Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe desktop

Pagina: 1
Acties:

• SteffN
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-09-2021
Hallo allemaal

Ik heb volgende setup reeds samengesteld, is dit een goede setup volgens jullie? Alsook kan ik mijn HDD SSD EN SSD M2 van mijn oude PC behouden? Moet ik hier nog iets voor bijbestellen? Heb ik een CPU koeling nodig?

Mijn setup :

Processor : AMD Ryzen 5 3600
Grafische kaart : Gigabyte Geforce RTX 2080 Super Windforce OC 8G Videokaart
RAM : Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16 Geheugenmodule
Behuizing : Cooler Master MasterBox MB 520 RGB Midi Tower Behuizing
Voeding : Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular PSU / PC voeding
Moederbord : MSI B450 TOMAHAWK MAX moederbord

Resolutie beeldscherm: 1920*1080

De pc zou voornamelijk voor gaming gebruikt worden. Mijn games zijn Apex, Call of Duty Modern Warfare, Red Dead Redemption 2.
Ik zou liefst op zo hoog mogelijk kwaliteit spelen, alsook hoge fps hebben :)

Enige tips?

Alvast bedankt :)

[ Voor 89% gewijzigd door SteffN op 13-11-2019 08:45 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Ik stop net zo veel moeite in mijn reactie als jij in je OP:
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2019

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:13
BBG? dit is eigenlijk de standaard reactie die ik kan leveren deze dagen - waarom kijkt niemand hier?

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

99ruud99 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:45:
BBG? dit is eigenlijk de standaard reactie die ik kan leveren deze dagen - waarom kijkt niemand hier?
Ja tenzij je specefieke dingen wil, of een bepaald kleurenpalet met RGB is er geen reden om niet gewoon de BBG te pakken en op bestellen te klikken :+

• SteffN
99ruud99 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:45:
Super dit is ongeveer wat ik zoek, maar ik heb zelf van die kleine ramlatjes, zoals deze :

https://www.bol.com/nl/p/...M1g.1_6_7.10.ProductImage

Worden er nog moederborden gemaakt waar deze inpassen? Zo kan ik toch weer snel een mooie €100 besparen.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-11 19:08
Meld ook even spellen, resolutie, fps en texture settings.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SteffN schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:57:
[...]

Super dit is ongeveer wat ik zoek, maar ik heb zelf van die kleine ramlatjes, zoals deze :

https://www.bol.com/nl/p/...M1g.1_6_7.10.ProductImage

Worden er nog moederborden gemaakt waar deze inpassen? Zo kan ik toch weer snel een mooie €100 besparen.
SODIMM is voor laptop of miniPC

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@SteffN : "Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten."

Maak dus even een voorstel en DM dan een admin als je dit wilt toevoegen aan je startpost.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SteffN
Hallo allemaal

Ik heb volgende setup reeds samengesteld, is dit een goede setup volgens jullie? Alsook kan ik mijn HDD SSD EN SSD M2 van mijn oude PC behouden? Moet ik hier nog iets voor bijbestellen? Heb ik een CPU koeling nodig?

Mijn setup :

Processor : AMD Ryzen 5 3600
Grafische kaart : Gigabyte Geforce RTX 2080 Super Windforce OC 8G Videokaart
RAM : Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16 Geheugenmodule
Behuizing : Cooler Master MasterBox MB 520 RGB Midi Tower Behuizing
Voeding : Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular PSU / PC voeding
Moederbord : MSI B450 TOMAHAWK MAX moederbord

Resolutie beeldscherm: 1920*1080

De pc zou voornamelijk voor gaming gebruikt worden. Mijn games zijn Apex, Call of Duty Modern Warfare, Red Dead Redemption 2.
Ik zou liefst op zo hoog mogelijk kwaliteit spelen, alsook hoge fps hebben :)

Enige tips?

Alvast bedankt :)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:56
Welke resolutie?

• SteffN
1920 * 1080 (updated in de vraag )

[ Voor 7% gewijzigd door SteffN op 13-11-2019 08:03 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:58

br00ky

Moderator Harde Waren
@SteffN, je weet het wel te verprutsen hè ;). Eerst je vorige topics zonder eigen input en nu Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!.

Ik stel voor dat je nog maar weer een nieuw topic opent. Nu in het goede subforum, Desktop Aankoopadvies, mét de verplichte template (die komt vanzelf in beeld als je een topic opent) en ziet eruit zoals in je topic Nieuwe desktop. Je lijstje kan je dan voor de overzichtelijkheid in deze vorm gieten: Handleiding Pricewatch.

We doen het anders. Ik voeg je topics samen.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 13-11-2019 08:31 ]

• SteffN
br00ky schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:30:
@SteffN, je weet het wel te verprutsen hè ;). Eerst je vorige topics zonder eigen input en nu Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!.

Ik stel voor dat je nog maar weer een nieuw topic opent. Nu in het goede subforum, Desktop Aankoopadvies, mét de verplichte template (die komt vanzelf in beeld als je een topic opent) en ziet eruit zoals in je topic Nieuwe desktop. Je lijstje kan je dan voor de overzichtelijkheid in deze vorm gieten: Handleiding Pricewatch.

We doen het anders. Ik voeg je topics samen.
Ik stel voor dat ik dit topic sluit dan en gewoon een nieuwe maak in de juiste categorie? Sorry voor de overlast..

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat hoeft nu dus niet meer, want ik heb je topics samengevoegd in het juiste subforum :).

• SteffN
br00ky schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:41:
Dat hoeft nu dus niet meer, want ik heb je topics samengevoegd in het juiste subforum :).
Woepsie iets te impulsief geweest :p sluit anders dit topic, dan blijft het misschien iets overzichtelijker :p
nogmaals mijn excuses voor de extra last }:O

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Daar kan men prima overheen lezen. Terug naar je vragen.
SteffN schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:34:
Ik heb volgende setup reeds samengesteld, is dit een goede setup volgens jullie? [b]Alsook kan ik mijn HDD SSD EN SSD M2 van mijn oude PC behouden?
Yup.
Heb ik een CPU koeling nodig?[/b]
Kan, maar hoeft niet per se.

• SteffN
br00ky schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:47:
Daar kan men prima overheen lezen. Terug naar je vragen.

[...]
Moet ik hier dan brackets ofzo voor bijkopen? Waar plaats je eigenlijk je M2? Is dit op je moederbord?

[ Voor 10% gewijzigd door SteffN op 13-11-2019 08:49 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat kan je vinden in de specificaties van je case ;).

En je geeft aan dat je je M.2 SSD gaat hergebruiken? Dan zou je moeten weten waar die vandaan komt.

[ Voor 58% gewijzigd door br00ky op 13-11-2019 08:50 ]

• SteffN
br00ky schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:49:
Dat kan je vinden in de specificaties van je case ;).

En je geeft aan dat je je M.2 SSD gaat hergebruiken? Dan zou je moeten weten waar die vandaan komt.
Hoe bedoel je vandaan komt? Hij komt uit men oude pc :)
Een SSD M.2, een SSD en een HDD

[ Voor 13% gewijzigd door SteffN op 13-11-2019 08:58 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Jij vraagt waar je een M.2 SSD monteert. Als je hem uit je oude pc hebt gehaald, weet je dus waar je die monteert, dus ik snap je vraag niet.

• SteffN
br00ky schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:01:
Jij vraagt waar je een M.2 SSD monteert. Als je hem uit je oude pc hebt gehaald, weet je dus waar je die monteert, dus ik snap je vraag niet.
Heb het al gevonden :) hij zit dus op het moederbord :D wist ik nog niet^^

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat kan ik je natuurlijk drie posts geleden al vertellen, maar het forum gaat altijd uit van eigen uitzoekwerk. Dus bedenk bij een volgende vraag even eerst of je het zelf kunt uitzoeken (zoals ook die vraag over een bracket). Dan kan je de serieuze, moeilijke vragen voor je topic laten :).

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-11 22:20
SteffN schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:02:
[...]

Heb het al gevonden :) hij zit dus op het moederbord :D wist ik nog niet^^
Zelf net een aantal AMD Ryzen 5 3600 systemen gemaakt voor mijzelf, het enige wat ik weet na veel lezen en lezen is dat je het beste voor een X570 moederbord kan gaan en alles daaronder / ouder links moet laten liggen.
Sommige moederborden buiten de X570 werken wel (althans, de ene keer wel, de andere keer niet) bij de ander moet je weer met je bios gaan prutsen en etc of een oude AMD cpu erin plaatsen om het tijdelijk werkend te krijgen.
Bespaar je dus die ellende en ga voor een X570 moederbord en niet een Bhuppeldepup of iets anders :D

Op 1080P heb je ook geen 2080 nodig, waarom niet alles van AMD? Neem bijv de AMD RX580 8GB. Perfect voor 1080p gaming en je hebt alles netjes van AMD, daarnaast bespaard het je heul veul geld.

Oja, volgens mij is er geen X570 moederbord te vinden zonder m.2 en het nieuwste PCI-E 4.0 ondersteuning, dus dan hoef je daar ook niet wakker van te liggen :)

De boxed koeler zou daarnaast voldoende moeten zijn voor wat spelletjes, ik heb deze echter niet getest en een Scythe Mugen 5 PCHP erop gegooid tijdens het klikwerk. Voor mijn doeleinde zou de standaard koeler wat erbij zit teveel lawaai maken en te weinig prestaties leveren, maar nogmaals; ga je de pc gebruiken voor spelletjes dan is koeling niet echt aan de orde :)

[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 13-11-2019 09:10 ]

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-11 14:47
YouTube: $1,000 Gaming PC BUILD GUIDE!

Gewoon eens dit soort filmpjes doorkijken. Puur om te weten wat een moederbord doet en zodat je niet je ram in je pci slot propt.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
LopendeVogel schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:08:
[...]

Zelf net een aantal AMD Ryzen 5 3600 systemen gemaakt voor mijzelf, het enige wat ik weet na veel lezen en lezen is dat je het beste voor een X570 moederbord kan gaan en alles daaronder / ouder links moet laten liggen.
Sommige moederborden buiten de X570 werken wel (althans, de ene keer wel, de andere keer niet) bij de ander moet je weer met je bios gaan prutsen en etc of een oude AMD cpu erin plaatsen om het tijdelijk werkend te krijgen.
Bespaar je dus die ellende en ga voor een X570 moederbord en niet een Bhuppeldepup of iets anders :D
Kan je dit onderbouwen met bronnen? Met de Max moederbord zit je prima. Die ondersteunt de 3600 uit de doos?

• LopendeVogel
br00ky schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:11:
[...]

Kan je dit onderbouwen met bronnen? Met de Max moederbord zit je prima. Die ondersteund de 3600 uit de doos?
Ik ga dit niet onderbouwen met bronnen, want ondanks dat op al die dozen staat; AMD Ryzen 3th gen ready, hoeft het in de praktijk nog niet altijd zo te zijn (zie google?).
Nu heb ik natuurlijk niet letterlijk elke mainboard lopen bekijken op internet, mijn conclusie is simpelweg: negeer alles behalve de X570 borden indien je voor een AMD Ryzen 3e generatie wilt gaan. Bij deze borden weet je simpelweg dat het allemaal goed gaat werken, je gelijk op het nieuwste ''systeem'' zit met de bijbehorende functies.

Daarnaast, heeft de ''Max'' moederbord ook gewoon netjes PCI-E 4.0 en etc?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX die TS noemt is uit de doos (bron), zonder BIOS upgrade compatible met een 3e generatie, dat is wat ik aangeef :). Niet ready, gewoon compatible dus. Daarbij is dat ook een vrij luxe bordje en is het goedkoopste X570 bord meteen een slok duurder.

Al met al is een X570 bord, mijns inziens dus niet de beste keus, maar we mogen natuurlijk van mening verschillen :).

• SteffN
LopendeVogel schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:08:
[...]

Op 1080P heb je ook geen 2080 nodig, waarom niet alles van AMD? Neem bijv de AMD RX580 8GB. Perfect voor 1080p gaming en je hebt alles netjes van AMD, daarnaast bespaard het je heul veul geld.
Ik zou liefst toch die 2080 behouden, als ik later een beter scherm wil kopen en eventueel later VR wil spelen ga ik deze sowieso nodig hebben :)

• LopendeVogel
br00ky schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:18:
De pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX die TS noemt is uit de doos (bron), zonder BIOS upgrade compatible met een 3e generatie, dat is wat ik aangeef :). Niet ready, gewoon compatible dus. Daarbij is dat ook een vrij luxe bordje en is het goedkoopste X570 bord meteen een slok duurder.

Al met al is een X570 bord, mijns inziens dus niet de beste keus, maar we mogen natuurlijk van mening verschillen :).
Ja ik heb deze inderdaad net bekeken op tweakers en iedereen draait out of the box de 3e generatie van Ryzen, excuses (er zijn er ook wel heul veul in omloop haha!).
Maar.. pci-e 4.0 ontbreekt wel zo te zien (toch wel een leukigheid om futureproof te zijn).

Mijn keuze voor de x570 is dan ook om meer futureproof te zijn en de ryzen 3e gen die probleemloos werkt.
Nadeel is inderdaad de prijs, maar haal die 2080 weg en er blijft spontaan heel veel geld over.

@SteffN dat is een keuze die je moet maken inderdaad. Hou er wel rekening mee dat je met een scherm upgrade (4K?) nog niet lekker uit de voeten komt met de 2080. Dadelijk wanneer de pci-e 4.0 videokaarten uitkomen dan wordt het misschien een heel ander verhaal. Hiervoor heb je dan ook weer dat X570 bord nodig :D
Uiteraard moet je het zelf weten, maar mijn keuze zou zijn:
X570 moederbord (in deze dan toevallig niet vanwege de huidige cpu ondersteuning) zodat je pci-e 4.0 hebt.
RX580 8GB om veel geld te besparen en toch heerlijk 1080P kan gamen.
Geld wat je nu bespaard kan je eventueel aan de kant leggen en maandelijks iets aan toevoegen om straks een zeer strakke pci-e 4.0 videokaart te kopen (verkoop de rx580 en leg dat bij aan een leuk scherm).

Mij lijkt het zeer frustrerend (oa 1 van mijn redenen) om nu een veroudert type moederbord te halen en wanneer ieder moment de nieuwe videokaarten uitkomen met pci-e 4.0 je er niet veel mee kan = moederbord upgrade. Een moederbord moet vind ik gewoon zolang mogelijk mee gaan, alles wat je erop klikt moet dan ook zolang mogelijk, mogelijk zijn zonder beperkingen.

Maar zoals br00ky ook zegt; meningen kunnen verschillen :D

[ Voor 34% gewijzigd door LopendeVogel op 13-11-2019 09:33 ]

• SteffN
Ok bedankt voor al deze informatie :)

Nog een kleinigheidje, kan ik mijn oude SSD waar windows opstaat, gewoon in mijn nieuwe desktop steken?
Lees hier veel tegenstrijdige artikels over...

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou voor de zekerheid een cleane installatie doen. Dan weet je zeker dat je overal de correcte drivers hebt.

• SteffN
br00ky schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:01:
Ik zou voor de zekerheid een cleane installatie doen. Dan weet je zeker dat je overal de correcte drivers hebt.
Hoe gaat dit proces dan juist in z'n werk? Ik heb geen USB of CD met windows op.

[ Voor 20% gewijzigd door SteffN op 13-11-2019 10:21 ]

• LopendeVogel
SteffN schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:07:
[...]

Bedoel je dan een nieuwe windows kopen? Of gewoon mijn behouden en daarop een clean install doen?
Windows 10 is gekoppeld aan je moederbord en met veel geluk aan je Live account (ik heb deze nog nooit weten te herstellen via mijn Live account).

Hoe je een windows 10 iso boot usb maakt? Kopieer en plak dit anders op google en klik op de 1e microsoft.com link? Dit heeft niks meer met een aankoop advies te maken.
------
Uiteraard altijd een verse installatie doen dmv een boot usb om optimaal van je nieuwe systeem te genieten.

Hou er inderdaad rekening mee dat je windows 10 mag kopen, er is een Nederlandse gamekeydiscounter site wat ze zeer goedkoop aanbied.. legaliteit kan ik niet over oordelen.

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 13-11-2019 10:26 ]

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-11 10:11
SteffN schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:07:
[...]

Bedoel je dan een nieuwe windows kopen? Of gewoon mijn behouden en daarop een clean install doen?
Hij bedoeld gewoon windows op een usb zetten, in je pc steken en windows opnieuw installeren. ook doe je een custom install dan kan je kiezen om jouw ssd te formateren en windows op die specifieke schijf opnieuw te installeren.

En voila je hebt een compleet lege ssd met een verse Windows installatie.

• SteffN
Ok super bedankt allemaal :)
Pagina: 1