Hallo,
Ik had een B350m mortar artic met 2400G en Vega 56 (64 Bios) computer.
Ik wilde een upgrade naar een 3700x en MSI had een beta bios voor dit moederbord vrijgegeven. Ik heb dus die niewe bios erop gezet.
Het probleem: Hij boot ongeveer 1 op de 5 a 10 keer dat ik hem opstart.
Als hij niet boot gaat het VGA lampje branden.
Als ik memory wil overclocken en CPU ook dan is dit een klote probleem.
Wat ik heb geprobeerd:
Drivers etc, maakt niet uit.
Oude processor er terug in alles verholpen. Dus aan de GPU zal het niet liggen.
Processor reseated etc
Temperatuur gemonitord en clocks ook, temp gaat tot 90C en draait op precies 4Ghz
Dan is er nog een probleem dat als hij wel opstart het geluid af en toe een 'distortion' heeft over de audio jack. Ik heb 4 speakers/koptelefoons geprobeerd, is bij allen zo. Over HDMI en DP is de distortion zo erg dat het niet luisterbaar meer is.
Waar het aan kan liggen:
Processor:
-Gewoon kaduuk
Moederbord
-Bios is eerder alpha dan beta en zeer instabiel
Zal ik gewoon een nieuw moederbord kopen, ik zit te denken aan de pricewatch: Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi daar een nieuwe BIOS op pleuren en testen of alles werkt daarmee?
Hebben jullie nog andere opties waaraan het kan liggen?
Bijvoorbaat dank!
Mvg.
EDIT: Nu ik net de 3700x weer opstartte heb ik nu GPU artifiacting wanneer ik iets grafish probeer te laden (FH4 en 3Dmark)
Ik had een B350m mortar artic met 2400G en Vega 56 (64 Bios) computer.
Ik wilde een upgrade naar een 3700x en MSI had een beta bios voor dit moederbord vrijgegeven. Ik heb dus die niewe bios erop gezet.
Het probleem: Hij boot ongeveer 1 op de 5 a 10 keer dat ik hem opstart.
Als hij niet boot gaat het VGA lampje branden.
Als ik memory wil overclocken en CPU ook dan is dit een klote probleem.
Wat ik heb geprobeerd:
Drivers etc, maakt niet uit.
Oude processor er terug in alles verholpen. Dus aan de GPU zal het niet liggen.
Processor reseated etc
Temperatuur gemonitord en clocks ook, temp gaat tot 90C en draait op precies 4Ghz
Dan is er nog een probleem dat als hij wel opstart het geluid af en toe een 'distortion' heeft over de audio jack. Ik heb 4 speakers/koptelefoons geprobeerd, is bij allen zo. Over HDMI en DP is de distortion zo erg dat het niet luisterbaar meer is.
Waar het aan kan liggen:
Processor:
-Gewoon kaduuk
Moederbord
-Bios is eerder alpha dan beta en zeer instabiel
Zal ik gewoon een nieuw moederbord kopen, ik zit te denken aan de pricewatch: Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi daar een nieuwe BIOS op pleuren en testen of alles werkt daarmee?
Hebben jullie nog andere opties waaraan het kan liggen?
Bijvoorbaat dank!
Mvg.
EDIT: Nu ik net de 3700x weer opstartte heb ik nu GPU artifiacting wanneer ik iets grafish probeer te laden (FH4 en 3Dmark)
[ Voor 4% gewijzigd door Horatius op 07-11-2019 15:08 ]