Hi Tweakers,
Ben al een poosje bezig om een nieuwe pc in elkaar te zetten. Het is een tijdje geleden dat ik met losse onderdelen aan de slag ben geweest (huidig systeem is een ASUS gaming laptop). Heb mezelf redelijk ingelezen (ook andere adviezen), maar een uiteindelijke conclusie met jullie hulp is altijd welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
nieuw systeem zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor intensief gamen op hoge FPS, 1080p (Apex legends, RB6: siege, COD:MW, PUBG) en lichte videobewerking. Daarnaast de gebruikelijke streaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1.300,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, die heb ik niet meer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf verwacht ik een toekomst bestendig systeem te kunnen creëren met ryzen 7 3700 en RTX 2070 super. Met 16 GB ram moet het wel voldoende zijn om ook lichte videobewerking te kunnen doen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het verleden (praten over z'n 6 á 7 jaar geleden) slechte ervaringen gehad met Radeon kaarten en diens software. Vandaar de keuze voor Nvidea.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope.
Ga je overklokken?
Zou nog een interessante optie kunnen zijn, maar dan over een jaar of 2.
Wat verwacht je van ons?[i]
Waar ik op zoek naar ben is de bevestiging of ik de juiste keuze maak met onderdelen, of de huidige combinatie werkt en als laatste jullie ongezouten mening over hoe dit systeem beter/sneller kan voor minder geld.
Alvast bedankt!
Ben al een poosje bezig om een nieuwe pc in elkaar te zetten. Het is een tijdje geleden dat ik met losse onderdelen aan de slag ben geweest (huidig systeem is een ASUS gaming laptop). Heb mezelf redelijk ingelezen (ook andere adviezen), maar een uiteindelijke conclusie met jullie hulp is altijd welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
nieuw systeem zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor intensief gamen op hoge FPS, 1080p (Apex legends, RB6: siege, COD:MW, PUBG) en lichte videobewerking. Daarnaast de gebruikelijke streaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1.300,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, die heb ik niet meer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf verwacht ik een toekomst bestendig systeem te kunnen creëren met ryzen 7 3700 en RTX 2070 super. Met 16 GB ram moet het wel voldoende zijn om ook lichte videobewerking te kunnen doen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het verleden (praten over z'n 6 á 7 jaar geleden) slechte ervaringen gehad met Radeon kaarten en diens software. Vandaar de keuze voor Nvidea.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope.
Ga je overklokken?
Zou nog een interessante optie kunnen zijn, maar dan over een jaar of 2.
Wat verwacht je van ons?[i]
Waar ik op zoek naar ben is de bevestiging of ik de juiste keuze maak met onderdelen, of de huidige combinatie werkt en als laatste jullie ongezouten mening over hoe dit systeem beter/sneller kan voor minder geld.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0) | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | € 549,- | € 549,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon M25-W Zwart | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 67,90 | € 67,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MasterWatt 650 | € 63,66 | € 63,66 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 QVO 1TB | € 109,- | € 109,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.287,41 | ||
Alvast bedankt!