Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geluidskaart of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MarneRat
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 20:14
Ik zoek een?
Hallo allemaal ik ben misschien van plan een geluidskaart te kopen zoals de creative soundblaster X7. Ik wil deze gaan gebruiken in mijn huidige setup gecombineerd met een DT990 PRO. Ik vroeg mij af of dit een goede aankoop zou zijn want ik weet niet veel van geluidskaarten af. Zou het geluid van mijn videokaart veel beter worden of heeft het eigenlijk helemaal geen zin om een geluidskaart aan te schaffen ?

Waarvoor wil ik het gaan gebruiken?
Muziek luisteren, gamen en streamen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil de geluidskaart in de volgende setup gaan gebruiken:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 125,01€ 125,01
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 109,95€ 109,95
1VideokaartenAsus Cerberus GeForce GTX 1070 Ti€ 595,86€ 595,86
1Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB€ 36,49€ 36,49
1BehuizingenCorsair Carbide Air 240 Zwart€ 199,65€ 199,65
1MonitorenBenQ RL2455HM Rood, Zwart€ 189,43€ 189,43
1MonitorenBenQ XL2411T Zwart€ 0,-€ 0,-
1MonitorenMSI Optix MAG24C (S15-0003079-HH5) Rood, Zwart€ 0,-€ 0,-
1KoptelefoonsBeyerdynamic DT 990 PRO (Grijs, Zwart)€ 118,-€ 118,-
1ToetsenbordenRoccat Ryos TKL Pro Cherry MX Brown€ 0,-€ 0,-
1MuizenSteelseries Sensei [RAW] Rubberized€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 59,-€ 59,-
1VoedingenCorsair CX450M€ 51,90€ 51,90
1Solid state drivesMushkin Triactor 240GB€ 0,-€ 0,-
1MuurbeugelsTechly ICA-LCD 482-T€ 82,17€ 82,17
1Overige audioBlue Microphones Yeti USB condensermicrofoon Zwart€ 136,99€ 136,99
1Overige audioRøde PSA1 Studio Arm€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.778,45

Alle reacties

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:41

garriej

Ik las ondertieten.

Voorspelling in dit topic:
50% ja doen super geluid
50% je gaat het verschil niet merken.

Ik behoor tot de laatste groep, zeker als je niet aangeeft waarom je het wil gebruiken. Gamen? Zonde van je geld. Muziek luisteren? daar ga je misschien nog wel iets op vooruit ja. Muziek maken? Ja dan is er zeker iets voor te zeggen.

Maar voor de meeste mensen: Het is niet nodig, de standard chips zijn tegewoordig zo goed, dat het voor de meeste mensen niet meer nodig is om een geluidskaart te kopen. Er is een reden dat ze er nog maar zo weinig zijn.

Wow - Neliva [Frostmane] | PuppyPower Wow Progress

• Judaz
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ik zou alleen een geluidskaart nemen als je muziek gaat maken of podcast en dergelijke. Meeste voordelen zitten in de beter opname kwaliteit over meerdere kanalen. Betere sync etc. Voor afspelen moet je wel hele goede apperatuur aan je pc hangen wil je het merken.
Ken de koptelefoon niet maar zelf denk ik niet dat het veel uitmaakt, tegenwoordig zijn de onboard dacs best ok. Als het niet bevalt kun je altijd nog upgraden.

ps die X7 lijkt mij een beetje overpriced voor een koptelefoon, zit ook een versterker in zie ik net.

Judaz wijzigde deze reactie 07-11-2019 16:56 (10%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Realtek ALC1220 is prima

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• coredalae
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21:02
Judaz schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:53:
ik zou alleen een geluidskaart nemen als je muziek gaat maken of podcast en dergelijke. Meeste voordelen zitten in de beter opname kwaliteit over meerdere kanalen. Betere sync etc. Voor afspelen moet je wel hele goede apperatuur aan je pc hangen wil je het merken.
Ken de koptelefoon niet maar zelf denk ik niet dat het veel uitmaakt, tegenwoordig zijn de onboard dacs best ok. Als het niet bevalt kun je altijd nog upgraden.

ps die X7 lijkt mij een beetje overpriced voor een koptelefoon, zit ook een versterker in zie ik net.
tevens hebben veel (iig wireless) koptelefoons (via usb) sowieso nog een eigen DAC, dus is de hele boel al nutteloos

android since G1.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:03
Ik hoor bij de 50% die zegt dat het wel uitmaakt. Maar ik hoor dan ook bij de niche groep die een stereo set heeft staan die duurder was dan mijn game pc..

Heb een creative t4 set aan de pc hangen en een beyerdynamic dt 770. Dit hangt aan mijn creative ae-5. Vond vooral de instel mogelijkheden van mijn onboard chip kansloos en daarnaast is de geluidskwaliteit er op vooruit gegaan. Geen wereld van verschil, maar met een goede koptelefoon als een dt990 pro merk je het wel degelijk. Maar voor de meeste mensen is het het geld inderdaad niet waard.
Het mooiste is een usb DAC met een headphone amp zoals de schiit modi/magni, maar daar is de prijs ook naar

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Blaat

Hardware Fanaat

De ALC1220 doet het ontzettend goed en is in de meeste situaties meer dan voldoende.

Waar deze inzakt is als er veel load op de videokaart ontstaat, worden de gemeten waarden opeens een stuk slechter. Maar ja... Niemand heeft daar bij gamen last van.

Blaat wijzigde deze reactie 08-11-2019 08:47 (4%)

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• legendareN
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:32
Ik gebruik een geluidskaart omdat het geluid van onboard voor mij persoonlijk gewoon niet luid genoeg gaan. 100% geluid en het klinkt gewoon als 20% met een geluidskaart.

Er zit ook duidelijk wel een geluidsverschil in. Als je een echte muziekfanaat bent dan kan ik dat zeker wel aanraden.

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:30
Audio apparatuur kies je uit op de features die je nodig hebt, niet op de klankverschillen (tenzij je eq als feature nodig hebt, maar dan ben je bewust met de klank aan het sleutelen), dacs zij hartstikke transparant, dus daar hoef je geen verschil van te verwachten.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• rlkz
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Met @Hackus en @Blaat, de ALC1220 is een prima chip. Een andere (externe)DAC zal je niet direct een verbetering opleveren (misschien iets meer qua volume/punch). Anderzijds, ik ken de X7 niet, maar voor dat geld heb je ook hele goede alternatieven mocht je per se iets anders zoeken - maar met een DT990 in het achterhoofd en je ALC1220, prima combi als je het mij vraagt :)

I browse with Vivaldi

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True