Probleem met opladen nieuwe laptop batterij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:46

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb een Dell Latitude E7440 met Windows 10 Pro. Loopt als een zonnetje. De batterij was gaar dus ik heb een nieuwe replacement batterij gekocht bij ViaDennis.nl. Geen echte Dell, want die was 100euro duurder dan die wat ik nu heb. Hij had wel wat minder mAh maar voor de rest volledig compatible met mijn laptop.

Nu heb ik de batterij gekregen en vervangen. Echter, ik heb nu het probleem dat hij niet verder oplaadt dan 41%. Hoe lang ik ook wacht, hij komt niet verder dan dat. Ik heb toen gemaild met ViaDennis of het misschien een halve DOA is en wat ik er aan kan doen behalve bij hun omruilen voor een ander exemplaar. Hun antwoord bevat de volgende stappen:

- Sluit uw laptop af en koppel deze los van de adapter
- Verwijder de oude of nieuwe laptop accu uit de laptop
- Koppel de adapter weer aan de laptop en start de laptop op zonder laptop accu geplaatst
- Open eenmaal in Windows het Apparaatbeheer door de volgende stappen te volgen:
Windows 7: Start -> Configuratiescherm -> Systeem en beveiliging -> Apparaatbeheer
Windows 8: Start -> Apps -> Configuratiescherm -> Apparaten
Windows 10: De Windows toets indrukken -> daarna typt u het woord apparaatbeheer in (of devices in de Engelstalige Windows versie) en drukt u op de enter knop

- Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of geeft u goedkeuring
- Dubbelklik op het kopje "Accu's"
- Klik met de rechtermuisknop op "Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode" en klik vervolgens op "Verwijderen"
- Als Windows om bevestiging vraagt geeft dan "Ja" aan
- Start de laptop opnieuw op zonder accu
- Sluit nadat de laptop is opgestart de laptop weer volledig af zodat deze helemaal uitgeschakeld is
- Start de laptop op met de nieuwe accu geplaatst. Tijdens het opstarten wordt dan automatisch een nieuwe driver geinstalleerd waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn.

Verder meldt men dat een nieuwe batterij ongeveer 10 oplaadcycli nodig heeft voordat hij zijn volledige capaciteit bereikt. Ook een bios update zou veel problemen moeten oplossen.

Ik heb bovenstaande uitgevoerd en ben nu bezig aan de derde oplaadcycle. Ik heb er een hard hoofd in dat hij ooit verder gaat komen dan 41%. De door hun aangegeven stappen vind ik ook vrij vreemd. Ik heb nog nooit problemen gehad met drivers voor een laptopbatterij. Maargoed, nooit geschoten is altijd mis.

Wat kan ik nog meer doen? Is de batterij niet gewoon stuk?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16
Doe nu gewoon wat ze vragen, maak een paar screenshots, en kijk wat er gebeurt.

Ging die na de 2 cycle al verder?
Als die toen ook bij 41% bleef hangen, dan is die batterij gaar, en dan kan je een nieuwe vragen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:17
Aftermarket laptop batterijen zijn bijna altijd slechtere kwaliteit dan origineel. Wil niet zeggen dat ze best prima kunnen zijn, maar dit soort zaken heb je vaker ermee. Het is niet voor niks dat ze zo de deur dicht gooien als het ware, dus als die niet goed is, terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:46

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Tommie12 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:19:
Doe nu gewoon wat ze vragen, maak een paar screenshots, en kijk wat er gebeurt.

Ging die na de 2 cycle al verder?
Als die toen ook bij 41% bleef hangen, dan is die batterij gaar, en dan kan je een nieuwe vragen.
Ik was blijkbaar niet duidelijk genoeg maar ik heb het dus gedaan. Meerdere keren zelfs. Hij blijft steken op 41%. Ook als ik hem helemaal ontlaadt tot aan 5% en vervolgens weer oplaadt, komt ie niet voorbij de 41%. Ben nu bezig aan de 4de oplaadcycle maar ik zie het niet gebeuren dat ie opeens wel verder dan 41% komt.
pennywiser schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:20:
Aftermarket laptop batterijen zijn bijna altijd slechtere kwaliteit dan origineel. Wil niet zeggen dat ze best prima kunnen zijn, maar dit soort zaken heb je vaker ermee. Het is niet voor niks dat ze zo de deur dicht gooien als het ware, dus als die niet goed is, terug sturen.
Mee eens maargoed voor 50euro verwacht ik wel een batterij die volledig oplaadt. Ik doe nog een paar oplaadcycli en meldt het dan terug aan ViaDennis dat ik graag een ander exemplaar ontvang. Ik zal hier wel melden of het vervangende exemplaar wel verder komt.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16
Als jet na 2 cycli niet verbetert, dan gaat dat na 4 cycli ook niet gebeuren.
Aanmelden voor retour maar.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:17
Techno Overlord schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:28:
Mee eens maargoed voor 50euro verwacht ik wel een batterij die volledig oplaadt. Ik doe nog een paar oplaadcycli en meldt het dan terug aan ViaDennis dat ik graag een ander exemplaar ontvang. Ik zal hier wel melden of het vervangende exemplaar wel verder komt.
True, maar verwacht wel dat je er gedoe kunt hebben. Ik gebruik ze zelf ook, maar bestel ze bij een vaste supplier via Aliexpress. Deze zijn 20 euro. Ook deze zijn niet zo perfect als de originele, maar wel de betere aftermarket 9 cells accu's.
Pagina: 1