Beste tweakers,
Ik wil graag de mogelijkheden willen bekijken tot het upgraden of kopen van een nieuw systeem. Ik heb zelf een oud beestje uit 2011 en wil graag weten of het upgraden naar SSD, en ik denk daarom ook vervangen van moederbord + iets meer tweedehand ram de moeite waard is ten opzichte van een nieuwe pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
De PC is niet voor mij, maar het moet snel zijn en simpele office taken. Thats it.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Liefst een zo laag mogelijke investering, zonder teveel in te leveren op prestaties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Zoveel mogelijk indien nog zinvol. Onderaan vind je de huidige pc samenstelling.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Videokaart niet nodig, SSD, processor, behuizing, voeding etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Geen merkvoorkeuren
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals eerder beschreven is een zo goed mogelijke pc voor lage PC. Het hoeft echt geen games in 4k te kunnen, 1080p en simpel word en internetten is genoeg. Ik zou graag advies willen hebben of het het upgraden waard is met tweedehands spullen of dat ik beter een nieuwe pc kan aanschaffen. Omdat eigen onderzoek vereist is (ook logisch) heb ik naast mijn oude systeem ook een eventuele nieuwe staan.
Oud systeem:
Indien upgraden niet zinvol is, het nieuwe systeem (komt uit bbg):
Ik wil graag de mogelijkheden willen bekijken tot het upgraden of kopen van een nieuw systeem. Ik heb zelf een oud beestje uit 2011 en wil graag weten of het upgraden naar SSD, en ik denk daarom ook vervangen van moederbord + iets meer tweedehand ram de moeite waard is ten opzichte van een nieuwe pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
De PC is niet voor mij, maar het moet snel zijn en simpele office taken. Thats it.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Liefst een zo laag mogelijke investering, zonder teveel in te leveren op prestaties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Zoveel mogelijk indien nog zinvol. Onderaan vind je de huidige pc samenstelling.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Videokaart niet nodig, SSD, processor, behuizing, voeding etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Geen merkvoorkeuren
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals eerder beschreven is een zo goed mogelijke pc voor lage PC. Het hoeft echt geen games in 4k te kunnen, 1080p en simpel word en internetten is genoeg. Ik zou graag advies willen hebben of het het upgraden waard is met tweedehands spullen of dat ik beter een nieuwe pc kan aanschaffen. Omdat eigen onderzoek vereist is (ook logisch) heb ik naast mijn oude systeem ook een eventuele nieuwe staan.
Oud systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Phenom II X4 955 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus M4A88T-M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 36,49 | € 36,49 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Elite 334U | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Netwerkadapters | TP-Link TL-WN781N | € 12,20 | € 12,20 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX KHX1333C7AD3/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Antec Earthwatts EA-380D Green | € 48,49 | € 48,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 97,18 | ||
Indien upgraden niet zinvol is, het nieuwe systeem (komt uit bbg):
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Barebones | ASRock DeskMini A300 | € 143,51 | € 143,51 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Impact HX426S15IB2/8 | € 35,89 | € 35,89 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 240GB | € 28,98 | € 28,98 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 292,38 | ||
Teun