Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor o.a. video editing gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Konmarty
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik zoek een waardige opvolger voor mijn Asus VivoBook Pro N752VX waarbij ik er in elk geval niet drastisch op achteruit ga. Dus iig (minimaal) een i7 processor, 16gb werkgeheugen (of uitbreidbaar tot 16), dedicated videokaart als GTX1050 of beter, en een SSD. Eigenlijk was ik dusdanig tevreden over die Vivobook dat ik gewoon hetzelfde weer wil hebben.
Daarnaast wil ik mijn muziekcollectie van 1,4tb niet steeds meer steeds als externe schijf mee slepen dus naast de SSD wil ik een interne HDD van minstens 2tb. Ik ben er al achter dat dit zelden zo geleverd wordt maar 't is dus van belang dat de laptop iig ruimte voor een HDD heeft (en liefst vrij makkelijk is te upgraden).

Ik ben gewend aan een 17" scherm maar sta ook open voor 15" aangezien dat iets mobieler is en (hopelijk) alsnog groot genoeg.

Wat ga je met je laptop doen?
Videobewerking, photoshop, daarnaast staat ie zo'n 10 uur per dag aan voor spelen en organizeren van muziek in iTunes.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Het zou kunnen dat ik de nieuwste Sims weer eens installeer maar ik ben geen diehard gamer.
Adobe Premiere en Photoshop worden iig veel gebruikt. Fijn als beiden gelijktijdig goed kunnen draaien terwijl iTunes en meerdere browsertabs ook nog open staan.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik heb geen 1000en euro's te besteden. Mijn vorige Asus VivoBook Pro N752VX voldeed perfect voor alles wat ik wilde en was onder de 1500 euro in 2016, dus ik zou denken dat het nu ook weer rond die prijsklasse zou moeten kunnen?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De vorige laptop heb ik in 3 jaar tijd pakweg 5 keer buiten de deur gebruikt. Ook wel omdat ie met 17 inch niet erg mobiel was. Het is leuk als de laptop buiten de deur bruikbaar is maar 90% van de tijd zal ik hem thuis gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik neig naar Asus omdat mijn vorige 2 laptops dat ook waren en ik daar tevreden over was/weet wat ik kan verwachten en ik over het algemeen hun vormgeving ook wel fraai vind. Ben niet zo'n fan van het hele hoekerige of gamelaptops met lichtjes/toetsenborden in schreeuwerige kleuren.