Toon posts:

Denon x4100 atmos surround back en height probleem.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje omtrent atmos geluid op Denon AVR-x4100.

Sinds een week of 3 heb ik nadat ik de versterker opnieuw heb aangesloten ivm nieuwe tv kast een probleem met mijn Atmos geluid.
Indien ik een Atmos Blueray speel via een SOny Blueray speler schakelt de versterker netjes om naar Dolby Atmos.
Echter daarbij speelt hij op alles speakers netjes alles af behalve de surround back speakers.

Ik heb de volgende speakers : Front L+R, Center, Sub, Surround L+ R, Surround Back L+R, Height L+R via externe versterker die op uitgang Height 1 van de Denon aangesloten is via tulp naar de externe versterker.

Sluit in ik de config de speakers height af, dan pakt die wel de surround back speakers erbij. Sluit ik de height speakers weer aan, dan valllen de surround backs weer uit.
Ook geeft de versterker netjes aan dat die daadwerkelijk die speakers niet of wel aanstuurt.

Mijns inziens was dit voordat ik de versterker opnieuw had aangesloten niet zo en speelde die atmos af over alle speakers.

Ik heb opnieuw de hele boel ingeregeld via de hoortest en audessey testen ( microfoon enzo). Daar gaat alles goed.
Aangezien het toen nog niet werkte heb ik een firmware update gedaan, ook dat verholp het probleem helaas niet.

Nu ben ik een beetje op qua oplossingen.
Wellicht heeft iemand nog een idee ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:16
Externe versterker op de pre-out van de Denon aangesloten?

Lijkt alsof hij naar 5.1.2 springt aangezien er maar 7 versterkers in de Denon zitten, daarom dat er bij Heights geactiveerd je achterste kanalen wegvallen.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LuisjeNL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:47:
Externe versterker op de pre-out van de Denon aangesloten?

Lijkt alsof hij naar 5.1.2 springt aangezien er maar 7 versterkers in de Denon zitten, daarom dat er bij Heights geactiveerd je achterste kanalen wegvallen.
Yeps, zit op de pre out (height 1) .
http://manuals.denon.com/AVRX4100W/EU/EN/DNTXSYultsfrsy.php

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2019 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:01

FeaR

In GoT we trust

Aangesloten op de Pre-Out maar ook in de instellingen van de Denon aangegeven dat deze over de Pre-Out moet gaan? Het probleem komt op mij over alsof de Denon denkt negen kanalen actief aan te moeten sturen met zeven eindversterkers, daarom is het kiezen. Met "Pre-Out" geselecteerd zou dat niet voor moeten komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:55:
Aangesloten op de Pre-Out maar ook in de instellingen van de Denon aangegeven dat deze over de Pre-Out moet gaan? Het probleem komt op mij over alsof de Denon denkt negen kanalen actief aan te moeten sturen met zeven eindversterkers, daarom is het kiezen. Met "Pre-Out" geselecteerd zou dat niet voor moeten komen.
Ergens aan het begin van de setup vraagt die hoeveel speakers er zijn aangesloten. 7 of meer. Dan zeg ik meer... ohhhhhh shit... ... heb hem al door.

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Fear. Er zijn geen 7 speakers of meer aangesloten aangezien die de pre out niet als speakers ziet vermoed ik...

Ga morgen meteen even proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2019 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:01

FeaR

In GoT we trust

Pre Out wordt inderdaad niet als actieve speaker gezien maar je moet ze wel instellen om aan te geven hoeveel kanalen er processed moeten worden. Je stel dus tien speakers (9.1) in voor processing maar slechts zeven voor actief aansturen. De subwoofer en twee andere speakers moet je op Pre-Out zetten, wel processen maar geen vermogen naar die terminals. Geen idee hoe het in de GUI van de X4100 zit maar zo werkt het op mijn AVR-4520.

Handleiding van de X4100 laat in het begin zoiets ook zien maar gaat daar qua screenshots verder niet op in over hoe het er uit moet zien bij de verschillende configuraties.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://manuals.denon.com/avrx4100w/NA/EN/fig/GUI%20ViewTerminalConfig%20AVRX4~_AQNUILhupbdzvf.png

Die krijg ik uit de handleiding. Kwestie van de Heights L+R selecteren onder "PRE-OUTS" en de andere speakers toewijzen aan de terminals onder "SPEAKERS". Afbeelding doet dus de Surround Back via Pre-Out aangezien die op zijn gelicht en de terminals greyed out.

Gekke is alleen wel dat de afbeelding laat zien dat er vier Pre-Outs actief zijn (kan) en negen terminals. Dat laatste lukt alleen met negen eindversterkers en kan dus met de X4100 niet aangezien er maar zeven eindversterkers zijn? Die volg ik niet.

[ Voor 40% gewijzigd door FeaR op 08-11-2019 00:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1