Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hoi hoi.

Sinds 5 weken gebruik ik Premiere Pro. Tot aan eergisteren had ik een i7 8700k, i.c.m met 32 GB DDR4 3200MHZ ram. Sinds gisteren een i9 9900k er in zitten. Nu is ook sinds gisteren bij Adobe een grote up-date er uit gerold.

Maar, sinds gisteren ervaar ik problemen als het aankomt op Premiere Pro en mijn PC.

Zodra ik wil gaan renderen, of de CPU/Ram een beetje laat stressen door lang en snel door de tijdlijn te scrollen, crasht de PC. Met als error-Code; WHEA Uncorrectable Error

Volgens een topic van Adobe's Forum uit 2018 moet je via je moederbord het Intel SpeedStep uit zetten.
(Dit dus ook gedaan). Ook heb ik verschillende XMP snelheden (aanbevolen 2666 voor de processor aangehouden) en nog blijft Premiere Pro crashen.

Ik heb een 750 watt voeding, wat genoeg zou moeten zijn. Ook de processor en RAM worden goed genoeg gekoeld (CPU max 70 graden) Ook mijn RTX 2080Ti vertoont geen defecten.

Natuurlijk krijg je vanuit Adobe nu een standaard poep-antwoord met een stappen-plan, die nergens op slaat.

Maar ja, tijdens BF5, CPU Stresstests en 3D-Mark zijn er geen problemen. Behalve als ik 3D-Mark's CPU Stress-test doe. Hij crasht niet, maar de test stopt en zegt een error te hebben, maar zegt niet welke Error (lol?)

Maar ja, is dit nu een Hardware, of Software probleem? Volledig specs PC:

i9 9900KF,
MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio,
Corsair Vengeance RGB Pro 2x16gb 3200mhz. (JEDEC 2133)
Corsair HX750i,
BeQuiet Dark Rock Pro 4.
MSI Z370 M5 Gaming. (Laatste bios-update)

EDIT

Ik heb via de Amerikaanse Chat-Center van Adobe gesproken.

En zei zeggen niks te maken te hebben met deze error...

Overigens heb ik nu mijn Ram op Stock 2133 draaien, en mijn CPU op stock, en die draait automatisch op 4.4 GHz, en tot nu toe geen crash gehad 🤔

[ Voor 8% gewijzigd door AltTabKeys op 08-11-2019 01:20 ]

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat doet de CPU temperatuur tijdens de CPU benchmark of is dat de 70 graden?

Je zou voor de grap hem eens kunnen underclocken of het dan opgelost is, dan zou het bijna alleen iets met de koeling te maken kunnen hebben al is 70 stressed acceptabel. De rest van de specs zien er prima uit.

Wat gebeurt er als je OCCT draait, welke temps haal je dan?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Wat gebeurt er als je je Adobe Première downgrade naar een één na laatste versie? Of wellicht is het goed om zelfs twee versies terug te gaan.

Je moet nooit, NOOIT première updaten naar de laatste versie. Adobe ziet sinds het uitrollen van CC helaas zijn eindgebruikers als beta-testers voor nieuwe functionaliteit en betere hard- en softwareintegratie. Dit met als gevolg dat de laatste versie van het programma vol kinderziektes zitten met veel onverklaarbare crashes tot gevolg...

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Schopje naar CSA, daar is het meer op zijn plaats. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CSA? Er is geen directe oorzaak gevonden of Adobe Premiere ook echt verantwoordelijk is. De foutcode lijkt meer iets in de richting van hardware/driver te wijzen. Het pas mijns inziens beter in WOS, waar bluescreens vaker wordt besproken.

Door naar WOS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zou toch eens naar mijn voeding en koeling kijken, als ik jou was.
Het allereerste wat ik in Google in beeld krijg bij het plakken van je foutcode is:
WHEA UNCORRECTABLE ERROR is a common BSOD error that may occur due to a faulty hardware component. However, the most common cause is low voltage to the processor and overheating CPU due to overclocking and inefficient cooling system.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:12

TheVMaster

Moderator WOS
* Titelfix om duidelijk te maken dat het BSOD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@AltTabKeys 9900KF heeft geen iGPU, kan dat een probleem zijn met evt instellingen(vanaf 8700K)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:42:
@AltTabKeys 9900KF heeft geen iGPU, kan dat een probleem zijn met evt instellingen(vanaf 8700K)
Heb ik nagevraagd, maar dit zou het niet kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AltTabKeys schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:03:
[...]

Heb ik nagevraagd, maar dit zou het niet kunnen zijn.
W10 als op 1903 ?
(of updates)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:04:
[...]

W10 als op 1903 ?
(of updates)
W10 op 1903 inderdaad. Voor de rest is alles up-to-date. Van Bios tot Ram-Geheugen

Pagina: 1