Reseller hosting/VPS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollieexloo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09 09:51
Hallo allemaal!

Ik heb eigenlijk twee vragen in één. Ik ben een developer & designer maar ik host dus ook websites voor mijn klanten. Ik wil dus niet de focus op het hosten hebben. Hierdoor heb ik op dit moment een reseller hosting, mocht er iets mis gaan met de server dan is er dus iemand 24/7 die er mee aan de gang gaat.
Op dit moment zit ik bij Neostrada, alleen die zijn mij te vaak offline (vandaag al 2x, 1 november, 25 oktober, en ga zo maar door). En elke keer niet enorm lang, maar toch geeft het mij niet veel vertrouwen aangezien ik dus ook voor mijn klanten host waaraan ik dit ook moet kunnen verantwoorden.
Ook wil ik graag ook NodeJs apps kunnen draaien (en dus ook reverseproxy wil kunnen instellen).

Nou wil ik dus even kijken naar mijn opties en heb ik de volgende vraag:
Moet ik overstappen naar een VPS of kan ik beter een reseller hosting behouden maar een ander hosting partij zoeken? En waar?

Nog extra vragen die ik heb bij een VPS:
- aan welke beveiliging moet ik voornamelijk denken en hoe vaak moet ik dat checken? (heb altijd het gevoel dat ik iets vergeet te beveiligen)
- automatische backups voor mijn klanten?
- zit er enorm verschil in tussen hosten in nederland en bijvoorbeeld duitsland (dus wel binnen eu)?

Info over wat ik nu heb:
- Reseller Hosting 25 euro per maand
- ongeveer 30 domeinnamen
- 6 verschillende klanten voor hosting (van wordpress websites of angular tot aan gewoon simpele php websites)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 14:39
Met een vps heb je er zelf werk aan qua inrichting, er zijn toch zat resellers die wel kwaliteit bieden? Transip is er al 1 volgens mij. https://www.transip.nl/kn...2-kan-ik-reseller-worden/ Ik heb geen aandelen hoor maar ben tevreden klant, ook omdat ze vaak wel mee willen denken in api/dev oplossingen.

[ Voor 40% gewijzigd door pennywiser op 07-11-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te lezen kun je het beste op zoek naar een managed VPS oplossing. Dan hoef je je ook niet druk te maken over de veiligheid en andere rand zaken waar jij je niet mee bezig wil houden. Dat wordt dan voor je geregeld. Of je moet een shared / reseller pakket vinden waar Node ondersteund word.

Het veilig beheren van servers is een vak apart en er komt veel bij kijken (patching de voornaamste maar ook hoe een configuratie eruit moet zien etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollieexloo
pennywiser schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:50:
Met een vps heb je er zelf werk aan qua inrichting, er zijn toch zat resellers die wel kwaliteit bieden? Transip is er al 1 volgens mij. https://www.transip.nl/kn...2-kan-ik-reseller-worden/ Ik heb geen aandelen hoor maar ben tevreden klant, ook omdat ze vaak wel mee willen denken in api/dev oplossingen.
Transip is inderdaad interessant, ik vind ze alleen best duur voor wat je er voor terug krijgt. Als je bijvoorbeeld naar de goedkoopste webhosting kijkt kost dat 6,05 euro per maand voor 1 Database, 5 E-mailadressen en 10 GB dataopslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollieexloo
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:58:
Zo te lezen kun je het beste op zoek naar een managed VPS oplossing. Dan hoef je je ook niet druk te maken over de veiligheid en andere rand zaken waar jij je niet mee bezig wil houden. Dat wordt dan voor je geregeld. Of je moet een shared / reseller pakket vinden waar Node ondersteund word.

Het veilig beheren van servers is een vak apart en er komt veel bij kijken (patching de voornaamste maar ook hoe een configuratie eruit moet zien etc.).
Bij een managed vps moet je al snel denken aan ongeveer 25 euro extra per maand gok ik toch?
En ja daarom was ik bij neostrada gegaan omdat je daar goed node ondersteunen bij hun reseller hosting (wat niet helemaal zo blijkt want mijn nodejs app gaat standaard om 1 uur 's nachts offline terwijl ik commando forever gebruik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij met 6 klanten geen managed VPS kan betalen dan doe je iets verkeerds met alle respect :-)
Het is misschien dan nog een beter idee om de hosting helemaal niet te doen en klanten te verwijzen naar een partner ergo, een partnership aangaan met een kleine webhoster.

Neem het aan van iemand die jaren in de webhosting branch heeft gewerkt en vroeger ook websites deed hosten en programmeren, je wil hoe dan ook iets "managed". Dat kan dan een shared reseller pakket zijn of managed VPS, maar aangezien ik beproefde dat je ook enige "vrijheid" wil kom je dan veelal op een VPS uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 14:39
dollieexloo schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:10:
[...]

Transip is inderdaad interessant, ik vind ze alleen best duur voor wat je er voor terug krijgt. Als je bijvoorbeeld naar de goedkoopste webhosting kijkt kost dat 6,05 euro per maand voor 1 Database, 5 E-mailadressen en 10 GB dataopslag.
Dat is voor enkele hosting. Ik weet zo niet wat ze voor reseller pakketten vragen, maar je zou ze kunnen contacteren. Verder heb ik zelf goede ervaringen met Vimexx: https://www.vimexx.nl/reseller-hosting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
dollieexloo schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:10:
[...]

Sja de vraag is wat wil je... goedkoop of duurkoop... Als je een beetje kwaliteit wilt zou ik je als eerste adviseren te stoppen met alleen maar naar de prijs kijken. Die paar euro per maand word je niet arm van, je sites meerdere keren per maand onbereikbaar hebben wel.

TransIP is een degeleijke partij maar biedt voor zover ik weet geen reseller pakketten aan, verder adviseer ik vaak Antagonist, heb ik zelf goeie ervaring mee. Vimexx hoor je de laatste tijd ook goeie verhalen over maar heb ik zelf geen ervaring mee.

VPS zou ik van weg blijven als je je zo min mogelijk met de hosting wilt bemoeien. Als je er wat moeite in wilt steken kun je prima een hoop klanten hosten op een VPS'je, maar als je dat niet wilt gaat het een hoop gezeur opleveren. Managed VPS zou ik al helemáál niet aanraden, dat is ten eerste veel te duur, en als het puntje bij paaltje komt moet je alsnog veel zelf doen of (opnieuw) diep in de buidel tasten om alles in te laten richten.
Pagina: 1