Nadat ik mijn hele PC helemaal opnieuw heb geinstald blijkt hij mijn gamepad (Microsoft SideWinder Precision Pro) niet meer te herkennen. Voorheen herkende hij hem automatisch maar nu wil hij van niks weten. Ook in de gameport van de geluidskaart gebeurt er niks. Het systeem blijkt de COM1 port
te missen maar dat heeft toch niks met de gameport te maken. Wie helpt mij uit de brand ?
Heb ik ook al gedaan.....Het lijkt wel of de gameport het niet meer doet. Van de week op een andere PC proberen, maar ik ben een beetje ongeduldig. Het lijkt me stug dat die gamepad het niet meer doet zonder dat ik er wat mee gedaan hebt.Op dinsdag 31 juli 2001 21:53 schreef JoZ het volgende:
zit er geen inst. disk. bij die sidewinder??
Verwijderd
Misschien nieuwe drivers voor de geluidskaart. Omdat daar de gamepoort op zit. Ik weet het ook niet is maar een idee.
debug je gameport eens, zie je gelijk of die werkt.
je typt in een dosbox debug in.
dan na het -,je i201. Dan krijg je een waarde te zien. (waarschijnlijk F0 of F4). Dan houd je de primaire vuurknop ingedrukt (button1) en terwijl je die ingedrukt houdt type je nogmaals i201 in achter het -,je. Als je dan een andere waarde te zien krijgt werkt de gameport anders niet.
Waarde FF betekent meestal dat de port niet actief/aanwezig is.
je typt in een dosbox debug in.
dan na het -,je i201. Dan krijg je een waarde te zien. (waarschijnlijk F0 of F4). Dan houd je de primaire vuurknop ingedrukt (button1) en terwijl je die ingedrukt houdt type je nogmaals i201 in achter het -,je. Als je dan een andere waarde te zien krijgt werkt de gameport anders niet.
Waarde FF betekent meestal dat de port niet actief/aanwezig is.
Dat hoefd dus echt niet hè. Vanaf dat ik die gamepad heb, is dat cd-tje nog nooit uit het hoesje geweest.Op donderdag 02 augustus 2001 16:21 schreef joeri14 het volgende:
je moet ook de software die op cd staat installen
20*350ZO45°
Ben je nu zo eigenwijs dat je het zonder cd wilt doen? Flikker die cd er in en gaan!
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Dit heb ik uiteraard al geprobeerd maar dat lost dus helemaal niks op. Krijg je alleen maar een editor bij waar je dus niks mee kunt omdat de gamepad het niet doet. Ik ga eerst van het weekend dat ding op een andere PC testen. Doet hij het daar wel dan weet ik dat het probleem ergens in mijn PC moet zitten.Op donderdag 02 augustus 2001 21:15 schreef VageGast het volgende:
Ben je nu zo eigenwijs dat je het zonder cd wilt doen? Flikker die cd er in en gaan!
Verwijderd
Op donderdag 02 augustus 2001 16:21 schreef joeri14 het volgende:
je moet ook de software die op cd staat installen
Op donderdag 02 augustus 2001 21:15 schreef VageGast het volgende:
soms vraag ik me af of iemand hier ook eerst de replies leest voor te posten.. of deze dan, lees de topic eens voortaan eerst :D:Op dinsdag 31 juli 2001 22:08 schreef Kruimeltje het volgende:
Antwoord op vraag: "zit er geen inst. disk bij die sidewinder??":
Heb ik ook al gedaan.....
"nadat ik mijn hele PC helemaal opnieuw heb geinstald blijkt hij mijn gamepad niet meer te herkennen"Op vrijdag 03 augustus 2001 13:39 schreef Vavoom het volgende:
Zie je die gamepad wel in Configuratie scherm/ Gamecontrollers dan? Of ook niet?
Oftewel, je opmerking is niet zo te gek waus Vavoom
---
Verder:
is dat ding niet ook USB? check daarvoor dan wel eerst of je de mobo's van chipset hebt geinstalled
Staat standaard in het rijtje waaruit je kan selecteren alleen als ik hem add geeft hij "not connected"Op vrijdag 03 augustus 2001 13:39 schreef Vavoom het volgende:
Zie je die gamepad wel in Configuratie scherm/ Gamecontrollers dan? Of ook niet?
probeer hem eens op je on-board gameport
die fout heb ik ook wel eens gemaakt
geluid gaat wel via geluidskaart, maar gameport gewoon via onboard...
tis te proberen
die fout heb ik ook wel eens gemaakt
geluid gaat wel via geluidskaart, maar gameport gewoon via onboard...
tis te proberen
De gamepad getest op een ander PCtje en daar deed hij het gewoon. Oftewel ergens klopt er bij mijn PC iets niet, ja alleen wat
Een stomme vraag miscchien maar heeft je gameport drivers nodig ? Of misschien andere drivers voor mijn geluidskaart ? Anders weet ik het ook niet....En ik wil het wel snel opgelost hebben want binnekort komt mijn Act-Labs stuurtje en daar zit geen USB-aansluiting bij
Heb ik ook gehad na de instalatie DirectX 8.0 .. en uninstallen is er niet meer bij 
Maar goed..
Daarna W2K ermaar op gezet..
Maar goed..
Misschien ligt het dus daar aan. Maar ik wil eigenlijk niet mijn hele PC opnieuw installen. Ben net blij dat al mijn nieuwe hardware op dieOp maandag 06 augustus 2001 21:00 schreef om3ega het volgende:
Heb ik ook gehad na de instalatie DirectX 8.0 .. en uninstallen is er niet meer bij
Maar goed..
heb je je poort nou al gedebugged
Verwijderd
heb je je Windows geinstalled met funstick eraan? Usb heb ik 't dan over, werkt vaak niet net als met scanners, printers enz.
Pleur je usb devices van je pc (bestandsbeheer) en kijk of je usb aan staat in je bios.
Pleur je usb devices van je pc (bestandsbeheer) en kijk of je usb aan staat in je bios.
Verwijderd
Erm, hij zegt toch dat hij het voorheen gewoon deed, dus waarom zou hij dan iets nieuws moeten installeren???Op vrijdag 03 augustus 2001 13:54 schreef WebBitch het volgende:
[..]
[..]
[..]
soms vraag ik me af of iemand hier ook eerst de replies leest voor te posten.. of deze dan, lees de topic eens voortaan eerst :D:
[..]
"nadat ik mijn hele PC helemaal opnieuw heb geinstald blijkt hij mijn gamepad niet meer te herkennen"
Oftewel, je opmerking is niet zo te gek waus Vavoom
---
Verder:
is dat ding niet ook USB? check daarvoor dan wel eerst of je de mobo's van chipset hebt geinstalled
En wat the hell zijn "mobo's van chipset"?
Heb morgen eindelijk tijd. Maar als het probleem die DirectX-8 is krijg ik dan geen problemen in de toekomst met de 7-versie. Ga denk ik eerst maar nieuwe drivers voor de XLerate-Pro erop zetten. Alhoewel die drivers van Vortexofsound denk ik dezelfde zijn als die er nu op zitten.Op maandag 06 augustus 2001 21:00 schreef om3ega het volgende:
Maar goed..
Verwijderd
weet iemand een programma om je playstation controller te kalibreren want als ik die van mij wil kalibreren krijg ik een foutmelding vereiste ondersteunende bestanden niet gevonden interne fout zijn er nog programma's te downloaden waarmee je je playstation controller kunt kilibreren heb de drivers geinstalleert kan iemand me helpe !!!!!
Jij komt me echt me keel uit nu...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()