Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hoi,

gewoon even open om wat input bij elkaar te trekken. Ik zwem graag in zoet open water. Meren, plassen, vijvers, sloten, etc. Geen wild water over het algemeen, één a twee keer per jaar in België ietsje meer. Soms op grote meren heb je wel wat golfslag, maar over het algemeen zwem ik meer in "vijvers".

Ik heb een gopro hero 6 en jezelf filmen tijdens het zwemmen is niks. Daarom dacht ik aan een klein bootje. Vroeger als klein menneke maakte ik weleens met satéprikkers en de schuimbakjes van de vleeswaren of een patatbakje een bootje. ZOIETS, maar dan ietsje kloeker.
Een surfmount erop, voor wat hoogte.

Moet zelf te maken zijn, dus eenvoudige materialen.
Beetje stootvast voor transport in de auto enzo.
Drijft stevig; niet omslaan.

Iemand nog een goed idee over het hoe en wat?

Een plank van 10x15cm, en een plak piepschuim eronder? Eventueel een zwaard maken voor wat stabiliteit.
Dat is nu mijn idee..

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28

franssie

Save the albatross

Een zwaard helpt tegen verwaaien, een kiel geeft stabiliteit. Ik zou voor een catamaran opstelling gaan (dus twee drijvers) want dat geeft ook stabiliteit zonder gewicht en dan het zwaard of kiel achterwege laten.
De drijvers kunnen smal zijn, hoe smaller hoe minder weerstand. Hoe verder de drijvers uit elkaar staan hoe stabieler. Dat hangt dus met name af van hoe hoog je de GoPro gaat monteren, gevoelsmatig gok (!) ik ca 60% van de hoogte van de GoPro mast te nemen als breedte tussen de drijvers maar minder kan ook al neemt dan de kans toe dat ie omslaat waardoor je even moet stoppen met zwemmen om dat anker weer rechtop te zetten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar als je de camera dan op een hoogte doet van die boot (zou ik meer voor zo'n dubbele drijver gaan), gaat dat niet gigantisch bewegen? Draaipunt ligt nog steeds op water niveau.

Gewoon zo'n torpedo reddingsboei met een mount erop? Zichtbaar, drijft perfect en goed te gebruiken.

https://www.instructables.com/id/Build-an-RC-Catamaran/
Beetje groot, maar mijn idee zegmaar met PVC :P

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 07-11-2019 17:29 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zoiets vond ik ook op het net. Met een gewichtje onderop de riem als kielgewicht zou het kunnen werken (stukje duiklood bijvoorbeeld).
https://www.dcrainmaker.c...e-openwater-swimming.html

edit: Die toevoeging van @SinergyX is ook wel leuk, je zou de boei als 1 drijver kunnen gebruiken en een stuk poolnoodle als tweede drijver ernaast.

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 07-11-2019 17:33 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat is het doel uiteindelijk? Om dat ding met je mee te slepen tijdens het zwemmen? Of gewoon ergens statisch neer te leggen en er dan een beetje rond omheen te zwemmen of zo?

2 frisdrankflessen aan elkaar tapen, gopro er op een of andere manier in het midden op en wat gewicht er onder ter stabilisatie of zo?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Frisdrankflessen trekken zichzelf al bij een beetje snelheid in het water en dat remt. Van EPS kan je elke vorm snijden, laat zich lijmen en is watervast. Tip - kijk naar zeilboten/catamarans voor een vorm die 'proven' technologie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Voor nog geen 2 tientjes heb je al RC bootjes/hoovercrafts. Is dat niet een idee? vaart waarschijnlijk een stuk beter dan dat je zelf kan maken.

Deze bv:
https://www.banggood.com/...D=531932&cur_warehouse=CN

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 21:30
ik neem aan dat je het bootje meesleept tijdens het zwemmen.
Een goede stroomlijn is dan wel handig.
Daarnaast wil je een stabiel platform voor de camera, dus een relatief diep stekende Kiel met lood (oid.)
catamaran is al genoemd maar dat is met golven wel een wiebel ding.
Misschien is een trimaran met kiel en de twee buitenste drijvers iets hoger zodat ze iets boven de golven uitsteken maar wel voor voldoende eind stabiliteit zorgt.

Als je de gopro op een statief wil plaatsen komt er best veel gewicht boven het kantel punt te liggen. Dus moet je bootje of groter of meer balast aan de kiel hebben.

ben benieuwd wat je uiteindelijke ontwerp wordt. Het voorstel van frisdrank flessen is niet zo heel slecht. gegarandeerd waterdicht en snel gemaakt, en de Cocacola fles heeft een redelijke stroomlijn.

Ronald van Doorn

Pagina: 1