Klein raar beestje in huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 20:15
Mijn vraag
Ik ben al een klein aantal keren <10 dit kleine beestje tegengekomen op willekeurige plekken in huis.
Met een beetje zoeken op internet kom ik er niet uit wat het nu echt is.
Ik heb een foto bijgevoegd. Het beestje hierop lijkt nog het meest op de larve van een tapijtkever voor zover ik iets heb kunnen vinden. Alleen is deze behoorlijk glad, en de larve van een tapijtkever is juist harig.
Iemand het winnende antwoord? Dan kan ik daarna kijken naar bestrijden.

beestje

Beste antwoord (via iAdema op 07-11-2019 16:25)

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:27
= larve ( kale) tapijtkever .....

met beetje geluk is het meer alleen een overwinteraar, want volwassen tapijtkever wil graag naar buiten naar de bloemetjes .....

Alle reacties

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Google Lens geeft een bedwants aan?

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-12 12:28

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

En als je zoekt op bedwants larve krijg je ook precies zo'n beestje

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

En als je op 'larve tapijtkever' zoekt zie je hem ook.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • Beste antwoord

• Ted038

met beetje geluk is het meer alleen een overwinteraar, want volwassen tapijtkever wil graag naar buiten naar de bloemetjes .....

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-11 08:22
Verrek, volgens mij zag ik deze vanochtend bij ons op de badkamer ook...heb em gewoon gesquished...

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Heb ze sinds een aantal dagen ook op een paar plekken gezien. Ga ook uit van tapijtkever. Bedwants is bij mij uit te sluiten aangezien ik het afgelopen jaar niet in andere bedden heb geslapen of vreemde gasten heb gehad.

Zolang het bij een paar blijft ga ik er niks aan doen iig.

Flickr - Strava

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 20:15
Ted038 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:19:

Ga ik daar even op hopen, zijn er te weinig om nu echt vol achteraan te gaan. Toch de tapijtkever dus! Dank Allen!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
Tapijtkever... 2 jaar geleden ook last gehad van een 'plaagje' let vooral op wollen kleding en plekken waar haren enzo verzamelen.. Wollen kleding eten ze gaten in. Wij hebben ze toen hardnekkig bestreden (door echt alles overhoop te halen) en zijn er sindsdien redelijk vanaf.
Als ze de kans krijgen te verpoppen, dan vindt je op een gegeven moment de kevers zelf wel in de vensterbank..

[ Voor 16% gewijzigd door Ruben E op 07-11-2019 22:32 ]

• Ted038
ok, vervelend als je veel van wol/leer/etc hebt en ze dat hebben weten te vinden.

MAAR het is geen circulatie, eenmaal ontpopt willen die kevers naar buiten en dan ben je er vanaf .....
(waar vloooien/mijten/zilvervisjes etc altijd binnen willen blijven, en er weer nieuwe jonkies gelegd worden etc )

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ruben E schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:31:
Tapijtkever... 2 jaar geleden ook last gehad van een 'plaagje' let vooral op wollen kleding en plekken waar haren enzo verzamelen..
Ah kijk, nu weet ik ook eindelijk wat die af en toe verschijnende beestjes zijn en de oorzaak ook meteen. * Raven heeft last van "het" mannenkwaaltje, er ligt dus wel her en der haar... Misschien maar eens wat vaker met de stofzuiger achter mijn bed langs :P

Wel apart, dit (de uitval) is al een jaar of 15 gaande, zie de beestjes af en toe pas sinds een paar maanden, meestal nabij plinten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1