een neutrale koptelefoon, de "kleur" geef ik door middel van de Modi/Magni.

Meer on-topic, heb je nu je de DT 770 hebt een voorkeur tussen de twee voor het luisteren thuis? Ik heb alleen nog de DT 770 Pro (250 Ohm) kunnen beluisteren, deze vond ik erg prettig, maar ik zou graag een iets grotere soundstage willen, vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar de DT 880.
Ik heb een Sound Blaster Z om mijn 250 ohm DT-880 aan te sturen.

Ik wil de DT-770 omdat de cups gesloten zijn, aangezien ik veel in het openbaar reis maakt dat toch verschil in wat voor geluid het blokkeert.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True