Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• san1980
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb de Benq W2700 beamer die hdr10 moet aankunnen. Echter wanneer ik HDR probeer af te spelen krijgt het beeld een geelgroene tint en kloppen de kleuren sowieso niet.

Zoals hier te zien is:
https://imgur.com/a/iMQ3Tvx

Alle andere settings (1080P, 4K, 3D) werken wel prima.

Ik gebruik HDR via een Nvidia Shield (2019) met Netflix, Prime en Disney+ en via een PS4 (niet pro).
Dit werkt allemaal gewoon prima via mijn TV maar dus niet op de projector.

Zoals hier te zien:
https://i.imgur.com/0b7yKG2.jpg

Mijn normale setup is de Shield aan een Denon AVR-X1200W vervolgens naar een splitter (die HDR moet kunnen) via een glasvezel HDMI naar de projector. Echter om dit uit te sluiten heb ik de Shield ook direct op de projector aangesloten via 2 verschillende ultra speed HDMI kabels. Ook dan zelfde probleem.

Ik heb de Shield op verschillende setting geprobeerd van 24hz tot 60 maar ook dit helpt niet.

Ik heb de projector ondertussen omgeruild voor een nieuw exemplaar maar precies hetzelfde probleem. Ook in een ander voor deze projector specifiek forum gevraagd maar daar is geen bekend probleem.

Beste antwoord (via san1980 op 11-11-2019 22:00)

• et_73
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-08-2023
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met het afspelen van HDR content.

Het blijkt dat de W2700 beamers geproduceerd in september 2019 met firmware 1.0.3 dit probleem hebben. Heb zelf 3 beamers geprobeerd en alle drie hadden ze dit probleem.

Uiteindelijk heb ik een W2700 kunnen bemachtigen met productiedatum juli 2019 en firmware 1.0.1 en die werkt wel prima.

Ik heb BenQ op de hoogte gebracht van dit probleem en kreeg natuurlijk eerst het standaard "heeft u dit al geprobeerd?" antwoord terug maar zit nog midden in de conversatie of het issue.

Hopelijk is het een firmware probleem en wordt dit opgelost in een nieuwe versie.

Alle reacties

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31
Heb je ook diverse beeldmodus gebruikt/aangepast?

Zie in een review dat bij hdr een schijfje word in gevoegt om een breder kleurbereikt te hebben met als gevolg minder lumen. Kun je die eens uitzetten (breeder kleurruimte)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • Beste antwoord

• et_73
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-08-2023

Het blijkt dat de W2700 beamers geproduceerd in september 2019 met firmware 1.0.3 dit probleem hebben. Heb zelf 3 beamers geprobeerd en alle drie hadden ze dit probleem.

Uiteindelijk heb ik een W2700 kunnen bemachtigen met productiedatum juli 2019 en firmware 1.0.1 en die werkt wel prima.

Ik heb BenQ op de hoogte gebracht van dit probleem en kreeg natuurlijk eerst het standaard "heeft u dit al geprobeerd?" antwoord terug maar zit nog midden in de conversatie of het issue.

Hopelijk is het een firmware probleem en wordt dit opgelost in een nieuwe versie.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:44
Is HDR sowieso niet nutteloos met een beamer?

• san1980
et_73 schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:39:

Uiteindelijk is mij net gelukt om het toch werkend te krijgen. Ik moest de picture instellingen resetten. ik dacht dat al vaker te hebben gedaan maar werkt alleen als je in HDR mode zit. Nu werkt het dus echt eindelijk. Maar lijkt er wel op dat ze dus een hele batch hebben uitgestuurd met verkeerde instellingen in HDR.

Verwijderd

Hoe kan ik deze resetten? Ik zit met hetzelfde probleem....

• san1980
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:16:
Hoe kan ik deze resetten? Ik zit met hetzelfde probleem....
Zorg dat je iets van HDR afspeelt en dan in het menu naar de Picture pagina en gebruik de “reset current picture mode” optie. Hopelijk helpt dat je ook.

Overigens is nieuwe firmware uit. Heb nog niet geprobeerd maar lees dat ook veel problemen verhelpt. https://www.benq.eu/en-eu...2700/software-driver.html

[ Voor 23% gewijzigd door san1980 op 24-12-2019 00:34 ]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

NotSoSteady schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:41:
Is HDR sowieso niet nutteloos met een beamer?
Dat was eerder wel zo, maar tegenwoordig is de hdr van een projector beter dan die van tv's volgens de mensen die er verstand van hebben (lees: mensen die kleur kalibraties doen)

Wat nu bij de gemiddelde oled tv als hdr wordt beschouwd is een soort overgesatureerde kauwgomballen bende die niks meer met hdr te maken heeft maar vooral moet opvallen in het rijtje bij de mediamarkt, en de gemiddelde consument vindt het prachtig dus missie geslaagd.

Kleurbereik is beter en sommige projectors (Benq w2700 oa) zijn al isf gekalibreerd in de fabriek.

Dus waar vroeger de projector achter liep qua hdr beginnen ze nu voor te lopen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1