Mijn vraag
Ik heb onlangs een nieuwe PC gebouwd. Het viel mij op dat de PC niet in sleep mode gaat en het lukt me niet dat op te lossen.
Ik heb nu ingesteld dat het scherm na 2 minuten uit gaat en de computer na 5 minuten naar sleep mode gaat. Inderdaad wordt het scherm na 2 minuten zwart, maar na ca. 4,5 minuut gaat het scherm weer aan. Uiteindelijk gaat de computer dus niet naar sleep mode.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10
- AMD 3700X op MSI Mortar Max keyboard
- Logitech G15 keyboard <-- deze verdenk ik ervan er iets mee te maken te hebben.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat me niet duidelijk is: is "wakker maken" hetzelfde als "niet in slaap laten vallen"? Zou het toetsenbord iedere 4,5 minuten een verbogen toets-event (bijv. "shift ingedrukt") kunnen sturen?
Ik heb hetzelfde toetsenbord ook gebruikt bij mijn vorige PC (i7 4790K en Windows 10) en die viel wel gewoon in slaap.
Ik word er helemaal gek van!
Ik heb onlangs een nieuwe PC gebouwd. Het viel mij op dat de PC niet in sleep mode gaat en het lukt me niet dat op te lossen.
Ik heb nu ingesteld dat het scherm na 2 minuten uit gaat en de computer na 5 minuten naar sleep mode gaat. Inderdaad wordt het scherm na 2 minuten zwart, maar na ca. 4,5 minuut gaat het scherm weer aan. Uiteindelijk gaat de computer dus niet naar sleep mode.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10
- AMD 3700X op MSI Mortar Max keyboard
- Logitech G15 keyboard <-- deze verdenk ik ervan er iets mee te maken te hebben.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb alle opties van powercfg al verkend, maar ik word daar niets wijzer van.
- Ik heb in apparaatbeheer van alle apparaten die dat ondersteunen uitgezet dat ze de computer wakker mogen maken.
- Ik heb ingesteld dat de computer na 2 minuten moet gaan slapen. Dat doet hij dan wel en hij wordt dan ook niet meer vanzelf wakker.
- Ik heb de muis en het keyboard losgekoppeld. Ik heb ontdekt dat zonder toetsenbord de computer wel in slaap valt.
Wat me niet duidelijk is: is "wakker maken" hetzelfde als "niet in slaap laten vallen"? Zou het toetsenbord iedere 4,5 minuten een verbogen toets-event (bijv. "shift ingedrukt") kunnen sturen?
Ik heb hetzelfde toetsenbord ook gebruikt bij mijn vorige PC (i7 4790K en Windows 10) en die viel wel gewoon in slaap.
Ik word er helemaal gek van!