Toon posts:

Netwerk snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje:

1 server P2 266 met WinNT 3C905C-TX-M
aantal Win2k workstations 3C905C-TX-M
Verbonden via een 3com office connect 8 poorts switch

Nu ging ik eens m'n netwerksnelheid meten met DU meter, ik krijg er als maximum snelheid nog geen 2 megabyte per seconde uit???

Iemand die dit snapt?

Het is allemaal CAT5 kabel die er tussen ligt...?

Verwijderd

welke speed NIC's zijn ze ? 10/100 of alleen 10mbit ?

Verwijderd

Topicstarter
in laptops zitten 10 mbit nics, maar daaruit krijg ik bijna 1,05 mega byte per seconde.

Maar hier heb ik het over die 3c905c kaartjes, dit zijn 100 MBIT's...? Alles is ingesteld op 100 mbit en half duplex?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Met een switch kan je makkelijk Full Duplex halen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Niet alle kaarten in mijn netwerk ondersteunen full duplex, bijv laptops niet, die hangen er 3 in....

Maar daar gaat het nu ff niet om, het gaat er nu om, waar het aan ligt dat de snelheid zo laag ligt? Dit hoort toch niet zo??? :?

Verwijderd

Topicstarter
^
|
|
SCHOP

Iemand een idee?

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

jij verwacht nog antwoord om half 2 's avonds :?

heb je al rekening gehouden met bits en Bytes worden vaak door elkaar gehaald.. :)

Eeuwige n00b

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Op woensdag 01 augustus 2001 01:33 schreef fazer het volgende:
jij verwacht nog antwoord om half 2 's avonds :?

heb je al rekening gehouden met bits en Bytes worden vaak door elkaar gehaald.. :)
klopt wel, maar met een 100bBIT lan moet je de 6-8 MBYTE wel kunnen halen hoor....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 100MBIT, dus dat zou ongeveer 12 MB moeten geven, ?? THEORETISCH

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op woensdag 01 augustus 2001 01:35 schreef keepitcool het volgende:
Ik heb 100MBIT, dus dat zou ongeveer 12 MB moeten geven, ?? THEORETISCH
in theorie wel, in de praktijk haal je, ook met een switch oop 100 Mbit en fullduplex niet meer dan 8-10 Mb....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn switch op half duplex staan, en haal maar tussen de 1 en 2 megabyte per seconde???

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Beperkende factoren kunnen o.a. zijn;

Doorvoersnelheid HD

Meerdere protocollen gebonden aan je netwerkkaart waardoor aantal broadcast evenredig toeneemt. Dit (broadcasts) in combinatie met een low-end switch is funest voor je perfomance.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op woensdag 01 augustus 2001 10:33 schreef keepitcool het volgende:
Ik heb mijn switch op half duplex staan, en haal maar tussen de 1 en 2 megabyte per seconde???
zet hem dan eens op full duplex.... :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:02

Yucko

One clown to rule them all !

dat een van de computers (laptops) een netwerkkaart heeft die geen full duplex aan kan, wil niet zeggen dat je dan maar alle netwerkkaarten op half moet zetten. Gewoon per kaart instellen wat ie maximaal aankan.
En ff voor de duidelijkheid .. is het een 10 of 100 mbit switch, want dat zeg je er niet bij

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Aantal dingen:
- als je switch een beetje goed is dan is hij autosensing per poort en kun je dus idd (zoals hierboven werd gezegd) elke kaart op zijn maximale zetten (10/100 full duplex) en regelt de switch dat dat goedkomt. Doen ze bijna allemaal, maargoed, check dat.

- idd is je switch 10 of 10/100?

- hoe lang zijn je kabels? Je weet dat 100 meter het MAX is (just for sure)?

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op woensdag 01 augustus 2001 12:12 schreef Ro-Maniak het volgende:
Aantal dingen:
- als je switch een beetje goed is dan is hij autosensing per poort en kun je dus idd (zoals hierboven werd gezegd) elke kaart op zijn maximale zetten (10/100 full duplex) en regelt de switch dat dat goedkomt. Doen ze bijna allemaal, maargoed, check dat.
We hebben het hier over de Office connect switch van 3Com, bedoeld voor de SOHO markt.

Verwacht daar geen topprestaties van, daar is hij ook niet voor gemaakt namelijk.

Aantal pakketten dat deze kan switchen per seconde en het aantal MAC adressen wat hij kan opslaan per poort is gewoon heel beperkt.

Is ook niet erg als je hem maar gebruikt waarvoor hij gemaakt is.
Pagina: 1